مجله ورزشی

روزبه چشمی به اردوی بعدی تیم ملی دعوت می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

امیر قلعه‌نویی به دنبال جوانگرایی در تیم ملی است و این را می‌توان از اسامی دعوت شده در این مدت فهمید. بهتاش فریبا در این مورد به خبرنگار ما گفت: جوانگرایی آداب و رسوم خاصی دارد. اینگونه نیست که ناگهان بگویی از لیست ۵۰ نفره‌ام ۴۰ نفر را جوان می‌کنم. باید با شیب ملایم جوانگرایی را انجام بدهی و باید ببینی فاصله تورنمنتی که در پیش داری چه زمانی است. مهم‌ترین مسئله ما جام جهانی است که دو سال دیگر طول می‌کشد نوبتش شود. برای همین باید با شیب کم جوان را تزریق و باتجربه را حفظ کرد. یک تعداد بازیکن داشتیم که سنشان بالا رفته بود، ولی این موضوع مقطعی است در یک اردو دعوت می‌شوند در یک اردو نه. برای مثال روزبه چشمی در این اردو دعوت نشد، ولی در اردو بعدی دعوت می‌شود. شرایط اردو‌ها نسبت به بازی‌هایی که داریم متفاوت است و سرمربی هم طبق همان بازیکن دعوت می‌کند و اصولش هم همین است. آقای قلعه‌نویی هم به خوبی دارد این کار را انجام می‌دهد فقط مهم این است به وقتش از جوان‌ها استفاده شود.

او در همین باره ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که تیم ملی ما در قطر داشت بحث یکدلی بود واقعا روی نیمکت هم می‌شد دید. ما از نزدیک دیدیم و حتی دو سه دفعه سر تمرینات بودیم من خودم این شرایط را گذراندم و در جام ملت‌ها آقای گل شدم. متوجه می‌شویم که تیمی یکدست هست یا نه. آنجا به امیر هم تبریک گفتم و به بچه‌ها هم تبریک گفتم. معتقد هستم به این تیم باید جوان تزریق شود و با همان ترکیب نهایی راهی جام جهانی شود.

این پیشکسوت فوتبال در مورد بازی با ترکمنستان و به ثمر رسیدن پنج گل افزود: فوتبال است و اتفاقاتش. در اولین بازی مقدماتی جام جهانی نمی‌توان خیلی ریسک کرد. اتفاقات فوتبال همیشه باید مدنظرت باشد برای همین تیم اصلی ما بازی کرد از نفرات جدید حردانی اضافه شد و رفته رفته که دیدیم نتیجه گرفتیم نفرات دیگر هم مثل آزادی و قایدی بازی کردند. دو تعویض اجباری داشتیم به خصوص سردار که من واقعا ناراحت شدم امیدوارم اوضاعش زود خوب شود خود حزباوی هم جزء جوان‌هاست که مصدوم شد، سامان فلاح که جایگزین شد جزء جوان‌ها بود. باید تجربه استفاده از جوان‌ها در بازی خارج از خانه هم استفاده شود تا آن‌ها هم بتوانند تجربه کسب کنند.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا