مجله حوادث

واکنش وزارت علوم به خبر هک سایت این وزارتخانه

آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار خبر‌هایی مبنی بر هک سایت وزارت علوم در صبح امروز شنبه ۱۹ خردادماه محمدهادی زاهدی، مدیر فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم در گفتگو با مجله رز، ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد: خبر هک سایت وزارت علوم مربوط به اتفاق گذشته بود و تا به این لحظه ما مشکلی در سایت این وزارتخانه مشاهده نکردیم و اخبار مرتبط با این موضوع تکذیب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما سال گذشته روز اول مهرماه در سایت وزارت علوم با حمله سایبری مواجه شدیم. در واقع این اتفاق در روز آنلاین یعنی شنبه روی داد که روز بعد آن یعنی یکشنبه تعطیل رسمی بود. در نتیجه ما توانستیم سامانه‌های خود را از دسترس خارج کردیم تا تمامی این سامانه‌ها اسکن شوند و مجدد این سامانه‌ها روز دوشنبه آن هفته فعال شد و خوشبختانه تا به امروز با هیچ مشکل و آسیبی مواجه نشدیم.

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم در خصوص میزان امنیت سامانه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد: ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم میزان امنیت را صد در صد تضمین کنیم؛ چرا که در امنیت سابیری همواره هکر‌ها ترفند‌های جدیدی دارند؛ اما تمامی استاندار‌های تضمین شده سایر کشور‌ها را سعی کردیم رعایت کنیم.

زاهدی اظهار کرد: خوشبختانه در حمله سال گذشته به سایت وزارت علوم هیچ اطلاعات و داده‌ای از سامانه‌ها و سروری‌های ما خارج نشد.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا