مجله ورزشی

دنبال مقصر نیستیم/ توجیهی نداشت به مربی بازنده دلاری پول بدهیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال با حضور در شبکه ورزش، در مورد انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت: اول فروردین با رأی مجمع آمدم و پنجم فروردین کارم را شروع کردم. وقتی آمدم قرارداد آقای پائز عقد شده بود و برنامه‌هایش هم در مورد اردوها تنظیم شده بود. وقتی آمدم صحبت‌هایی در مورد دستیارها با او داشتم. برخی فکر می‌کنند دنبال مقصرسازی هستیم اما مهم مقصر نیست بلکه مردم از وضعیت فعلی تیم ملی ناراحت هستند.

چه توجیهی داشت به خاطر باخت‌ها دلاری پول بدهیم؟

وی ادامه داد: دلیل اصلی حضور مربی خارجی این بود که روال سلسله باخت‌های گذشته را تغییر بدهیم. با ادامه این نتایج چه توجیهی داشت دلاری پول بدهیم؟ چیزی که الان شاهدش هستیم ظرفیت والیبال ایران نیست. می‌گویند چرا بازیکنان را عوض نمی‌کنید اما طبق قانون، اول بازی‌ها ۳۰ بازیکن را معرفی کرده‌ایم و خارج از آن نمی‌توانیم ببریم. البته تغییر بازیکن در دستور کار جدی ماست.

۱۱ میلیارد تومان پول بلیت دادیم

تقوی بااشاره به اینکه شرایط را برای تیم ملی والیبال مهیا کردیم، ادامه داد: تیم را از یک هفته قبل به برزیل و ژاپن فرستادیم تا اعضای تیم اذیت نشوند. نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان پول بلیت دادیم و ۲۰۰ هزار دلار خورد و خوراک و بقیه موارد خرج کردیم.

اگر نتیجه نگیریم سرمربی تیم ملی را هم عوض می‌کنیم

تقوی در مورد اینکه پائز را در جریان مسابقات کنار گذاشتند، بیان کرد: چیزی که دیروز شاهدش بودید، تغییر نگرش والیبال بود که نشان دادیم اگر می‌خواهید بمانید باید نشان بدهید مؤثر هستید و اگر مؤثر نباشید، حتی مربی تیم ملی هم باشید نمی‌خواهیم که بمانید. نمی‌گذاریم مثل سال‌های گذشته باشد که در لیگ ملت‌ها نتیجه نگرفتیم، بعد به قهرمانی آسیا رفتیم و بعد در تورنمت‌های مختلف شرکت کردیم و در نهایت مربی عوض شد. این روند باید جایی متوقف شود.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: در مورد آقای اکبری هم طبق قانون مسابقات باید از همان لیست یک نفر را انتخاب می‌کردیم تا پایان مسابقات در خدمت عزیزان هستیم و بعد از آن تغییراتی اساسی خواهیم داشت.

قرارداد پائز در دی ماه بسته شد و من دبیر فدراسیون نبودم

تقوی در واکنش به اینکه در زمان انتخاب پائز در فدراسیون حضور داشت و در جریان انتخاب این مربی بود، گفت: من دبیر فدراسیون نبودم و شهریور ماه استعفا دادم اما قرارداد آقای پائز دی ماه بسته شد. کارمند فدراسیون بودم و بعد از مدتی هم با شکایت برخی از عزیزان توصیه شد که در فدراسیون نباشم.

دنبال مقصر نیستیم

او با بیان اینکه هیچکس از چند و چون واقعی ماجرای انتخاب پائز که با چه جزئیاتی اتفاق افتاد خبر ندارد، تاکید کرد: من هم جز کمیته فنی بودم و ۱۲ نفر دیگر هم بودند. دنبال مقصر نیستیم. اگر قرار بود تصمیمی در کمیته فنی بگیریم که فقط یک نفر جواب بدهد، چرا اصلاً کمیته فنی تشکیل بدهیم.

نسل طلایی ارزشمند است اما تمام شدند

تقوی در مورد غیبت امیر غفور و محمد موسوی در تیم ملی گفت: همیشه می‌گویند نسل طلایی. بله یک نسل طلایی بسیار ارزشمند را داشتیم که تمام شد. اگر آن‌ها را می‌آوردیم شاید نتیجه بازی‌ها فرق می‌کرد اما بالاخره باید برای بعدش هم فکری کنیم. اعتقاد من این است که باید از آنها در عرصه فنی استفاده کنیم اما برای ارتقا سطح بازیکنان باید یک مربی تراز اول خارجی را به کار بگیریم. اگر قرار است از مربی درجه سه و چهار خارجی استفاده کنیم، مربیان خودمان بهتر هستند.

برخی بازیکنان حاضر نشدند برای مردمشان بازی کنند

وی خاطرنشان کرد: بعضی از این بازیکنان واقعاً آسیب‌دیدگی داشتند. بردیا سعادت واقعاً دوست داشت بازی کند اما نتوانست. اصغر مجرد هم آسیب‌دیدگی داشت اما برخی بازیکنان هم حاضر نشدند برای مردمشان بازی کنند. معتقدم کسی که برای مردمش دوست ندارد بازی کند اصلاً نیازی نیست باشد.

با بازیکنانی که بی دلیل به تیم ملی پشت کردند به بدترین شکل برخورد می‌کنیم

تقوی تأکید کرد: والیبالیست بزرگی که حاضر نشد برای مردم کشورش بازی کند اصلاً چرا باید والیبال بازی کند. به آقای منظمی گفتم و قرار است امروز نامه‌اش را بزند. قرار است به همه کسانی که نیامدند نامه بزند که مدارک و مستنداتشان را بیاورند که چرا نیامدند و اگر مستندات‌شان محکم نباشد طبق قانون، فدراسیون می‌تواند برخورد کند. به خاطر دردی که ما و مردم امروز کشیدیم مطمئن باشید با بدترین شکل با آنها برخورد می‌کنیم.

مربی آینده جز مربیان برتر دنیای والیبال خواهد بود

تقوی در مورد رایزنی با مربیان خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال گفت: ما از همین الان با سه مربی بزرگ دنیا مذاکرات را شروع کرده‌ایم و قول می‌دهم مربی آینده تیم ملی جز مربیان برتر دنیا خواهد بود. نگاه ما به المپیک ۲۰۲۸ است و باید فرصت بدهیم.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا