اقتصادی

کاندیداها در مناظرات وحدت جامعه پس از شهادت رییسی را خراب نکنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل که از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد گفت: اصل اول در زندگی امام راحل، خدا محوری و اتکا به قدرت پروردگار است، همان خصلتی که تمامی پیامبران آن را داشتند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام راحل همواره بر این امر تاکید داشت که باید رضایت الهی را بر رضایت مردم ترجیح داد که در غیر این صورت، خداوند انسان را به خلق واگذار می کرد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: امام راحل همواره از خدا می گفت و همه توفیقات همانند آزادسازی خرمشهر را کار خدا دانست.

وی بیان کرد: در شبی که امام راحل را در قم دستگیر کردند و به تهران انتقال دادند، در میانه راه می خواستند ایشان را به شهادت برسانند که امام فرمود از این موضوع ترسی نداشتم.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: کسانی که برای انتخابات کاندیدا می شوند، باید برای رضای خدا بیایند و اگر می دانند که بالاتر از خودشان کسی هست که می تواند کاری انجام دهد، باید کنار بروند و صحنه را واگذار کنند.

وی در ادامه گفت: دیشب مشهد بودم و واقعا نسبت به آیت الله شهید رییسی حسرت خوردم که چقدر زائر دارد و مردم پس از زیارت امام رضا علیه السلام بر مزار او حاضر می شوند و او همواره می خواست برایش دعا کنیم که دین و آبرویش حفظ شود که همینگونه نیز شد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: این دنیا برای کسی نمی ماند و نابود شدنی است و آنچه که باقی می ماند، کار برای رضای الهی است.

وی گفت: اگر می خواهیم مردم را بسازیم اول باید خودمان را بسازیم و ذات معارف دینی اینگونه است و امام علی علیه السلام فرمودند هر که خود را اصلاح کرد خداوند از او مواظبت می کند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه امام راحل خودساخته بود افزود: جوانان باید به این امر توجه کنند و کتاب چهل حدیث امام راحل را بخوانند و شخصیت این مردم الهی را بیشتر آشنا شوند.

وی بیان کرد: بعد سیاسی امام آنقدر پررنگ شده که بعد تربیتی و فقهی و علمی ایشان مغفول مانده است.

وی بیان کرد: امید اصل دیگری در اندیشه تربیتی امام راحل بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، امید در امام یک عنصر دایمی بود و در رفتار و گفتار امام دیده می شد و موتور محرک ایشان بود.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه امام راحل بارها فرمود جمهوری اسلامی خواهد ماند افزود: این در شرایطی بود که وضعیت کشور برای دفاع، از تجهیزات لازم برخوردار نبود.

وی بیان کرد: شهید رییسی ثابت کرد می‌شود انقلابی بود و با دنیا تعامل کرد و بعد از شهادت رییس جمهور شهید، ۳۰۰ کشور ابراز همدردی کرده و تسلیت گفتند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلابی بودن معنای آن عدم گفتگو و تعامل با کشورهای دیگر نیست‌.

وی ابراز کرد: پس از شهادت آیت الله رییسی وحدت، همدلی و انسجام خوبی در بین مردم ایجاد شد و کاندیداها نباید این شرایط را در مناظرات خراب و مردم را ناامید کنند و باید راه شهید رییسی را که در پی امیدآفرینی بین جامعه بوده را ادامه دهند.

وی گفت: امام راحل معتقد بود، انسانی که تزکیه نشده باشد، سرنوشت خوبی نخواهد داشت و در انقلاب نیز شخصیت های زیادی بودند که از دایره انقلاب خارج شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایجاد حکومت تربیتی از اهداف امام راحل بود افزود: شرایط امروز جامعه را نمی توان با دوران طاغوت مقایسه کرد و پس از انقلاب اسلامی زمینه تربیت دینی در پرتوی حکومت اسلامی فراهم و اتفاقات بزرگی رخ داده که حضور جوانان در مراسمات مختلف مذهبی نمونه ای از آن است.

وی بیان کرد: امام علی علیه السلام خطاب به مالک فرمودند که برای اداره حکومت اسلامی باید مالیات عادلانه دریافت و در برابر دشمن جهاد کرد.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: زمینه سازی برای اصلاح کار مردم از نظر اقتصادی، تربیتی و سیاست خارجی از جمله تاکیدات امیرالمومنین علی علیه السلام در عهدنامه مالک اشتر است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا