مجله اجتماعی

کشف یک توله خرس سیاه و ۴۷۴ قطعه پرنده نابالغ مرغ مینا در یک خودرو سمند/ عکس

به گزارش مجله رز،‌ طباطبایی امشب، ۱۲ خردادماه با اعلام این مطلب گفت: این محموله شامل یک توله خرس سیاه و ۴۷۴ پرنده نابلغ مرغ مینا توسط کارکنان پر تلاش انتظامی توقیف شد.

مجله رز نوشت: وی افزود: از خودرو مذکور تعداد ۴۷۴ قطعه پرنده نابالغ مرغ مینا و یک فرد نوزاد خرس سیاه کشف و ضبط شد و با دستور رئیس دادگستری شهرستان بختگان خودرو توقیف و راکب راهی زندان شد.

رئیس پارک ملی بختگان ضمن تشکر از همکاری مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان بختگان و همچنین دوستداران طبیعت گفت: متاسفانه قاچاق و خرید و فروش حیات وحش یکی از معضلات طبیعت است که منجر به در معرض انقراض قرار گرفتن برخی از گونه‌ها از جمله خرس سیاه شده است.

کشف یک توله خرس سیاه و ۴۷۴ قطعه پرنده نابالغ مرغ مینا در یک خودرو سمند/ عکس

وی یادآور شد: خرس سیاه آسیایی از گونه‌های در معرض تهدید و آسیب‌پذیر طبیعت ایران است که در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان پراکنش دارد.

طباطبایی ادامه داد: متاسفانه قاچاق و خرید و فروش غیر قانونی این‌گونه عامل تهدید مهمی برای جمعیت آن در کشور و یکی از چالش‌هایی است که بر سر راه حفاظت از آن وجود دارد.

رئیس پارک ملی بختگان از عموم مردم خواست از هر گونه خرید گونه‌های وحشی برای بقای طبیعت خودداری کنند.

کشف یک توله خرس سیاه و ۴۷۴ قطعه پرنده نابالغ مرغ مینا در یک خودرو سمند/ عکس

قره چاهی، رئیس دادگستری شهرستان بختگان نیز قاچاق گونه‌های حیات وحش را اقدامی بسیار زیانبار برای طبیعت برشمرد و افزود: با متخلفین در عرصه‌های طبیعی خصوصا متخلفین حوزه حیات وحش به شدت برخورد می‌شود.

کاظمی، فرمانده انتظامی شهرستان بختگان نیز بیان کرد: با توجه به غنای زیستی شهرستان بختگان، پرسنل نیروی انتظامی در کنار محیط بانان پارک ملی بختگان تمامی تلاش خود را برای حفاظت از این عرصه ارزشمند به کار خواهند گرفت.

۴۷۴۷

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا