خواص عسل برای چروک پوست

پوست صورت خارجی‌ترین لایه از بدن انسان است که مدام در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. داشتن پوستی صاف و یکدست چنان تأثیری بر زیبایی و جذابیت افراد دارد که تمام افراد آرزوی داشتن چنین پوستی را دارند.داشتن پوست صاف و درخشان دیگر آرزو نیست. اگر فقط کمی با برای پوست آشنا باشید، می‌دانید که با استفاده از این ماده معجزه‌گر تا چه حد می‌توانید پوست‌تان را زیبا و درخشان کنید.

البته هر نوع عسلی هم برای پوست و مو مناسب و قابل است نیست. اگر می‌خواهید از خواص عسل برای پوست بهره مند شوید، باید از عسل خام و فرآوری نشده که حاوی آنزیم‌ها و مواد مغذی مناسب پوست است، استفاده کنید. قیمت سرم مژه لاکچری کوین و قیمت ریمل لاکچری کوین به دلیل وجود موم عسل در ترکیبات آن، در مقایسه با سایر سرم ها و ریمل ها کمی بالاتر است. اگر از جوش و ‌های صورت‌تان خسته شدید، دوست دارید پوستی نرم، شاداب و شفاف داشته باشید و به دنبال یک راه درمان در دسترس و کم هزینه هستید، این مقاله مخصوص شماست. پس تا انتها همراه ما بمانید.

عسل خام چه فوایدی برای پوست دارد؟

اگر راز داشتن پوست زیبا و صاف را از یک بپرسید، یا خودتان یک جلسه درباره این مسئله داشته باشید، خواهید فهمید که تا الان چقدر در حق عسل و خواصی که برای پوشت دارد کم‌لطفی کرده‌اید.

قبل از آنکه با خواص عسل برای پوست آشنا شویم، بهتر است محتویات و مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنیم. مواد تشکیل دهنده عسل خام عبارتند از:

  • گلوکز
  • فروکتوز
  • منیزیم
  • آهن
  • فسفات
  • گوگرد
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • آهن
  • ویتامین B1,B2,B3,B5,B6
  • ویتامین C

اگر شما کمی اطلاعات پوستی داشته باشید و با موادی که برای تغذیه، سلامت و زیبایی و نشاط پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا باشید، متوجه می‌شوید که بسیاری از این مواد در عسل وجود دارند. حالا می‌خواهیم با خواص عسل برای پوست آشنا شویم.

۱. مرطوب‌کننده طبیعی

مهم نیست چه نوع پوستی داشته باشید. تمامی ‌ها به یک مرطوب‌کننده مناسب نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین خواص عسل برای پوست خشک، داشتن خواص مرطوب‌کنندگی آن  است.

۲. پاک کنندگی عمیق پوست و منافذ

از آنجایی که پوست صورت دائما در معرض آلودگی و آلاینده‌های مختلف قرار می‌گیرد، باید مرتبا با یک شوینده مناسبی که توانایی پاک کنندگی عمیق لایه‌ها و منافذ پوستی را داشته باشد، شسته شود.بسیاری از مشکلات پوستی که برای افراد به وجود می‌آید به دلیل آلودگی‌های مانده و شسته نشده‌ای بر سطح پوست می‌باشد ازجمله خواص عسل گون  برای پوست، داشتن ویژگی را پاک کنندگی عمق لایه‌های پوستی آن است.این ماده خیلی راحت به سطوع عمیق پوست نفوذ کرده و با خواص ضدباکتریایی که دارد عمیقا پوست شما را پاک و تمیز کند. خواص پاک کنندگی عسل گون آنقدر زیاد است که با یکبار استفاده هم به خوبی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

۳. خواص عسل برای پوست جوش دار

جوش و آکنه از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که تقریبا تمام افراد دچار آن می‌شوند. روش‌های بسیار متعدد و مختلفی هم برای درمان آن وجود دارد که گاها بسیار پرهزینه و طولانی‌ مدت هم هستند.اگر از دیدن جوش روی صورت‌تان خسته شدید و روش‌های زیادی را برای درمان آن استفاده کردید اما نتیجه دلخواه‌تان را نگرفتید، پیشنهاد می‌کنم عسل را هم امتحان کنید.اگر می‌دانستید خواص عسل برای جوش و آکنه‌های پوستی چقدر زیاد است و در بسیاری از محصولات ضدجوشی که استفاده می‌کنید ردپای عسل وجود دارد؛ حتی لحظه‌ای را هم برای استفاده از آن از دست نمی‌دادید.

۴. خواص عسل برای چروک پوست

پیر شدن و تغییراتی که به واسطه آن برای انسان پیش می‌آید، یک روند طبیعی است که برای همه افراد اتفاق خواهد افتاد. اما مشکلی که وجود دارد این است که افراد به خصوص خانم‌ها دوست ندارند زیبایی‌شان را به هیچ قیمتی از دست بدهند.به همین دلیل است که فارغ از خواص عسل برای پوست به خصوص خواص بی‌نظیر آن بر کاهش چین‌وچروک‌های پوستی مدام به کلینیک‌های زیبایی و جوانسازی مراجعه می‌کنند و از روش‌های پرهزینه برای جلوگیری از چروک‌های پوستی خود اقدام می‌کنند.عسل خام به دلیل داشتن آنزیم‌‌های خاص و مواد معدنی منحصربه‌فردش و همچنین با خاصیت مرطوب کنندگی که دارد یک روش طبیعی و آسان برای کاهش چشمگیر چین‌وچروک‌های پوست به شمار می‌رود.

۵. عسل ضدلک قوی

لک‌های پوستی که در اثر جوش یا نور مستقیم آفتاب بر روی پوست ایجاد می‌شوند، یکی از مشکلات پوستی همه‌گیر محسوب می‌شوند. مشکلی که شاید فکر کنید راه درمانی جز لیزر و… ندارد.اما این تا زمانی است که از  خواص عسب برای لک صورت اطلاع نداشته باشید. خوشبختانه با استفاده از عسل می‌توانید به راحت‌ترین روش ممکن از شر لک‌های پوستی خود رهایی پیدا کنید.روش تهیه ماسک عسل برای لکه صورت به این شکل است که شما مقداری عسل را با زردچوبه مخلوط کرده و برای یک ربع روی صورت خود قرار می‌دهید و بعد از آن صورت‌تان ره با آب سرد می‌شویید. پس از یک ماه استفاده مداوم خواص عسل برای لک صورت را کاملا مشاهده خواهید کرد.

چطور از خواص عسل برای پوست بهره‌مند شویم؟

بهترین روشی که با استفاده از آن می‌توانید از خواص عسل برایک سوال متداول از متخصصین پوست این است که چطور با افزایش چین و چروک های پوستی مبارزه کنیم؟ هر متخصص پوستی هم یک یا چنیدن راهکار برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت دارد. آشتی با طبیعت راه حل بسیاری از درمان های انسان در عصر حاضر است. در این بین عسل طبیعی یکی از بهترین روش ها برای حل این معضل یعنی ایجاد چین و چروک روی پوست صورت است.

امروزه صنعت لوازم آرایشی یکی از صنعت های پررونق و پرطرفدار به حساب می آید و مورد توجه خانم ها است. اگرچه بخشی از محصولات این صنعت مربوط به زیبایی است؛ اما بخش دیگر به سلامت و درمان پوست مربوط می شود که با عنوان محصولات مراقبت پوستی از آن ها یاد می شود. این محصولات پیشرفت های بسیاری نیز در زمینه درمان داشته اند؛ اما هزینه های بخش درمان پوست با استفاده از بسیار سنگین است. طوری که شاید برای همه قابل تهیه نباشد.علاوه بر این برخی از این محصولات که شیمیایی هستند، باعث ایجاد بروز حساسیت ها و بیماری های دیگری می شود که بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش های طبیعی و خانگی برای درمان چین و چروک های پوستی خود استفاده کنند که بدون شک اثر بخشی بیشتری نیز دارد.

به همین منظور در عصر امروز روی آوردن به درمان های طبیعی و گیاهی که خاصیت های گوناگون نیز دارد، می تواند بسیار موثر تر و نسبت به درمان های شیمیایی کم هزینه تر باشد. یکی از بهترین راهکارها و درمان های خانگی برای رفع چین و چروک پوست، استفاده از ماسک های و داروهای طبیعی است که به آسانی می توانید از آن ها استفاده کنید. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، عسل طبیعی نیز یکی بهترین درمان های خانگی برای رفع چین و چرک پوست است. درمانی که طب سنتی و طب اسلامی نیز برای مراقبت از پوست آن را تایید می کنند.

کوتاه در مورد چین و چروک پوست

چروک پوست که با نام پزشکی Rhytides شناخته می شود بر اثر بالا رفتن سن در چهره انسان پدیدار می شود. زمانی که الاستیک پوست یا همان حالت کشسانی پوست از بین می رود، پوست دیگر توانایی رطوبت بخشی را ندارد و تولید کلاژن های پوستی کاهش می یابد. این ها روند طبیعی پیری در هر انسان هستند.

عوامل بیرونی دیگری نیز می تواند موجب چین و چروک های زودهنگام در پوست شود. مانند آلودگی های محیطی که در دنیای صنعتی امروز بسیار زیاد است. قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آفتاب، مصرف بی رویه لوازم آرایشی و بعضا استفاده از لوازم آرایشی موجب کاهش تولید کلاژن در پوست و ایجاد چین و چروک می شود. با توجه به اینکه پوست صورت بیشتر در معرض محیط بیرونی قرار دارد و نازک و حساس است، دچار چروک های بیشتری نیز می شود. به همین علت لازم است رسیدگی های بیشتری به پوست صورت خود داشته باشیم.

ماسک های طبیعی درمانگرهای کم هزینه و بدون عوارضی هستند که به راحتی قابل تهیه و استفاده است. هر شخص در منزل خود می تواند انواع مختلف آن را تهیه و پوست خود را ریکاوری کند. عسل به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان، تحریک کننده کلاژن سازی، رطوبت بخش پوست و تامین کننده مواد مورد نیاز پوست صورت، می تواند به عنوان گزینه عالی برای رفع چین و چرک مورد استفاده قرار گیرد.

عسل جلا دهنده طبیعی پوست

در نظر عموم مردم عسل به عنوان شهد شیرین خوراکی که خواص درمانی بسیار زیادی نیز دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال جالب است بدانیم که زنبور عسل طبیب دانای همه بیماری هاست. در زمینه درمان های پوست نیز عسل که کیمیایی طبیعی است به دلیل غنی بودن از ترکیبات آنزیم و آنتی اکسیدن ها و مواد مغذی، شفا دهنده مشکلات پوستی و جلادهنده طبیعی به حساب می آید.

باید در نظر داشته باشیم که با توجه به اینکه امروزه نمونه های مختلفی از عسل در بازار وجود دارد و در بعضی موارد عسل ها فراوری شده هستند و ترکیبات ناخالصی نیز دارند، بهتر است در تهیه عسل دقت بسیار شود تا از عسل طبیعی فیلتر نشده یا اصطلاحا خام استفاده کنیم. هرچقدر ماده موثره عسل طبیعی تر باشد، بدون شک اثرگذاری آن نیز بیشتر می شود و دائمی خواهد بود. آنزیم های موجود در عسل خام، موجب روشنی پوست می شوند؛ زیرا منافذ پوستی را تمیز و شفاف نگه می دارند. ترکیب عسل با جوش شیرین که خود به عنوان یک لایه بردار شناخته شده است، موجب جوان سازی و از بین رفتن چین و چروک های پوستی می شود.

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان پوست و مو بیز استار و دریافت لیست آپدیت شده قیمت سایه چشم ؛ به سایت ما مراجعه نمایید.

خاصیت مرطوب کنندگی پوست

ماده ای به نام هیدروکسی در عسل وجود دارد که موجب ماندگاری و حفظ رطوبت پوست می شود. وجود این ماده در عسل باعث جذب بیشتر رطوبت هوا توسط پوست و نگهداری رطوبت در عمیق ترین لایه های پوست می شود. این اتفاق کمک می کند تا رطوبت به لایه های عمیق تر پوست برسد و به هیدراته نگه داشتن طولانی پوست  کمک می کند. به همین دلیل است که عسل طبیعی یک آب رسان قوی برای پوست محسوب می شود. عسل با متعادل نگه داشتن PH پوست، پوست را ترمیم و از پوست صورت محافظت می کند.

نرم کننده طبیعی پوست برای رفع چین و چروک

ترکیب عسل با روغن نارگیل که به عنوان یک نرم کننده طبیعی شناخته شده است و سرکه سیب که به دلیل دارا بودن اسید استیک موجب نرمی و رطوبت پوست می شود، یک مرطوب کننده خانگی قوی می سازد. این معجون پوستی با جذب و آب رسانی زیاد به پوست، موجب افزایش کلاژن در پوست و کشسان شدن بیشتر بیشتر پوست جهت جلوگیری از چین و چروک پوست می شود. داشت. ی پوست بهره‌مند شوید، استفاده از آن به صورت ماسک صورت می‌‎باشد. برای بهره‌مندی از هرکدام از خواص عسل برای پوست می‌توانید یک ماسک خانگی با ترکیبات جداگانه مانند آلوورا، ماست، زردچوبه، سفیده تخم‌مرغ و…. را با عسل ترکیب کرده و بر روی پوست خود ماساژ دهید.با استفاده از عسل می‌توانید پوست خود را از این رو به آن رو کنید. تنها کافی است برای یکبار هم که شده از این ماده بی‌نظیر استفاده کنید و از اثرات عالی آن بر روی پوست صورت‌تان شگفت‌زده شوید.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا