کسب و کار محلیمجله عمومی

راهنمای خرید مجسمه دکوری

راهنمای خرید مجسمه دکوری شیک

یکی از اجزاء دکوری مهم، انتخاب یک مجسمه دکوری شیک است که می تواند فضای یک مکان را تغییر دهد. انتخاب مجسمه به عنوان یکی از المان های قدیمی در دکوراسیون، همچنان کاربرد گسترده ای در این حوزه دارد. در ادامه به بررسی انواع مجسمه های دکوری و نحوه کاربرد آن در دکوراسیون های داخلی می پردازیم.

معمولاً لوازم تزیینی در یک بازه زمانی کوتاه و بر اساس مد بسیار پرفروش و سپس بی‌فایده می‌شوند. پس سعی کنید در مورد مجسمه نهایت دقت لازم را بکنید، ازآنجایی‌که اکثر مجسمه‌ها نماد موضوعی یا یادآور خاطره‌ای هستند، سعی کنید در خرید آن دقت کنید تا خیلی سریع آن را کنار نگذارید، زیرا در ست مانند این است که به با دوستی در سفر باشید و او از شما حمایت کند، اما به‌ محض رسیدن آن را فراموش کنید.

مجسمه

در طول تاریخ بشر، هنر به عنوان یکی از عناصر اساسی فرهنگ و تمدن بوده و همواره مورد توجه قرار گرفته است. هنرمندان از طریق خلاقیت و تجسم ایده‌ها، توانستند احساسات، تجربیات و ارزش‌های خود را به شکل‌های بصری، صوتی و حتی ملموس به نمایش بگذارند. یکی از شاهکارهای هنری که در طول تاریخ در فرهنگ‌های مختلف نمایان شده مجسمه است.

مجسمه به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های هنر تجسمی است و نقش بسیار مهمی در جامعه‌ها و فرهنگ‌ها داشته است. از دوران باستان تا به امروز، مجسمه‌سازی به عنوان یک وسیله برای بیان ایده‌ها، احساسات و روایات فرهنگی در سطح جامعه به کار گرفته شده است. مجسمه‌ها انواع و شکل‌های مختلف دارند؛ تنوع در این محصولات دیده می‌شود و شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان، آن‌ها را انتخاب کنید. به طور کلی آن‌ها یکی از وسیله‌های تزئینی هستند که برای تغییر و تنوع بخشیدن به دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع مجسمه های دکوری شیک

امروزه تنوع بالایی از انواع مجسمه دکوری شیک برای استفاده در محیط های مسکونی، تجاری و اداری عرضه می شوند. تنوع در طراحی این محصول باعث شده که انتخاب یک مجسمه مناسب کار چندان راحتی نیز نباشد. امروزه شرکت های تولید کننده مجسمه های دکوری از طرح و نمونه های مختلفی متناسب با شرایط و سلیقه مخاطبان استفاده می کنند. برخی از مجسمه های متنوع دکوری شامل موارد زیر می باشند.

  •  انواع مجسمه های فلزی
  • طرح های تاریخی و فرهنگی
  • نمونه های طناب بافی
  • مجسمه های هنری دکوری
  • مجسمه های جنسیتی
  • طرح و نمونه های سنتی

در این راهنمای خرید مجسمه دکوری به بررسی نکات مهمی که در هنگام خرید این وسیله به دردمان می‌خورد، نگاهی می‌اندازیم اما قبل از آن تاریخچه مجسمه‌سازی را مرور می‌کنیم. مشهورترین مجسمه‌سازان دنیا چه کسانی بودند؟ مردم اغلب علاقه‌مند به شنیدن مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و مشهورترین مجسمه‌سازان دنیا هستند و انصافاً تعداد آنها نیز زیاد است؛ بااین‌حال، نکته مهمی که باید به‌خاطر بسپارید این است که تا زمان رنسانس مجسمه‌سازی، مانند بقیه هنرهای تجسمی، توسط نام‌هایی مانند بنونوتو سلینی، لئوناردو داوینچی، میکل آنجلو بووناروتی و با برخی از زیباترین مجسمه‌های هنری که تا کنون ساخته شده‌اند مرتبط شده‌اند.

استفاده از سبک های مختلف در طراحی مجسمه دکوری شیک

یکی از فاکتورهایی که باعث می شود هنگام انتخاب یک مجسمه دکوری شیک با دامنه وسیعی از محصولات روبرو شویم، کاربرد سبک های مختلف در طراحی این محصول است. در ساخت مجسمه ها نیز مانند بسیاری از وسایل تزئینی دیگر از سبک های گوناگون استفاده شده است. امروزه مجسمه های تزئینی و هنری به صورت کلی در دو دسته بندی مدرن و کلاسیک قرار می گیرند. نمونه‌های مدرن نسبت به سبک‌های کلاسیک طرفداران بیشتری دارند که دلیل آن نیز انتخاب دکوراسیون مدرن در اکثر فضاهای مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد.

برای بسیاری از افراد مجسمه‌ها تنها یک وسیله تزیینی هستند درحالی‌که گروهی دیگر آن را با احساسات خود عجین می‌دانند. به طور مثال مجسمه حیوانات برای بسیاری از افراد تنها یک شی زیباست درحالی‌که برخی دیگر آن را به علت علاقه شدید به این موجودات و یا حمایتشان از این گروه موجودات زنده می‌دانند. پس در انتخاب و خرید مجسمه به خلقیات و احساساتتان نسبت به این وسیله تزیینی توجه کنید.

1. وزن مجسمه را در هنگام خرید نادیده نگیرید. اندازه یک مجسمه واضح‌تر از وزن است، به‌عبارت‌دیگر شما با چشمتان به‌راحتی می‌توانید اندازه آن را تخمین بزنید اما وزن یک مجسمه مخصوصاً در خریدهای اینترنتی موضوعی است که باید به آن توجه کنید. اینکه می‌خواهید آن را در کجای خانه قرار دهید و آیا احتمال سقوط آن وجود دارد؟ اگر برای میز عسلی شیشه‌ای‌تان سنگین باشد؟ همه این‌ها مواردی هستند که باید به آنها در هنگام خرید مجسمه دقت کنید. فرآیند مجسمه سازی چگونه است؟

اساساً از طریق یکی از دو روش زیر تولید می‌شود: * تکنیک افزودنی (افزودن مواد، مانند خاک رس و موم) * تکنیک کاهشی (مانند کنده‌کاری مواد، اغلب با چوب و سنگ) * مواد تشکیل‌دهنده مجسمه‌ها: برخی از رایج‌ترین مواد مورداستفاده برای ساخت مجسمه عبارت‌اند از برنز، فلز، چوب، شیشه و خاک رس. البته باید در نظر داشت که مواد اولیه با قیمت نهایی مجسمه ارتباط مستقیم دارد. در این میان روکش‌هایی مانند طلا و نقره نیز قیمت این وسیله را دوچندان می‌کند. نتیجه‌گیری: هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید پول خود را برای یک مجسمه خرج کنید یا خیر،

کاربرد مجسمه دکوری در دکوراسیون منزل

استفاده از مجسمه های تزئینی در دکوراسیون خانه به عنوان یک روش هنری و از نظر بصری دلپذیر برای افزایش زیبایی شناسی و فضای کلی یک فضا عمل می کند. استفاده از یک مجسمه دکوری شیک باعث می شود تا از یک المان جذاب در محیط زندگی یا محل کار خود استفاده کرد. امروزه مجسمه های دکوری برای ایجاد فضایی جذاب در اکثر محیط های مدرن و کلاسیک به کار می روند.

یکی از مواردی که در ساخت مجسمه ها به وضوح دیده می شود، استفاده از تندیس حیوانات زیبا و افراد شناخته شده است. در حال حاضر طرح های فانتزی و دکوری مجسمه ها بسیار بیشتر از گذشته شده که دلیل آن نیز اهمیت حوزه دکوراسیون در زندگی انسان ها بوده است. محصول مجسمه اسب ققنوس هم یکی از این سری محصولات است.

 دلیل انتخاب مجسمه  چیست؟

به نظر می رسد بسیاری از مردم از به کار گرفتن مجسمه ها در دکوراسیون خانه خود می ترسند، فقط به این دلیل که آنها را بیش از حد هنری می دانند یا دقیقا نمی دانند با آنها چه کنند. در نگاه اول، مجسمه ها ممکن است برای فضای داخلی معمولی شما بیش از حد با شکوه به نظر برسند.

اما بیایید واقع بین باشیم لازم نیست یک مجسمه قدی از یکی از مشاهیر را در وسط اتاق نشیمن خود قرار دهید. شما می توانیدیک مجسمه دکوری منزل کوچک و زیبا را انتخاب کنید که با هر چیز دیگری هماهنگ باشد. ما دیگر در زمانه‌ای زندگی نمی‌کنیم که مجسمه‌ها را فقط در موزه‌ها یا در خانه یک کولکسیون ‌دار هنری ببینیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا