مادلینگ صورت چیست؟

مادلینگ صورت چیست؟

به طور کلی زیبایی صورت به این معناست که تناسب اجزای صورت رعایت شود. (اگر نسبت چانه کوچکتر شود از جذابیت چهره شما کاسته می شود) زاویه دار شدن فک به دلیل برخی عیوب و مشکلات می تواند در مواردی مانند کمبود استخوان، گردی صورت، زاویه کوتاه و اندازه هندسی فک و یا برخی مشکلات مادرزادی در زیبایی شما موثر باشد، تزریق همچنین می تواند زیبایی را به چهره شما بازگرداند.

برای زاویه سازی فک و چانه، مقدار کمی از چربی شکم یا بافت ران فرد با تزریق چربی استفاده می شود و به عنوان کانول حفره ای تزریق می شود. استفاده از روش تزریق چربی برای زاویه دهی فک و چانه، دوره نقاهت کوتاهی در حدود یک هفته دارد و پس از گذشت نزدیک به 6 ماه، تمامی نتایج درمان را مشاهده خواهید کرد.

اولین و مهمترین راه ارتباطی افراد با یکدیگر، چهره می باشد. چهره تاثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی ظاهری شما دارد. چهره های V شکل، بسیار زیبا می باشند و افراد را بسیار جذاب تر نشان می دهند. کمتر کسی پیدا می شود که این مدل چهره را دوست نداشته باشد. امروزه یکی از خدمات مراکز زیبایی، زاویه سازی صورت می باشد. امروزه مادلینگ صورت در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مادلینگ صورت ما را همراهی کنید.

انواع تکنیک هایی که به منظور زاویه سازی صورت انجام می شود کدامند؟

تکنیک ها و روش های مختلفی برای زاویه سازی صورت، برجسته کردن گونه ها و چانه های افراد وجود دارد. انواع تکنیک های مورد استفاده پزشکان از این قرارند:

هرکدام از روش های فوق با توجه به شرایط بالینی فرد انجام می شود. در واقع در جلسات مشاوره ابتدایی که بین پزشک و مراجعه کننده انجام می شود هم پزشک در خصوص روش ها، مزایا و نیز محدودیت های هرکدام از روش ها متقاضی را آگاه می کند و هم اینکه شخص انتظارات و خواسته های خود را مطرح می سازد. در نهایت مشخص می گردد که کدام روش بهترین روش برای زاویه سازی یا مادلینگ صورت فرد است.

هرکدام از این روش ها مزایا و محدودیت هایی خاصی دارد و باید قبل از انجام در خصوص تمامی آنها آگاهی های لازم را داشته باشید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص روش های مادلینگ صورت در نظر بگیرید این است که این روش ها کمترین احتمال خطر و بیشترین شانس نتیجه بخشی را در پایان روند انجام خود دارند. از همین رو توصیه می شود که با کمترین دغدغه و نگرانی ولی بیشترین تحقیق به دنبال بهترین پزشک متخصص در زمینه مادلینگ صورت باشید و درنهایت روند انجام زاویه سازی را به وی بسپارید.

زاویه صورت هر فرد توسط ژنتیک والدین او تعیین می شود. در واقع این هورمون های جنسی یک فرد هستند که شکل یک فرد را استخوانی یا به اشکال مختلف تشکیل می دهند. زاویه صورت به جذابیت شما کمک بیشتری می کند و همچنین تمام اجزای صورت نقش تعیین کننده ای در زیبایی یک فرد دارند و به همین دلیل باید به جزییات و ریزه کاری های صورت توجه کرد.

عموما غربی ها اشکال مربع و مستطیل را در فرم صورت می پسندند، اما برعکس، مشرق زمین اشکالی مانند قلب یا شکل V را دوست دارند.

مادلینگ صورت با چه روش هایی انجام می شود؟

مادلینگ صورت در چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است که امروزه افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند. اما بهترین روش مادلینگ صورت کدام است؟ در ادامه به انواع روش‌های مادلینگ صورت اشاره خواهیم کرد.

روش جراحی

در روش جراحی برای انجام این عمل، بیمار بیهوش شده و با توجه به بررسی‌های انجام شده، پزشک معالج تغییرات مد نظر بیمار را روی فک و صورت او اعمال می‌کند. در برخی از موارد نیز ممکن است به کاشت پروتز در گونه و یا چانه نیز نیاز باشد.

در مادلینگ صورت با روش جراحی، ماندگاری این عمل در این روش بسیار بالاتر از سایر روش‌ها بوده اما ممکن است عوارض جانبی بیشتری را مانند تورم، خونریزی و درد متحمل شوید.

روش تزریق بوتاکس

از روش بوتاکس، برای کوچک کردن نواحی مدنظر در صورت استفاده شده و این روش بیشتر مختص افراد دارای صورت مربعی شکل است، چرا که میتوانند با تزریق بوتاکس، فرم صورت خود را به سادگی تغییر دهند. عموما ماندگاری بوتاکس 6 ماه بوده و اگر میخواهید حتما این روش را امتحان کنید باید پس از 6 ماه آن را مجددا تمدید کنید. به نقل از کلینیک گلدن رویال درباره تزریق بوتاکس:

این روش بسیار مؤثر، بدون درد یا دارای حداقل درد است و به هیچ‌گونه زمان استراحت بعد از درمان نیاز ندارد. این یک روش غیرجراحی است و تأثیر آن روی صورت، بین ۲ تا ۸ هفته بعد از درمان دیده می‌شود.

مادلینگ صورت با چربی

یکی از بهترین روش‌های مادلینگ صورت، روش تزریق چربی است که پیشنهاد بسیاری از متخصصان زیبایی نیز می‌باشد. این روش عموما برای افرادی استفاده می‌شود که دارای صورت استخوانی و لاغری هستند و میخواهند قسمتی از صورت خود را به وسیله چربی پر کنند. این روش نیازی به بیهوشی نداشته و چربی‌ها از قسمت‌های مختلف بدن برداشته شده و به نقاط موردنظر تزریق می‌شوند.

در روش تزریق چربی، مادلینگ صورت تقریبا بی عارضه بوده و ماندگاری آن نیز از روش بوتاکس بیشتر است.

عوارض مادلینگ صورت

از رایج ترین عوارض مادلینگ صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراقب های بعد از مادلینگ صورت چیست؟

برای بهره مندی از بهترین نتایج از این روش زیبایی، لازم است مراقبت‌های بعد از انجام عمل را به درستی انجام دهید تا بهترین نتیجه‌ها را از انجام آن دریافت کنید. اصولا برای تسکین درد و کبودی صورت پیشنهاد می‌شود توصیه‌های زیر را به صورت کامل انجام دهید.

  1. استفاده از کمپرس یخ در محل موردنظر به مدت دو روز
  2. خوابیدن به پشت بدون فشار حداقل تا 48 ساعت
  3. عدم فعالیت بدنی شدید به مدت 2 تا 3 هفته
  4. در صورت بروز درد استفاده از آنتی بیوتیک و مسکن‌های تجویز شده

چه عواملی باعث ایجاد غبغب می شود؟

بسیاری از افراد در قسمت زیر چانه دارای چربی‌های اضافه و پوستی شل و افتاده می‌باشند که اصطلاحاً به آن غبغب گفته می‌شود. دلایل متعددی وجود دارد که منجر به ایجاد غبغب چانه می‌شود به عنوان مثال:

  • عوامل ارثی
  • افزایش وزن و تجمع چربی
  • آناتومی بدن
  • اثرات افزایش سن و نیروی جاذبه

ساکشن غبغب روشی موثر برای رفع دائمی غبغب می باشد که امروزه بسیار پرطرفدار است.

مزایای ساکشن غبغب

ساکشن غبغب همانند بسیاری از روش های جراحی دارای مزایای خاصی است که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • مدت زمان کوتاه برای از بردن چربی های این ناحیه
  • دوره نقاهت کوتاه
  • رسیدن به نتیجه مطلوب در زمان کوتاه
  • جوانسازی صورت
  • بهبود ظاهر صورت و گردن
  • هزینه مطلوب
  • محدوده سنی خاصی ندارد. با این حال بهتر است تا فرد بعد از سن بلوغ این جراحی را انجام دهد.
  • بدون نیاز به بیهوشی می توان این جراحی را انجام داد.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

مراحل انجام ساکشن غبغب

  • پزشک بعد از ضدعفونی کردن صورت بیمار، محل های مورد نظر را با یک مارکر علامت گذاری می کند و دوباره این محل ها را ضدعفونی می کند.
  • طبق تشخیص پزشک و کاری که قرار است انجام بگیرد، شما یا بیهوش می شوید یا تحت بیحسی موضعی قرار می گیرید.
  • پزشک با کمک تیوپی به نام کانولا که مکش ملایمی دارد، در اطراف و زیر چانه، چربی اضافه را خارج می کند.
  • اگر نیاز به لیفت گردن باشد، پزشک با ایجاد برش های کوچکی در پشت گوشت، پوست را کشیده و میزان اضافه ی آن را بر میدارد. سپس این محل را بخیه می زند.
خروج از نسخه موبایل