لزوم توسعه سواد سلامت در جامعه

به گزارش خبرگزاری مجله رز از قم، دکتر مهدی مصری امروز در آیین به صدا در آمدن زنگ سلامت که همزمان با نخستین روز از هفته سلامت در مدرسه امام محمدباقر(ع) پردیسان انجام شد گفت: حوزه سلامت ابعاد مختلفی دارد و خروجی علم و سلامت باید توجه به کرامت انسانی باشد.

وی بیان داشت: وزارت بهداشت به موضوع سلامت انسان ها همواره تاکید دارد و در راستای توجه به سلامت خانواده، از یک سال و نیم قبل موضوع سلامت خانواده و مراقبت ها را در دستور کار قرار داده و معتقدیم که باید سلامت و مراقبت از خانه شروع شده و در محلات و جامعه ادامه یافته و مردمی سازی سلامت را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به فعالیت سفیران سلامت دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این عزیزان نقش موثری در توسعه و ترویج سلامت دارند و همواره حامی سفیران سلامت هستیم و باید دانش آموزان در ایفای نقش سلامت محور خود بکوشند.

دکتر مصری به اهمیت سبک زندگی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی سالم باید مد نظر باشد و دانش آموزان باید خواب کافی، خوراک مناسب و ورزش را به عنوان سه اصل اساسی در سبک زندگی خود به کار بندند.

وی توجه به سواد سلامت را امر ضروری عنوان کرد و گفت: باید توسعه و ترویج سواد سلامت در جامعه را داشته باشیم و انتظار است که آموزش و پرورش در مدارس نسبت به این امر اهتمام داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دانش آموزان و معلمان در ایده پردازی سلامت می توانند نقش داشته باشند تا بتوانیم از طریق آن ایده ها در توسعه سلامت اهتمام ورزیم.

وی در پایان با مهم ارزیابی کردن سلامت روان گفت: متاسفانه عده ای به دنبال ضربه زدن به سلامت روان جامعه و به ویژه دانش آموزان هستند که باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم چنین اتفاقی رقم بخورد.

خروج از نسخه موبایل