تصمیمات مجلس در سرنوشت کشور بسیار حایز اهمیت و تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری مجله رز از گیلان؛ رامین مهمانپرست نودهی کاندیدای دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام در نشستی خبری با اشاره به تاثیر گذاری رسانه‌ها در انتخابات گفت: رسانه‌ها آنچنان توانمندی و قدرتی دارند که می‌توانند مردم را راغب کنند تا در عرصه سیاسی حضور یافته و در سرنوشت خود و کشورشان مشارکت داشته باشند.
وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند مردم را تشویق کنند که آگاهانه وارد صحنه شوند تا دورنمای بهتری را برای خود و جوانان یک کشور ترسیم نمایند.
مهمانپرست با اشاره به علاقمندی اش به استان گیلان گفت: اصالتا گیلانی و زادگاه پدری ام شهر فومن است و از این رو تصمیم گرفتم که از گیلان که استانی دارای ظرفیت‌های بالقوه، اما مغفول مانده است خود را داوطلب نمایندگی مجلس نمایم.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه نقش مجلس در کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: اختلافات داخلی می‌تواند به منافع ملی مان ضرر بزند و مجلس نیز یکی از نهاد‌هایی است که تصمیمات آن در سرنوشت کشور بسیار مهم و تاثیر گذار می‌باشد.

مهمانپرست با یادآوری سوابق خود در عرصه دیپلماسی و وزارت امور خارجه عنوان کرد: تجربیاتی که در سایر کشور‌ها برای حل مشکلات داشته اند، می‌تواند برای کشور ما مفید باشد و از دیپلماسی و تجارب آن بهره ببریم.
وی با بیان اینکه در روابط خارجی یک طرح د برنامه منظم و با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نداریم، اذعان داشت: در روابط خارجی باید منافع اقتصادی در اولویت قرار داشته باشد و به این امر فکر کنیم که می‌خواهیم با سایر کشور‌ها چگونه ارتباط داشته باشیم؟ در حال حاضر دوره بلوک غرب و بلوک شرق سپری شده و هر کشوری که به منافع کشور ما ضربه بزند قطعا دشمن خواهد بود.
مهمانپرست با اشاره به تجارب خود در کشور‌های مختلف، افزود: تجربیات گرانقدری که در نتیجه کار در کشور‌های دیگر به دست آورده ام، در شرایط کشور خودمان بهره بگیریم.
وی به معضلات استان گیلان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات گیلان، معضلات کشاورزان است، برنج محصول استراتژیک گیلان محسوب می‌شود متاسفانه به دلیل عدم وجود ساختار منسجم در اقتصاد، با واردات برنج، به کشاورزان زیان بسیاری وارد می‌گردد. این بخش نیازمند مدیریت بازار است تا رضایت فعالین این حوزه فراهم شود.
در کشور‌های دیگر خود مسوولان برای فروش محصول کشاورزان و صادرات چانه زنی می‌کنند و بسیاری از بازار‌های جهانی را با محصولات کشاورزی کشور‌های خود در دست می‌گیرند تا کشاورزان کشورشان سود و منفعت ببرند.

مهمانپرست به موقعیت خوب و استراتژیک جغرافیایی گیلان اشاره کرد و گفت : برای بحث تجارت و ترانزیت ،گیلان بهترین موقعیت را داراست ، در زمینه نفت و گاز و ایجاد صنایع مربوط به فرآورده های نفتی در شمال کشور این ظرفیت وجود دارد .

وی تصریح کرد : منطقه آزاد انزلی باید مرکز اصلی دیپلماسی اقتصادی در کشور باشد و با رشد و توسعه آن بقیه نقاط در استان و کشور بهره مند شوند . تمامی ظرفیت ها در گیلان وجود دارد اما متاسفانه بهره گیری نشده و همین رکود اقتصادی موجب گشته تا سطح فقر در گیلان بالا باشد .

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: افرادی که در انتخابات شرکت نمی کنند زمینه را برای آنهایی که با پول های کلان به انتخابات ورود کرده اند ،فراهم می نمایند . پول های کلانی که مشخص نیست از چه منابعی اخذ شده است و نتیجه ورود چنین نمایندگانی به مجلس ،عدم تحقق خواسته های مردم خواهد بود .

آسفالت معابر کار یک نماینده نیست

مهمانپرست در ادامه با بیان اینکه یک نماینده مجلس باید دید وسیعتری داشته باشد ،گفت : نماینده مجلس باید طرح و برنامه و ایده های بزرگ داشته باشد . نماینده ای که هنوز نمی داند عضو کدام کمیسیون شود چون تخصصی ندارد ،نمی تواند نماینده شایسته ای باشد .یک نماینده قوی است که در سطح ملی مطالبه گر خواهد بود و می تواند مدیران استانی را نیز وادار به پاسخگویی کند . 

وی تاکید کرد : اگر می خواهیم مشکلات شهر  و استان  حل شود ،مردم باید در انتخابات  مشارکت کنند و افراد اصلح را انتخاب نمایند . 

مهمانپرست در پاسخ به سوالی در خصوص قرار گرفتن در لیست انتخابی یا حزبی گفت : بر اساس قانون افراد نظامی و یا شاغل در وزارت امور خارجه حق ورود به تشکل های سیاسی را ندارند و ما نمی توانیم عضو هیچ حزب و تشکیلات خاصی باشیم . 

وی اذعان داشت : همگی باید از منافع ملی دفاع کنیم ، از نظر التزام و اعتقاد به نظام و ولایت فقیه که جزء اصول است بنده اصولگرا هستم اما اصولگرایی بدین معنا نیست که بدنبال اصلاح و تحول نباشیم .تغییر دولت ها و تغییرات در ساختار وزارت خانه ها و نهادها موجب بی ثباتی مدیریتی می شود و این در حالی است که باید از تمامی نیروهای انسانی خوب ،توانمند و کسانی که به اصول نظام و رهبری پایبند هستند استفاده کنیم . 

مهمانپرست در پایان گفت : بیش از نیمی از جمعیت کشور ما جوان هستند و باید مشکلات جوانان و نیازهای آنات رسیدگی شود . تحصیلات مطلوب ،اشتغال،  مسکن ،ازدواج و اوقات فراغت مواردی هستند که جمعیت جوانان کشور خواستار فراهم شدن بسترهای مناسب برای این خواسته های بحق می باشند . 
انتهای پیام /

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا