آیا لاغری سریع واقعیت دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

هدف‌تان هرکدام از این روش‌ها که باشد باید این موضوع را درنظر داشته باشید که فرآیند کاهش وزن به‌سرعت رخ نمی‌دهد. این موضوع هم مانند هر مورد دیگر نیاز به روشی دقیق و تخصصی همراه با استمرار دارد. در این مقاله به بررسی راه‌های مختلف که بتوانید با استفاده از آن‌ها این مسیر را در کم‌ترین زمان طی کنید می‌پردازیم.

انوع رژیم‌های غذایی و تاثیرشان در لاغری سریع

رژیم‌های غذایی یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن و چربی‌سوزی محسوب می‌شوند. باید به موضوع دقت کنید که برای لاغر شدن حتما از رژیم‌ها استفاده کنید نه از روش‌های کم‌خوری در غذا‌ها چراکه این موضوع می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن‌تان وارد کند.

خوشبختانه این روز‌ها روش‌هایی بسیار کارآمد و به‌روزی توسط متخصصان ارائه شده که بتوانید در اطمینان کامل ورزن خود را پایین آورید. نظر متخصصین درباره رژیم‌های لاغری بسیار مثبت است و با استمرار روی این روتین‌های غذایی نه‌تن‌ها می‌توانید وزنتان را کاهش دهید بلکه از سلامت بیشتر در بدن هم برخوردار شوید. در ادامه به بررسی چند رژیم غذایی که به لاغر شدنتان در زمان کم کمک می‌کند می‌پردازیم.

  • رژیم فستینگ
  • رژیم کتوژنیک
  • رژیم مدیترانه‌ای
  • رژیم لاغری اتکینز
  • رژیم فستینگ

شاید با شنیدن نام این رژیم به این فکر بی‌افتید که می‌تواند بهترین روش برای کاهش وزن باشد و لاغری سریع با استفاده از آن ممکن شود. در واقع باید گفت تا حدودی این نظریه می‌تواند درست باشد چراکه این رژیم غذایی براساس این چیده نمی‌شود که شما در طول روز از چه مواد غذایی استفاده کنید بلکه میزان مصرف مواد غذایی‌تان را در بازه زمانی خاص محدود می‌کند.

این رژیم که به روزه‌داری هم شهرت دارد یک روش تاثیرگذار در کاهش وزن محسوب می‌شود و ممکن است باعث بهبود کنترل قند خون، غلظت آدیپوکین با کاهش شاخص توده بدنی و مقاومت به انسولین شود. بااین حال این برنامه غذایی بسیار کارآمد می‌تواند برای افرادی که دارای مشغله کاری زیاد و پیش‌بینی‌نشده‌ای هستند مفید نباشد.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتو یا کتوژنیک یکی از روش‌های ایده‌آل برای کاهش وزن در بازه زمانی مشخص است که بسیاری از متخصصان این روش را برای لاغری سریع پیشنهاد می‌دهند. این نوع رژیم غذایی با کاهش مصرف کربوهیدرات در طول روز و افزایش مصرف پروتئین و چربی سبب می‌شود تا بدن بافت‌های چربی را برای سوخت‌و ساز به‌جای گلوکز استفاده کند.

رژیم مدیترانه‌ای

این رژیم یک برنامه غذایی به‌حساب نمی‌آید بلکه یک نوع روش غذا خوردن محسوب می‌شود. استفاده از مواد غذایی سبک مثل غذا‌های دریایی، غلات کامل، انواع میوه، حبوبات، تخم مرغ، لوبیا و روغن زیتون، مرغ، سبزیجات و آجیل می‌تواند سبکی سالم در زندگی روزمره شما ایجاد کند که می‌تواند در زمانی کوتاه نه‌تن‌ها شما را به وزن دل‌خواهتان برساند بلکه با بهبود سلامت روده‌ها باعث جلوگیری از التهاب روده شود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به لاغری فقط با رژیم گرفتن علاقه دارند می‌توانید از این روش بهره ببرید.

رژیم لاغری اتکینز

هدف از این رژیم غذایی تغییر عادت‌های غذایی برای کاهش وزن و حفظ آن است. ازآن‌جایی‌که کربوهیدرات تقریبا نیمی از کالری مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، دلیل اصلی کاهش وزن در رژیم اتکینز، دریافت کم‌تر کالری از مصرف کربوهیدرات کم است. یکی دیگر از دلایل مهم در کاهش وزن با این روش می‌تواند براثر انتخاب‌های محدود در غذا باشد.

تاثیرگذار بودن دمنوش‌ها در لاغری سریع

یکی از روش‌های رایج و موثری که بسیار هم از آن نام برده می‌شود استفاده از دمنوش‌های لاغری است. اما این موضوع که مصرف دمنوش‌ها تا چه اندازه می‌تواند در لاغری سریع به شما کمک کند بسیار مهم خواهد بود. این که اثر دمنوش‌های لاغری باعث کاهش وزن شود روشن و واضح است. اما این نوشیدنی‌ها باید چگونه و طبق چه برنامه‌ای مصرف شوند؟

بهترین زمان برای خوردن دمنوش‌های لاغری درست قبل‌از خواب و چند ساعت گذشته از شام است. نوشیدن آن‌ها می‌تواند در متابولیسم بدن تاثیر گذاشته و با بالا بردن سوخت‌وساز باعث چربی‌سوزی در بدن شوند. بهترین دم‌نوش‌هایی که می‌توانید برای این هدف استفاده کنید دم‌نوش چای سبز، دمنوش سیب و دارچین، دمنوش عسل، دمنوش سرکه سیب و لیموترش و زنجبیل و پودر دارچین هستند.

عوارض دریافت کالری کم برای لاغری سریع

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به‌راحتی شما را به وزن ایده‌آل برساند و لاغری را به‌شما هدیه دهد کنترل میزان کالری دریافتی در طول روز است. هرچه‌قدر مقدار این کالری کم‌تر شود چربی‌سوزی در بدن بیشتر شده و منجر به کاهش وزن می‌شود. طبیعی است که اگر به کم‌کردن این مقدار کالری ادامه دهید و زیرنظر متخصص برنامه غذایی‌تان را تنظیم نکنید دچار عارضه‌هایی خواهید شد که در برخی مواقع جبران‌پذیر نیستند. عوارضی که معمولا بعداز دریافت کالری کم ممکن است به آن دچار شوید در موارد زیر آورده شده است.

  • کاهش میزان کالری مورد نیاز بدن
  • از دست دادن اشتها
  • ریزش مو
  • تاثیر گذاشتن روی پوست
  • کاهش یافتن توده‌های عضلانی

این موضوع بسیار قابل درک است که با مصرف کالری کم‌تری به لاغری سریع دست پیدا می‌کنید، اما عوارضی که این روش و روش‌های دیگری که به‌شما اطمینان از کاهش وزن سریع می‌دهند بسیار زیاد است. به‌همین دلیل هم توصیه می‌شود برای دیدن نتیجه‌ای بهتر در کنار سلامت حتما در کنار رژیم‌ها از ورزش هم استفاده کنید. در این صورت خواهید دید که چقدر سریع می‌توانید به اندام ایده‌آل‌تان برسید.

جمع‌بندی

این‌روز‌ها تقریبا بیشتر افراد سعی در این دارند که به اندام زیبا و ایده‌آل دست پیدا کنند. در واقع داشتن یک اندام زیبا و اصولی نیاز به یک سبک زندگی و روتین درست دارد. پس به این نکته توجه داشته باشید که تقریبا هیچ راهی برای لاغری سریع وجود ندارد.

انتخاب هرکدام از روش‌ها برای کاهش وزن نیاز به استمرار و بررسی دارد که باید زیرنظر متخصصان انجام بگیرد. رژیم‌های غذایی که می‌توانید از پزشکان تغذیه دریافت کنید می‌توانند بهترین روش برای کاهش وزن و سوخت چربی محسوب شوند که در این مقاله به برخی از این روش‌ها که می‌توانند موثر باشند اشاره کردیم.

خروج از نسخه موبایل