ساخت «میز تشریح مجازی» در یک شرکت دانش‌بنیان سلامت

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ساخت «میز تشریح مجازی» در یک شرکت دانش‌بنیان سلامت

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت«میز تشریح مجازی» برای آموزش دانشجویان پزشکی خبر داد و گفت: قیمت سازه این محصول یک دهم نمونه خارجی است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ وجود اعضا و جسد کامل انسان به‌عنوان یک ضرورت برای آموزش دانشجویان پزشکی مطرح است که معمولاً تهیه آن در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی بدون چالش نیست؛ اما این روزها فناوری‌های جدید به کمک آمده‌اند و میزهای تشریح مجازی بخش قابل‌توجهی از این آموزش‌ها را به عهده گرفته‌اند.

رضا طباطبایی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در توضیح یک نمونه داخلی این فناوری اظهار کرد: میز تشریح مجازی ساخته‌شده در این شرکت دانش‌بنیان در ابتدا به‌ضرورت و درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته شد.

وی افزود: تغییر ارتفاع و زاویه و حتی عمودی شدن از ویژگی‌های این میز تشریح مجازی است تا فرآیند تدریس را برای استاد و همچنین یادگیری را برای دانشجو تسهیل کند.

طباطبایی گفت: فقط سازه نمونه خارجی این میز تشریح نزدیک به 5 میلیارد تومان قیمت دارد، در حالی‌ که محصول ما حدود 500 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: طراحی صفرتا 100 این میز تشریح، کامل در داخل انجام‌شده و اساساً هیچ نمونه خارجی در دسترس ما نبود اما جالب این است که محصول ما تفاوت چندانی با نمونه خارجی ندارد.

طباطبایی یادآور شد: بیش از 450 قطعه در میز تشریح ساخته این شرکت دانش‌بنیان به کار گرفته‌شده، نمایشگر این محصول نیز تولید داخل است و نرم‌افزار آن نیز با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نوشته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن جسد طبیعی برای آموزش مشکلاتی فراوانی دارد و قطعاً میز تشریح مجازی در آموزش‌های اولیه کمک زیادی خواهد کرد و به‌راحتی حدود 70 درصد نیاز استاد و دانشجو را برآورده می‌کند.

این فناور در پایان گفت: با توجه به قیمت مناسب و کاربری فراوان، میز تشریح مجازی می‌تواند در اختیار تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار بگیرد.

خروج از نسخه موبایل