ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی

آشنایی با نکات کلیدی در دکوراسیون قنادی

تاریخچه شیرینی های ایرانی سابقه ای طولانی دارند که قدمت آن به چندین هزار سال قبل می رسد. نبوغ، ظرافت و اشتیاق ایرانیان به این غذای آشپزی در تنوع شیرینی هایی که در مناطق مختلف آب و هوایی و شهرهای کشور درست می کنند مشهود است. بازار شیرینی و شکلات در ابتدا انسان را به یاد دکوراسیون ویترین های پر جنب و جوش و فریبنده قنادی ها و شیرینی فروشی های شهر می اندازد.

اصولاً وجه اول هر قنادی، در کنار پیشرفت و ارتقای صنعت شیرینی پزی و گسترش کیفیت و تنوع مواد اولیه و محصولات این صنعت، ارائه و طراحی دکوراسیون آن است که بدیهی است در جذب مشتریان و جلب رضایت آنها مؤثر است.

با توجه به رقابت شدیدی که امروزه بین قنادی ها وجود دارد، طراحی دکوراسیون داخلی بدون شک می‌تواند در جلب مشتری و جلب نظر آنها موفق باشد. تجربه ثابت کرده است که مشتریان معتقدند، اگر هر قنادی به جذابیت و ظاهر داخلی خود اهمیت دهد، نسبت به کیفیت و طعم اقلام آن حساس بهتر و ویژه ای خواهند داشت.

مانند هر ملک تجاری دیگر، دکوراسیون قنادی می تواند به میزان قابل توجهی بر فروش و درآمد شما تأثیر بگذارد. به یاد داشته باشید که اگر باور دارید که می توانید با چیدن چند یخچال پر از کیک و شیرینی و آویزان کردن شمع از دیوار مانند گذشته تعداد زیادی مشتری جذب کنید، باید به شما بگوییم که کاملا در اشتباه هستید.

علاوه بر کیفیت شیرینی، برای مشتری بسیار مهم است، از قنادی که خرید می کند در آن احساس خوبی داشته باشد تا مجدد به آن باز گردد.

۵ نکته مهم درباره طراحی دکوراسیون قنادی

طراحی چیدمان دکوراسیون قنادی

هنگامی که یک قنادی را راه اندازی و طراحی می کنید، اولین قدم یک چیدمان مناسب است. در طراحی چیدمان قنادی حرفه ای، باید تمام ویترین ها، قفسه بندی ها، مبلمان و پیشخوان دارای فاصله ای مناسب از یکدیگر باشند تا فضای کافی برای رفت و آمد مشتریان باقی بماند. فاصله بین هر ردیف از ویترین ها باید نه خیلی طولانی و نه خیلی باریک و فشرده باشد. اگر فواصل خیلی زیاد باشد، مغازه خالی به نظر می رسد و نمیتوانید بسیاری از کالا ها را به نمایش بگذارید. در مقابل تنگی بیش از حد نیز باعث می شود که انرژی زیادی جمع شود و مشتری احساس افسردگی و استرس کند و راه رفتن در آن دشوار است.

یک طراحی چیدمان عالی برای دکوراسیون قنادی باید بتواند بین نیاز به ویترین های نمایش شیرینی و تجربه خرید کاربر تعادل ایجاد کند. شیرینی فروشی های بزرگ از ویترین های منحصر به فرد خود استفاده می کنند، در حالی که قنادی های کوچک می توانند از ویترین های آماده استفاده کنند. برای ورودی یک فضای باز و کافی در نظر بگیرید و یک قسمت برای سرگرمی کودکان قرار بدهید.

قفسه قنادی

وقتی وارد یک قنادی می شوید، در اولین قدم با ویترین ها و قفسه قنادی مواجه خواهید شد. نمایش قفسه های دیواری همیشه جذاب ترین قسمت برای مشتریان فروشگاه است. قفسه های دیواری قنادی نه تنها می تواند به سازماندهی محصولات و آبنبات ها و وسایل جانبی کمک کند، بلکه می تواند خرید را برای بچه ها جذاب تر کند. قفسه بندی برای دکوراسیون قنادی از ایده های ضروری و کاربردی هستند. همچنین می‌ توانید قفسه‌ ها را با وسایل کارتونی و جشن تولد برای اضافه کردن جذابیت در کل فضا، پر کنید.

ویترین شیرینی فروشی

ویترین شیرینی فروشی از حیاتی تریین بخش های یک قنادی است. استفاده صحیح از یخچال های شیرینی، میز ها، قفسه های شیرینی، سبد ها یا استند های آبنبات و … می تواند در درجه اول به سازماندهی و افزایش کارایی مغازه کمک کند.

طراحی وسایل خرده فروشی حیاتی ترین بخش مفهوم مغازه شیرینی فروشی است. استفاده صحیح از پایه های نمایش مناسب، میزها، قفسه های خرده فروشی، سبدها، بشکه ها یا قفسه های آب نبات می تواند در درجه اول به سازماندهی فروشگاه و افزایش کارایی کار کمک کند.

در دکوراسیون قنادی به نورپردازی بی توجهی نکنید

ظاهر شیرینی ها و کیک ها، وسوسه کننده هستند، این وسوسه کنندگی با افزایش نور دکوراسیون قنادی افزایش پیدا می کند. زمانی که نور در محیط به اندازه کافی باشد، مشتری جذب و محو تماشای آنها خواهد شد و بدین شکل فرصت بسیار خوبی فراهم می آید تا در مورد خرید آنها فکر کند. اگر ظاهر یک شیرینی به خوبی تزیین شده باشد و در کنار آن، نورپردازی بسیار مناسب باشد، فروش به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد و این دقیقا همان هدفی است که مالکان قنادی ها به دنبال آن هستند.

در دکوراسیون قنادی از قفسه های چوبی استفاده نکنید

توصیه می شود در دکوراسیون قنادی از قفسه های چوبی استفاده نشود. درست است که چوب نیز قدرت فوق العاده ای در تزیین و ایجاد تغییر در فضا برخوردار است، اما گاهی بهتر است خلاقیت به خرج داده و به سراغ متریال هایی غیر از چوب رفت. برای مثال، قفسه هایی که با شیشه ساخته شده اند می توانند گزینه مناسبی برای دیزاین قنادی باشند. به کمک این قفسه های شیشه ای، مشتری می تواند به خوبی اجناس داخل قفسه را بررسی کرده و در صورتی که ظاهر آنها نظر او را جلب کرد، خرید خود را انجام دهد.

در کنار این، درب های شیشه خور می تواند دکوراسیون قنادی را به شکلی کاملا حیرت آور و شگفت انگیز تزیین کرده و محیطی دلنواز و بسیار جذاب در اختیار مشتریان و چشمان آنها قرار دهد. قرار دادن شمع و یا سایر اکسسوری ها در قفسه های شیشه ای، فضایی کاملا متفاوت در داخل قنادی ایجاد خواهد کرد.

به عنوان یک ایده برای دکوراسیون یک شیرینی فروشی می‌توانید به تنظیم فضای داخلی و خارجی فروشگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید تا این تجربه برای مشتریان جذابتر و خاص‌تر شود. در ادامه، چند ایده برای دکوراسیون شیرینی فروشی ارائه می‌شود:

1. تم مخصوص:

ایجاد یک تم خاص برای فروشگاه شیرینی می‌تواند جلب مشتریان بیشتری داشته باشد. مثلاً می‌توانید از تم‌هایی مانند “شیرینی‌های قدیمی”، “شیرینی‌های مینیاتوری” یا “شیرینی‌های فانتزی” استفاده کنید.

این ایده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا فروشگاه شیرینی‌تان را با دکوراسیون جذاب و خاصی تزیین کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین، توجه به کیفیت محصولات و خدمات نیز بسیار مهم است. از جمله عناصر اصلی و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی و شیرینی فروشی می توان به مواردی مثل نوع یخچال ها و ویترین‌هایی است که برای نگهداری انواع شیرینی‌های تر و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل