اقتصادی

تصمیم نابخردانه کاهش فرزندآوری از غرب شروع شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، عصر شنبه در دومین رویداد استانی جوانی جمعیت گفت: یک اندیشه فرعونی و استکباری در طول بشر وجود داشته و کسانی که فرعونی فکر می کنند، تلاش آنان به هنگام به حاکمیت رسیدن در روزی زمین، به فساد کشیدن زمین است و در این راستا دو برنامه محوری را دنبال می کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: مستکبرین به دنبال گرفتن عمران و آبادانی از جامعه هستند و از سویی دیگر می خواهند نسل را در جامعه تباه کنند.

وی افزود: تصمیم نابخردانه کاهش فرزندآوری از غرب شروع شد و در کشورهای مشرق زمین ادامه یافت و جامعه ما را نیز درگیر خود کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، را در دهه های گذشته به ما آموختند که منشا آن در غرب بود.

حجت الاسلام حسینی مطلق گفت: به تباه کشیدن جمعیت از جمله رویکردهای دنیای استکبار است و کسی که بی مال و فرزند باشد از حیات دنیوی بهره مناسب نبرده است و به همین دلیل یکی از راه های استفاده از نعمت های الهی برخورداری از نعمت فرزند است.

وی گفت: امروز کشور ما دو نوع تجربه ای که در هر دو بعد در آستانه بحران قرار گرفته به خود دیده است که روزی متاثر از فضای حیات بخش انقلاب اسلامی برای افزایش جمعیت استقبالی چشمگیر کردند که خروجی آن این شد که در دهه شصت میانگین جمعیتی در هر خانواده سه فرزند بوده و امروز نیز متاسفانه متاثر از شعارهای غربی جمعیت رو به کاهش است و آمار سال ۱۴۰۰ با ۱۳۸۰ که مقایسه می کنیم می بینیم این آمار نسبت به ۲۰ سال قبل کمتر است.

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: رییس جمهور شهید در جهت افزایش جمعیت و جوانی جمعیت گام های بزرگی برداشت تا کشور گرفتار بحران نشود و جمعیت جوان کشور موجب تولید و جهش و اتفاقات مثبت شود و خانواده ها باید برای فرزندآوری متاثر از مکتب اسلام عمل کنند.

حجت الاسلام حسینی مطلق بیان کرد: در سال گذشته با تدبیر خوب رییس جمهور شهید در ۱۵ استان آمار کاهش جمعیت متوقف شد و سال قبل جمعیت متولد شده استان قم ۱۸ هزار و ۳۹۸ نوزاد بوده است.

وی ابراز کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ ازدواج نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشتیم و در چند سال اخیر متأسفانه آمار ازدواج در قم رو به کاهش بوده است.

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: امروز مشوق های خوبی گذاشته شده و مقرر شد مجموعه دستگاه های مرتبط با امر جمعیت، بسته ای تهیه کنند تا در صورت تصویب کارگروه، برای ازدواج های جدید مشوق های ویژه ای داشته باشیم‌.

وی اضافه کرد: افرادی که می خواهند ازدواج کنند امسال باید از این فرصت استفاده کنند، چرا که مشوق های خوبی تا دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده و اهالی قم نباید گرفتار مشکل کاهش جمعیت و فرزندآوری باشند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا