کسب و کار محلیمجله عمومی

روتین پوستی برای مدرسه

شروع فصل پاییز همراه با بروز انواع آلرژی است و بخشی از آن‌ها مربوط به وضعیت پوست صورت و دست‌ها می‌شود. وقتی که هوا سردتر هم بشود خشکی پوست و ترک خوردن آن به مشکلات قبلی اضافه می‌شود. علاوه بر آن وقتی به مدرسه و دانشگاه می‌روید ساعات زیادی را در معرض نور خورشید و جریان هوای سرد هستید. پس اگر مراقب پوست خود نباشید حتما با آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهد شد. اینجاست که استفاده از چند محصول مراقبت پوست ساده، ارزش خود را نشان می‌دهد. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است ۳ محصول مراقبت از پوست ساده اما بسیار پرفایده را به شما معرفی کنیم .

۱. کرم ضد آفتاب استفاده از کرم ضد آفتاب دکتر بیز از رسیدن اشعه‌‌های مضر UV به پوست جلوگیری می‌کند و سلامت پوست را حفظ می‌کند. همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از ایجاد لکه روی پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی از دیگر مزایای آن است. پس فراموش نکنید که حتی در روزهای زمستان که آفتاب ملایمی می‌تابد هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

۲. کرم نرم کننده و مرطوب کننده همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم سرما و خشکی هوا در فصل پاییز و زمستان باعث ایجاد خشکی در پوست می‌شود. اگر برای برطرف شدن خشکی پوست اقدامی نکنید خیلی زود شاهد ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آن خواهید بود. حالا تصور کنید که دست‌ها را با صابون شسته‌اید و بدون استفاده از کرم مرطوب کننده، آن‌ها را در معرض هوای خشک و سرد زمستان قرار داده‌اید. در این شرایط پوست دست شما در زمان کوتاهی کاملا خشک می‌شود و حتی ممکن است زخم‌های کوچکی هم روی آن ایجاد شود. پس همیشه یک تیوب یا قوطی کرم نرم کننده و مرطوب کننده‌ی مناسب در کیف مدرسه یا دانشگاه خود داشته باشید و دائم دست و صورت خود را مرطوب کنید.

۳. کرم و ژل ضد جوش جوش صورت از آن چیزهایی است که در طول دوران تحصیل مهمان پوست صورت همه است. این جوش‌ها تقریبا هیچ وقت خوشایند نیستند و نمی‌توانید بدون توجه به آن زندگی کنید. کندن جوش هم عوارض مختلفی دارد و به راحتی روی پوست صورت‌تان لکه‌های ماندگار ایجاد می‌کند. کرم و ژل شستشو صورت ویتابلا یک محصول مراقبت از پوست مناسب برای از بین بردن سریع و اصولی جوش‌ها هستند. برای استفاده باید محلی که جوش زده و دست خود را با آب و صابون بشویید. سپس مقداری کرم یا ژل ضد جوش را به آرامی روی جوش صورت قرار دهید. مراقب باشید که این کار را با فشار دست انجام ندهید چون ممکن است باعث باز شدن جوش شود.

روتین پوستی مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان

استفاده از کرم ضد آفتاب، و چند لایه مرطوب کننده در کنار آلودگی هوا و تعریق طبیعی، باعث می‌شود پوست صورت شما در پایان روز و زمانی که از مدرسه یا دانشگاه به خانه برمی‌گردید حسابی سنگین و آلوده باشد. اگر این آلودگی‌ها و کرم‌ها را به روش مناسی از روی پوست پاک نکنید به راحتی می‌توانند باعث ایجاد آکنه و جوش شوند. در این بخش قرار است چند کار ساده برای پاکسازی و تغذیه‌ی پوست را یاد بگیرید تا بتوانید هر روز وقتی به خانه می‌رسید انجام دهید و پوست خود را از شر جوش‌های مزاحم در امان نگه دارید. بهداشتی محصولات بیز موجود شدند .

  • مرحله‌ی اول: پوست خود را با یک فوم یا ژل شست‌وشوی صورت مناسب بشویید. بهتر است صورت را ابتدا با آب گرم بشویید و در آخر از آب سرد استفاده کنید تا منافذ آن بعد از تمیز شدن، بسته شوند.
  • مرحله‌ی دوم: برای خشک کردن صورت از یک حوله‌ی نرم استفاده کنید. حوله را به آرامی روی صورت فشار دهید تا رطوبت را جذب کند. هرگز حوله را محکم روی صورت نکشید، چون به پوست آسیب می‌رساند.
  • مرحله‌ی سوم: یک ماسک ورقه‌ای یا یک لایه ماسک صورت مناسب روی صورت قرار دهید تا پوست کاملا تغذیه شود.

مرپاییز به فصل هزار رنگ معروف است و برای افراد زیادی تداعی‌گر روزهای مدرسه می‌باشد. شما می‌توانید در روزهای پاییز و در دوران مدرسه خاطرات بسیار خوبی را با عزیزان و دوستان خود سپری کنید. البته در نظر داشته باشید که هوای پاییز سبب می‌شود تا افراد مستعد بیماری‌های مختلفی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی باشند. بسیاری از افراد به دنبال روش‌های پیشگیری سرماخوردگی هستند تا فرزندان خود را از این بیماری در امان نگه دارند. اما بسیاری از خانواده‌ها به سلامت پوست فرزندان خود در دوران مدرسه بی‌توجه هستند. کودکان و نوجوانان در دوران مدرسه ممکن است مستعد بیماری‌های پوستی باشند و در نتیجه به مراقبت پوست در دوران مدرسه نیاز دارند.

اهمیت مراقبت پوستی شاید بسیاری از افراد از اهمیت مراقبت پوست در دوران مدرسه آگاهی نداشته باشند. در نظر داشته باشید به دلیل تغییر ناگهانی هوا و ورود افراد از فصل گرم سال به فصل خنک سال ممکن است خشکی بسیار زیادی بر روی پوست کودکان و نوجوانان به وجود بیاید. این خشکی زیاد می‌تواند سبب آسیب پذیری پوست شود. عروق خونی در پوست کودکان و نوجوانان به دلیل سرما تنگ‌تر شده و جریان خون در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود تا ریز مغذی‌ها کمتر به پوست افراد وارد شوند. زمانی که دمای محیط افت پیدا می‌کند فعالیت غده‌های مختلف بدن نیز کاهش پیدا کرده و همین موضوع سبب خشک شدن پوست افراد می‌شود.

روتین پوستی در دوران مدرسه اگر افراد در دوران مدرسه نتوانند از پوست خود مراقبت کنند به صورت پیوسته احساس خشکی، خارش، سوزش و کشیدگی بر روی سطح پوست دارند. همین موضوع می‌تواند سبب ایجاد ترک‌های پوستی شده و در پی آن خونریزی به وجود می‌آید‌. پس از اهمیت مراقبت‌ پوست در دوران مدرسه غافل نشوید. مراقبت‌های روزانه پوست سبب می‌شود تا آسیب‌ به پوست وارد نشده و شما بتوانید از طریق این مراقبت‌ها از بروز این آسیب‌های جدی جلوگیری کنید. همچنین با این مراقبت‌ها همواره کودکانتان پوستی شاداب و جذاب داشته باشند.

نوشیدن آب یکی از ترفندهای عالی برای مراقبت از پوست در دوران مدرسه نوشیدن آب است. آب می‌تواند رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کرده و سبب بشاش شدن پوست شود. به دلیل خنک شدن هوا بسیاری از کودکان و نوجوانان تمایلی به نوشیدن آب ندارند. در نظر داشته باشید در این فصل نیاز بدن تغییری نمی‌کند. همه افراد باید برای داشتن پوستی شاداب و جوان روزانه حدود ۲ لیتر آب مصرف کنند. این آب باید به تدریج وارد بدن شده تا بتواند خشکی پوست را کنترل نماید. کودکان ساعت‌های طولانی را در مدرسه مشغول بازی و درس خواندن هستند و ممکن است از نوشیدن آب و یا مصرف میوه‌ها و سبزیجات غافل شوند.

چگونه از شر خلاص شویم؟ علل ایجاد سیاهی مچ با چیست؟ شما به عنوان یک والد آگاه با گنجاندن میوه‌های پرآب در برنامه روزانه کودکان خود می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. همچنین با تهیه یک بطری مخصوص آب می‌توانید کودکان خود را وادار به نوشیدن کنید. استفاده از دمنوش‌های گیاهی و شیر گرم در روزهای سرد پاییز و زمستان یک اقدام بسیار عالی برای جبران کمبود مصرف آب توسط کودکان و نوجوانان در دوران مدرسه می‌باشد. با یا کیفیت و شیک زیبا برای خود ایجاد کنید و در پاییز بدرخشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا