مجله اجتماعی

مدیریت ایام پیک سفر در خرداد ماه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، در شصت و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان ۲۷ دستگاه دولتی عضو و نیز مشارکت مجازی ادارات‌کل استانی به ریاست سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد، سرفصل‌هایی شامل مدیریت و میزبانی شایسته از کاروان‌های زیارتی ورودی با توجه به ایام سوگواری امام راحل (ره)، در پیش بودن تعطیلات فصل تابستان و همزمانی آن با ایام انتخابات و در مجموع ابعاد مختلف مدیریت ایام پیک سفر در ماه جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست ضمن ارزیابی سفرهای نوروزی و تداوم آن در اردیبهشت ماه با رشد ۱۸ درصدی سفرهای داخلی، حجم سفرهای تعطیلات ماه جاری به سوی شمال کشور پیش‌بینی شد و افزایش آمار سفر به استان‌های غربی از جمله کردستان، ایلام، فارس و آذربایجان با افزایش قابل‌توجه مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر این اساس تأمین نیاز گردشگران، رفع مشکلات نقاط حادثه‌خیز، اطلاع‌رسانی گسترده شرایط آب و هوا، فراهم کردن اقامت اضطراری در صورت نیاز و نیز حضور مستمر ارگان‌های امدادرسان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین در ادامه بر استمرار بازدیدهای نظارتی و گشت‌های مشترک و چندگانه دستگاه‌ها جهت رفع چالش‌های احتمالی مورد توجه قرار گرفت.

به عنوان مثال کنترل قیمت‌ها و ارائه خدمات مطلوب تأسیسات گردشگری با همکاری ادارات‌کل استانی و سازمان تعزیرات حکومتی نمونه‌ای از موارد اشاره شده بود.

در ادامه با توجه به ایام تردد حجاج و تعطیلی چند ساعته فرودگاه مهرآباد در تاریخ ۱۴ خرداد و محدودیت موجود در ناوگان هوایی و ریلی، پیش‌بینی سفرها در قالب زمینی ارزیابی و امکان احتمال مخاطرات بیشتر اعلام شد.

پیرو این موضوع مدیریت نقاط حادثه‌خیز و فراهم آوردن امکان توقف گردشگران در مبادی ورودی شهرها و در طول مسیر و نیز آماده باش نیروهای امدادرسان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

علاوه بر این در این جلسه هر یک از اعضا ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات و عملکرد خود بر اعمال تعامل و یکپارچگی هر چه بیشتر درون و برون سازمانی ارگان‌های حاضر به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کردند.

همچنین مدیران کل ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر با ارائه آخرین آمار اقدامات استانی از آمادگی میزبانی شایسته از گردشگران پیش رو خبر دادند.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا