تفاهم‌نامه همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران منعقد شد

نمایندگی رسمی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تهران در خصوص ایجاد بخش آموزش زبان چینی و همکاری در آموزش زبان جهت تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌ها با مراکز علمی کشور چین با معاونت بین‌الملل و کالج بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری خواهد کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،با حضور محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل و مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و علمی کشور چین و پروفسور لی می، رئیس چینی موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری برای گسترش روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های حوزه علوم پزشکی چین و ایجاد کرسی فرهنگ و زبان چینی (با هزینه طرف چینی) در کالج بین‌الملل دانشگاه منعقد شد.

در این نشست که در سالن شورای معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد؛ دکتر عنایت اله شعبانی، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیوشا اسماعیل‌زاده، عضو میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور چین و سپیده محمدپور، کارشناس آموزش کالج بین‌الملل نیز حضور داشتند.

در آغاز این نشست، اعضا درباره مفاد تفاهم‌نامه همکاری و نحوه اجرای آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
پروفسور لی می نیز ضمن ابراز خرسندی از آغاز این همکاری، طی توضیحات کوتاهی، آشنایی با زبان را برای گسترش روابط علمی و فرهنگی دو کشور ضروری خواند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، نمایندگی رسمی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تهران در خصوص ایجاد بخش آموزش زبان چینی و همکاری در آموزش زبان جهت تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌ها با مراکز علمی کشور چین با معاونت بین‌الملل و کالج بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری خواهد کرد.

موسسه کنفوسیوس چین یک سازمان آموزشی عمومی است که تحت نظر وزارت آموزش‌وپرورش کشور چین قرار دارد و هدف از فعالیت این موسسه، ترویج زبان و فرهنگ چینی، حمایت از تدریس محلی چینی‌ها در سطح بین‌المللی و تسهیل مبادلات فرهنگی است.

با توجه به رشد اقتصاد و تبادلات چین با کشورهای دیگر، نیاز به دانستن زبان و فرهنگ چینی نیز افزایش چشمگیری در بین کشورها داشته است.

موسسه کنفوسیوس با همکاری دانشکده‌های وابسته محلی و دانشگاه‌های سراسر جهان فعالیت می‌کند و تا کنون بیش از 500 نمایندگی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

توضیح اینکه، با هدف اجرای عملیاتی مفاد این تفاهم‌نامه همکاری، کالج بین‌الملل دانشگاه، از علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی زبان چینی تا تاریخ 28 فروردین 1403 از طریق وب‌سایت https://international.tums.ac.ir/college ثبت‌نام می‌کند.

کلاس‌های ترم بهار آموزش زبان چینی کالج بین‌الملل از ساعت 15:30 تا 17 روزهای شنبه و سه‌شنبه، به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و مدرسان این کلاس‌ها، از اساتید چینی موسسه کنفوسیوس خواهند بود.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت کسب اطلاعات بیشتر برای بهره‌مندی از این دوره آموزشی می‌توانند به آدرس کالج بین‌الملل دانشگاه واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، نبش کوچه یکم، پلاک 3 مراجعه نمایند و یا با شماره 88970821 با کارشناسان کالج بین‌الملل در ارتباط باشند.

خروج از نسخه موبایل