مجله حوادث

جراح پلاستیک کلینیک معروف در خیابان جردن، کلاهبردار دیپلمه از آب درآمد

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی با مدرک فوق‌دیپلم که خود را جراح حرفه‌ای پلاستیک و زیبایی معرفی کرده بود، در شمال تهران خبر داد.

به گزارش مجله رز، در پی شکایت چند شهروند از پزشک جراح یک کلینیک معروف در شمال تهران، رسیدگی به این پرونده با دستورمقام قضایی در دستورکار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در تحقیقات خود متوجه شدند که پزشک جراح، نه تنها پزشک نیست، بلکه کلاهبرداری است که قبلا هم دستگیر شده و این بار با معرفی خود به عنوان یک جراح پلاستیک دست به کلاهبرداری از مردم زده است.

در همین راستا نیز ماموران به کلینیک زیبایی و جراحی پلاستیک مذکور در خیابان جردن تهران رفته و این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

شکایت ۴ نفر از جراح پلاستیک قلابی 

سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ درتشریح جزئیات این پرونده گفت: متهم این پرونده، فردی است با تحصیلات فوق دیپلم که خود را به عنوان یک جراح زیبایی معرفی کرده و اقدامات مختلفی اعم از تزریق بوتاکس و … را انجام داده است. متاسفانه این فرد توانسته در یک کلینیک بسیار معروف در محله جردن تهران استخدام شده و اینچنین از اسم و رسم این کلینیک نیز سوءاستفاده کرده است. 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: البته باید به این مسئله دقت کرد که مسئولین این کلینیک نیز باید پاسخگوی قانون باشند زیرا که باید مدارک این فرد را بررسی کرده و سپس نسبت به استخدام وی اقدام می‌کردند. 

مجیدی گفت: تا کنون چهار شهروند از این فرد شکایت کرده‌اند اما ممکن است تعداد شکات افزایش پیدا کند. 

وی افزود: این پزشک قلابی که خود را برگزیده و مورد تقدیر در مراسم ها و همایش‌های پزشکی نیز معرفی کرده بود، نه آنلاین پزشکی دارد و نه مجوز پروانه طبابت را اخذ کرده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ خطاب به شهروندان توصیه کرد: برای انجام امور پزشکی و زیبایی حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. همچنین قبل از انجام هرگونه اقدامی، پروانه و مجوزهای پزشکی متخصصان را بررسی و مشاهده کنید. همچنین می‌توان با مسئولان کلینیک‌ها نیز صحبت کرد و از سوابق پزشک مورد نظر مطلع شد.

از جراح قلابی تا کارآفرینی در صنعت فولاد

این متهم که دارای مدرک فوق دیپلم است، با اشاره به سوابق کاری خود نیز مدعی شد: من بیش از ۱۲ سال است در یک کلینیک زیبایی معروف در یکی از مناطق بالای شهر پایتخت کار می‌کردم.من جراح نیستم و مدرک فوق دیپلم دارم اما به صورت تجربی خیلی چیزها یاد گرفته‌ام و توانستم از این دانشم استفاده کنم و خودم را به عنوان جراح معرفی کنم و کار پیدا کنم!

این متهم که سابقه دار نیز است؛ ادامه داد: آخرین بار هشت سال پیش به خاطر دخالت در امور پزشکی دستگیر شدم که مجازاتم را کشیدم و آزاد شدم اما دوباره سراغ این کار رفتم.

بررسی سوابق این فرد نشان می‌دهد که او عناوین دیگری را نیز جعل کرده‌است. به گفته افسر پرونده این متهم، او خود را کارآفرین حوزه فولاد هم معرفی و ادعا کرده که مبلغ یک و نیم میلیارد تومان نیز در این حوزه سرمایه گذاری کرده است. همچنین بررسی‌های پزشکی نشان داد که این پزشک قلابی دارای اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر است و زمانیکه وی تحت تاثیر این مواد بوده است اقدام به صحنه سازی مرگ خود کرده است.

این متهم برای بررسی های بیشتر تحت نظر پلیس آگاهی قرار دارد و شهروندان می توانند برای ثبت شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا