برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در سایت موزه بندیان درگز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمد شیخ اظهار کرد: هم‌زمان با ایام نوروز ۱۴۰۳ آثار هنرمندان درگزی در قالب نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در محل سایت موزه بندیان برپا و توسط مجتبی بزم‌آرا فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز افزود: این نمایشگاه عصر از دوم فروردین آغاز و تا ۱۲ فروردین در محل سایت موزه بندیان درگز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ پذیرای میهمانان، مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در مساحتی بیش از ۴۸ متر مربع و دربردارنده ۶ غرفه است و آثار و صنایع دستی هنرمندان درگزی به نمایش گذاشته شده است.

شیخ تصریح کرد: آثار نمایشگاه شامل لباس محلی، گلیم، جاجیم، فرت بافی، تابلو فرش و سایر دسبافته‌های سنتی و هم‌چنین سفال، سرامیک، دست‌سازه‌های چرمی، چوب (منبت و خراطی)، شمع و عروسک و … است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز اظهار کرد: ۸۰ درصد هنرمندان صنایع دستی شهرستان درگز که موفق به دریافت گواهی مهارت صنایع دستی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده‌اند بانوان هستند که فعالانه در نمایشگاه‌های سطح شهرستان و استان با ارائه آثار مشارکت دارند.

وی گفت: سایت موزه بندیان در دو کیلومتری شمال غرب شهر درگز قرار دارد.

خروج از نسخه موبایل