مجله اجتماعی

هفته سی‌ام لیگ برتر| بازی شرافت نویدکیا و مرگ و زندگی عنایتی/ جام به پرسپولیس می‌رسد یا استقلال؟

هفته سی‌ام لیگ برتر| بازی شرافت نویدکیا و مرگ و زندگی عنایتی  جام به پرسپولیس می‌رسد یا استقلال؟

هفته سی‌ام لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که همه نگاه‌ها به بازی استقلال و پیکان و پرسپولیس و مس رفسنجان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته سی‌ام لیگ برتر از ساعت ۱۹ فردا در ورزشگاه‌های آزادی و پاس قوامین به دیدار مس رفسنجان و پیکان خواهند رفت.

پرسپولیسمس رفسنجان

سرخپوشان پایتخت با ۶۵ امتیاز صدرنشین هستند و برتری در بازی فردا به منزله نهمین قهرمانی این تیم در بیست و سومین دوره لیگ برتر خواهد بود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر برای دیگر مدعیان دست نیافتنی‌تر می‌شود. اوسمار ویرا که توانسته ۳۵ امتیاز در نیم فصل دوم بگیرد و تیمش را قهرمان نیمه دوم مسابقات کرده، در صورتی که قهرمانی را قطعی کند قراردادش هم تمدید خواهد شد. او در بازی فردا تمامی نفرات را در اختیار دارد و می‌تواند با تمام قوا تیمش را به زمین بفرستد.

مس رفسنجان که با ۳۵ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی ایستاده در صورت شکست در بازی فردا جایگاه خود را از دست نمی‌دهد، اما برتری مقابل مدعی اول قهرمانی، رتبه تک رقمی این تیم را قطعی می‌کند. بدون تردید محرم نویدکیا و شاگردانش بیشتر از آنکه به ارتقای جایگاه خود فکر کنند به این می‌اندیشند که نمایش خوبی برابر پرسپولیس داشته باشند. آنها اگر بتوانند مسیر قهرمانی را تغییر دهند و مانع قهرمانی پرسپولیس شوند، نامشان در تاریخ لیگ برتر در این زمینه ثبت می‌شود. مس در نیم فصل دوم تیم پنجم جدول است و با آمدن محرم نویدکیا در امتیازگیری موفق‌تر بوده است. مهدی ترکمان تنها غایب این تیم خواهد بود.

پیکاناستقلال 

آبی‌پوشان پایتخت که ناباورانه صدر را تقدیم پرسپولیس کردند اصرار زیادی داشتند تا با پیکان در ورزشگاهی غیر از پاس قوامین بازی کنند، چون اجازه حضور تماشاگران در این ورزشگاه مستقر در منطقه مسکونی داده نمی‌شود، اما پیکان حاضر نشد تا در ورزشگاه دیگری میزبان باشد مگر آنکه بازی در غیاب تماشاگران برگزار شود. تیم ۶۴ امتیازی استقلال در صورتی قهرمان لیگ بیست و سوم می‌شود که از سد خودروسازان بگذرد و پرسپولیس برابر مس رفسنجان پیروز نشود. جواد نکونام احتمال دارد در بازی فردا محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان را همانند بازی با گل‌گهر  به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد و ایمان سلیمی هم محروم است.

پیکان که با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم جدول جای گرفته اگر به استقلال ببازد، احتمال آنکه از لیگ برتر سقوط کند وجود دارد، چون فولاد و استقلال خوزستان ۲۶ و ۲۵ امتیازی هستند و با برتری مقابل رقبای خود بالاتر از این تیم قرار خواهند گرفت. خودروسازان که در هفته‌های پایانی لیگ برتر گزینه سقوط شدند برای آنکه ماند‌ن‌شان قطعی شود نیاز به حداقل یک امتیاز دارند. رضا عنایتی در بازی فردا غلامرضا ثابت ایمانی و محمدجواد آزاده را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا