مجله اجتماعی

دو ویژگی جدید سامانه مودیان چیست؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری مجله رز، با توجه به اطلاعیه مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور، اخیراً دو ویژگی جدید به سامانه مودیان افزوده شده است.

براساس متن این اطلاعیه توسعه مدیریت کاربران و فرعی و امکان مشاهده حد مجاز ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، برای دور‌های مختلف مواردی است که به این سامانه اضافه شده است.

متن این اطلاعیه را در زیر مشاهده می‌کنید:

 توسعه مدیریت کاربران فرعی 
در منوی مدیریت کاربران و در بخش کاربران امکان تعریف کاربر فرعی با دریافت پیامک تایید از کاربر مورد نظر ایجاد شده است لازم به ذکر است پیش از این در سامانه مودیان در بخش مدیریت کاربران امکان تعریف نقش وجود نداشته و صرفا تخصیص دو نقش پیش فرض دسترسی کامل” و “مشاهده” برای کاربران فرعی امکان پذیر بوده که با بروزرسانی صورت گرفته امکان تعریف نقش با جزییات بیشتر در سامانه مودیان میسر شده است و در هنگام تعریف نقش در بخش‌هایی از سامانه مودیان که امکان انجام واکنش وجود دارد مانند ثبت تایید ارد و …) تعریف دسترسی‌هایی به تفکیک مدیریت و مشاهده و یا فقط مشاهده امکان پذیر شده است.

در این راستا لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

در خصوص بحث تخصیص دسترسی‌های صورتحساب‌ها به کاربران علاوه بر تخصیص دسترسیها، باید دسترسی شعبه مورد نظر نیز به کاربر داده شود تا کاربر فرعی بتواند صورتحساب‌های همان شعبه را مشاهده و یا مدیریت نماید.

در هنگام حذف نقش با حذف نقش‌های تعریف شده همه کاربران مشمول این نقش، از داشتن این دسترسی محروم خواهند شد.

 امکان مشاهده حد مجاز ماده ۶ برای دوره‌های مختلف

در بخش داشبورد مدیریت کارپوشه با انتخاب سال و دوره امکان مشاهده حد مجاز ماده ۶ برای دوره جاری، دوره قبل و دوره بعد فراهم شده است.

لازم به ذکر است، با توجه به ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان جمع صورتحساب‌های الکترونیکی صادره توسط هر مؤدی در هر دوره مالیاتی نمی‌تواند بیشتر از پنج برابر فروش اظهار شده وی در دوره مشابه سال قبل، که مالیات آن به سازمان پرداخت شده یا ترتیب پرداخت آن داده شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا