دکتر فوق تخصص کبد چرب در اصفهان

نقش کبد در سوخت و ساز بدن و هضم غذا بسیار ضروری میباشد . کبد به عنوان بزرگترین غده درون بدن انسان سموم را به دام می اندازد و آنها را تسویه می کند و به مواد بی ضرر تبدیل می کند .  وقتی شخصی متوجه مشکلات کبد خود نمیشود کبد وی با ایجاد زخم سعی در ترمیم خود میکند ولی وقتی تعداد زخم ها بیشتر شد   کبد عملکرد درست خود را از دست میدهد و این باعث بالا رفتن فشار خون فرد میشود و نیز موجب جمع شدن آب در پاها و ورم کردن آنها میشود و این مسئله یک موضوع مهم و حیاتی برای بدن محسوب میشود .در این مقاله اطلاعات خوبی را از زبان میخوانیم . ابتدا در مورد علایم بیماری بیشتر بدانیم :

علایم بیماریهای کبد

درد کبد :

نشانه درد در ناحیه راست زیر دنده ها میتواند نشانه ای از اختلالات کبدی باشد .این درد بعضی اوقات خفیف و گذرا است و برخی اوقات ممکن است شدید هم باشد . دکتر فوق تخصص کبد اصفهان در ادامه می گوید : کبد هم در از بین بردن سموم و هم در گوارش غذا نقشی اساسی بازی میکند . وقتی که کبد نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد بزرگ و سمی میشود و نشانه های عدم دفع سموم در بدن پدیدار میشود .  با دیدن علایم باید به سمت درمان کبد برویم .

 

 

چاقی بدن در اثر مشکلات کبد

وقتی را نداشته باشد و در غملکرد آن اختلال بوجود بیاید شروع به حبس کردن انها در نقاطی مثل شکم به صورت چربی می کند . و تا زمان درست شدن عملکرد کبد شما نمیتوانید به تناسب اندام خوبی دست پیدا کنید .

حسایت در اثر عملکرد بد کبد

وقتی سموم به شکل صحیح از کبد دفع نشوند مغز برای از بین بردن این سموم آنتی بادی ترشح میکند و در نتیجه احساس خارش به بدن دست میدهد .

دکتر فوق تخصص گوارش و کبد اصفهان

با شل شدن دریچه مری، انسان دچار رفلاکس معده می شود. دکتر فوق تخصص کبد اصفهان بیان می کند که؛ برخی از خوراکی ها باعث به وجود آمدن این اختلال در سیستم گوارش می شوند در نتیجه باید از مصرف آنها خودداری نماییم.

این موارد شامل:

غذاهای پرحجم و چرب،  نوشابه های گازدار، رب گوجه و سس گوجه و مواد خوراکی که حاوی مواد نگهدارنده هستند

مواد کافئین دار مثل چای ، قهوه و کاکائو و شکلات تلخ

غذاهایی که حاوی جوش شیرین هستند مثل کیک و کلوچه ، پیتزا و فست فود

غذاهایی که تند باشند مثل فلفل(حتی فلفل دلمه ای نیز علائم رفلاکس معده را تشدید می کند)

مصرف برخی قرص ها و دارهای مسکن

کشیدن سیگار و قلیون

مصرف مشروبات الکلی

 

بهترین دکتر فوق تخصص کبد به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند که هرگزبلافاصله پس از غذا خوردن دراز نکشند و بالعکس پس از صرف غذا به هیچ عنوان فعالیت های شدید انجام ندهند. همچنین وی پیشنهاد می کند که برای کاهش علائم رفلاکس معده، شخص بر روی یک سطح شیب دار دراز بکشد؛ یعنی به صورتی که بدن فرد زاویه پیدا کند و سر نسبت به پاها بالا تر باشد. محصولات جدید شرکت بیز برای درمان بیماری شما در کنار  دستورالعمل های پزشک کمک زیادی خواهد کرد.

سونوگرافی شکم ، لگن و کبد

سونوگرافی در نقاط مختلف بدن و به منظور بررسی وضعیت خاصی انجام می شود. یکی از گسترده ترین انواع آن، است که بر ناحیه هایی مانند: کلیه ها، کبد، کیسه صفرا، مثانه ، پروستات و لوزالمعده تمرکز دارد.

دکتر فوق تخصص کبد در اصفهان با  بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه ها، تمام اندام های داخلی(شکم و لگن) را مورد بررسی قرار می دهد.

سونوگرافی در تشخیص چه بیماریی هایی به دکتر فوق تخصص کبد کمک می کند

وجود کیست یا  بررسی اندازه کلیه ها

وجود ورم یا توده در کلیه ها

تشخیص کبد چرب و درجه چرب بودن آن

وجود کیست یا توده در کبد

تشخیص اندازه پروستات

اختلالات مثانه

تومور و سرطان در شکم و لگن

علائمی که به دکتر کبد انشان می دهد فرد به سونوگرافی نیاز دارد :

وجود نفخ شکم

وضعیت نامطلوب تخمدانها

بسیاری از بیماری های مثانه

مشکلات کیسه صفرا

دفع خون از طریق ادرار

وجود عفونت در مجاری ادرار

7 توصیه مراقبتی از دكتر متخصص داخلي  و کبد

 فشار خون بالا زمینه ایجاد بسیاری از بیماری های قلبی، مغزی، کلیوی و … می باشد. در نتیجه  کنترل فشار خون نیز از اهمیت بالایی برخود دار است. مراجعه و چکاپ منظم توسط ، به شما کمک می کند تا زندگی و بدن سالمی داشته باشید.

در ادامه دکتر فوق تخصص کبد اصفهان در کلینیک ما، به چند نکته مراقبتی اشاره خواهد نمود.

تاثیراستعمال دخانیات بر روی سیستم گوارش از دکتر فوق تخصص کبد اصفهان

دکتر فوق تخصص کبد اصفهان بیان می کند که؛ احتمال بروز بیماری های گوارشی و اختلالات کبدی در افرادی که سیگار می کشند بیشتر از سایر افراد است، در نتیجه این اشخاص برای رسیدن به یک زندگی سالم، لازم است که از کشیدن سیگار و سایر دخانیات خودداری نمایند.

خطرات مصرف بیش از حد چربی

تحقیقات نشان داده است که؛ استاندارد چربی های مصرفی در روز باید کمتر از 30 درصد کل انرژی دریافتی شما را شامل شود. همچنین دکتر فوق تخصص کبد خاطر نشان می کند که کاهش چربی مصرفی باعث جلوگیری از افزایش شدید وزن و مبتلا شدن به برخی از بیماری ها مانند کبد چرب می شود.

دكتر متخصص كبد خوب شیراز ، 4 مراقبت ویژه

طبق تحقیقات بدست آمده بیماری های کبدی و گوارشی رو به افزایش هستند.، بیماری های کبدی مانند:  کبد چرب، سیروز، هپاتیت و سرطان کبد را درمان می کند. همچنین مراقبت های بهداشتی ویژه ای برای درمان بیماری های کبدی و گوارشی ارائه می دهد و از وارد  شدن آسیب بیشتر به کبد جلوگیری می کند. دمنوش مصفی خون هم به درمان جواب مثبتی خواهد داد.

توصیه های مراقبتی ویژه توسط دکتر فوق تخصص کبد اصفهان

چند راهکار و نکته مراقبتی برای حفظ سلامت کبد از بهترین دکتر فوق تخصص کبد اصفهان عبارتند از :

کنترل وزن ایده آل

عدم مصرف مشروبات الکلی

مراقبت و آزمایش های منظم برای کنترل بیماری ها

انجام آزمایش خون

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا