مجله ورزشی

338 مصدوم در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری

سخنگوی اورژانس در گفت‌وگو با آنا:

338 مصدوم در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری

استان آذربایجان شرقی با ۷۵ مصدوم تهران با ۶۷ مصدوم و آذبایجان  غربی با ۳۱ مصدوم بیشترین آمار را به ثبت رسانده اند.

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص آمار حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: در بازه زمانی اول تا ۲۰ اسفندماه و قبل از روز چهارشنبه‌سوری ۳۳۸ مصدوم تحت درمان متخصصین اورژانس قرارگرفته‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۳ نفر از مصدومان در محل حادثه مداوا و ۱۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند که ۷۵ نفر آنها در حال حاضر در بیمارستان‌های کشور بستری هستند و که ۱۱ تن از آنها در بخش ICU به‌سر می‌برند.

یکتاپرست گفت: متأسفانه تاکنون ۸ نفر از هم‌وطنان در حوادث چهارشنبه‌سوری جان‌باخته‌اند که بیشترین آمار فوتی متعلق به استان آذربایجان غربی با ۴ فوتی است. 

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به رشد ۲۴ درصدی مصدومان گفت: استان آذربایجان شرقی با ۷۵ مصدوم تهران با ۶۷ مصدوم و آذبایجان  غربی با ۳۱ مصدوم بیشترین آمار را به ثبت رسانده اند.

وی افزود: ۷۰ درصد از مصدومین حوادث دارای سن ۱۸ سال و کمتر هستند.

یکتاپرست عنوان کرد: تمام پایگاه‌های سازمان اورژانس کشور با توجه به چهارشنبه‌سوری از اول اسفند ماه به صورت آماده باش در حال فعالیت هستند همچنین پایگاه‌های اورژانس پیش از پایان سال و از تاریخ ۲۵ اسفند ماه برای امدادرسانی در تعطیلات نوروزی به آماده باش کامل در می‌آید.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا