مجله علمی و پزشکی

تعیین مدت اعتبار نسخه الکترونیک بر مبنای بیماری

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اجرای نسخه الکترونیک بیش از 90 درصد ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: مدت‌ اعتبار نسخه بیماران یکسان نیست و بر مبنای نوع بیماری، اعتبار نسخه نیز متفاوت است.

به گزارش مجله رز، دکتر سعید کریمی درباره آخرین وضعیت اجرای نسخه الکترونیک اظهار کرد: اجرای نسخه الکترونیک از دی ماه 1400 کلید خورده و میزان کنونی نسخه نویسی الکترونیک بالغ بر 90 درصد است. 

وی درباره مدت اعتبار نسخ الکترونیک گفت: سامانه‌ای به منظور نسخ الکترونیک طراحی شده و بیماران برحسب نوع بیماری خود نشان‌دار می‌شوند. وزارت بهداشت در حوزه استانداردهای خدمات بالینی نیز متحول شده به نحوی که 570 استاندارد خدمت راهنمای بالینی تعریف کرده‌ایم. مدت اعتبار نسخه الکترونیک بیماران نیز بر مبنای بیماری تعیین می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مدت‌زمان اعتبار نسخ بیماران یکسان نیست، افزود: بازهم تاکید می‌کنم مدت‌ اعتبار یک نسخه براساس نوع بیماری بیمار است و هر بیماری یک زمان مشخص دارد. البته شرایط به این نحو نیست که مدت‌زمان اعتبار یک نسخه یک سال باشد. 

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا