کسب و کار محلیمجله عمومی

بهترین قهوه اسپرسو پر کافئین

بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا

اگر اهل خوردن قهوه هستید و به دنبال بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا هستید اما نمیدانید چه ویژگی باید داشته باشد، در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره آن بدانیم. برای بالا بودن درجه و مقدار کافئین در قهوه ایتم های زیادی هستند که تاثیرگذارند، به همه این موارد می پردازیم.

ویژگی قهوه اسپرسوکافئین بالا

قهوه اسپرسویی دارای کافئین بالا است که، از نوع روبوستا باشد. روبوستا کافئین بیشتری در برار قهوه عربیکا دارد. پس از ویژگی های بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا این است که درصد و مقدار گونه روبوستا در آن بیشتر است.

قهوه روبوستا دارای کافئین بالایی است که، برای انکه طعم ملایم و بهتری پیدا کند ان را با انواع دیگر از قهوه ها ترکیب می کنند تا به نتیجه رضایت بخشی از قهوه رسید. قهوه روبوستا هم کافئین بالایی دارد و هم تلخی ان بیشتر است برای متناسب کردن مقدار تلخی و کافئین با گونه هایی از قهوه مانند عربیکا مخلوط می شود تا طعم و عطر ملایم تری گیرد.

کدام نوع رست قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد؟

کافئین یک ترکیب ثابت است که فرآیند رست تاثیر خیلی زیادی بر روی آن ندارد.

دانه قهوه حتی اگر در معرض دمای بالا هم قرار گیرد مقدار قابل توجهی کافئین از دست نمی دهد. در حین فرآیند رست، دانه ی قهوه اندازه اش بزرگتر می شود، رنگش تغییر می کند و مقداری از وزنش را از دست می دهد. میزان کافئینی که که یک دانه قهوه دارد در فرآیند رست خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. دانه قهوه سبز هم اندازه قهوه با رست لایت، مدیوم یا دارک و شاید فقط کمی بیشتر از آن ها کافئین داشته باشد.

دانه قهوه حین فرآیند رست

پس اگر میزان کافئین یک دانه قهوه را در رست های لایت، مدیوم و دارک مقایسه کنیم، تفاوت آن ها درواقع ناچیز و قابل چشم پوشی است.

با این حال وقتی قهوه رست می شود، دانه قهوه مقداری رطوبت از دست می دهد و چگالی قهوه کاهش پیدا می کند. یعنی وزن قهوه نسبت به حجمش کمتر می شود. این یعنی به طور مثال، 10 گرم قهوه با رست دارک مقدار کافئین بیشتری نسبت به 10 گرم قهوه با رست لایت دارد.

برای اینکه راحت تر متوجه شوید، در نظر بگیرید که 10 گرم کشمش نسبت به 10 گرم انگور قند بیشتری دارد.

ویژگی های  قهوه فول کافئین مانگ

این ترکیب اسیدیته (ترشی) پایین دارد.

تلخی متوسط رو به بالا دارد. تن واری یا بادی متوسط دارد.

درجه برشتگی یا روست دانه های قهوه این ترکیب مدیوم روست است.

طعم یادهای شکلات تلخ و آجیلی دارد.

بهترین روش دم آوری قهوه فول کافئین مانگ، اسپرسو می باشد.

این ترکیب برای ورزشکاران، مشاغل که بیداری زیادی دارند و دوست داران کافئین بسیار مناسب می باشد.

چه ویژگی هایی بر میزان کافئین قهوه موثر است؟

عوامل مختلفی در میزان کافئین قهوه تاثیر می گذارد.

مانند نوع دانه قهوه، میزان برشتگی قهوه،حجمی که برای هر فنجان در نظر میگیرید.

متد دم‌ آوری، مقدار قهوه مصرفی و زمان دم آوری تاثیر گذار هستند.

انواع دانه های قهوه از نظر کافئین متفاوت هستند. دانه های روبوستا قدرتمندتر، تلخ تر و کافئین بالاتری دارند.

در عوض دانه های عربیکا از اسیدیته بالاتر و عطر و طعم خاص و میوه ای برخوردارند.

قهوه فول کافئین مانگ از ترکیب دانه های روبوستا تشکیل شده است.

در تفکر عامیانه در خصوص برشتگی قهوه، بر این باور اند که قهوه تیره روست شده کافئین بیشتری دارد.

این نظریه کاملا اشتباه است و به طور ساده می توان گفت قهوه های برشته کاری شده روشن و مدیوم کافئین بالاتری دارند.

قهوه خوب قهوه سازگار با ذائقه شماست.

این محصول در بسته بندی های 250 گرم و 1 کیلوگرم در قهوه مانگ آماده فروش می باشد.

در بخش نوع آسیاب می توانید تعیین کنید که قهوه به صورت دانه یا آسیاب شده برای شما آماده شود.

قهوه ربوستا

پس از جستجو درباره پاسخ این سؤال که کدام قهوه بیشترین میزان کافئین را دارد، احتمالاً در اولین قدم به قهوه ربوستا می‌رسید. دانه قهوه ربوستا که محبوب‌ترین نوشیدنی‌های قهوه با استفاده از آن تولید می‌شوند، دانه های ارزان قیمتی هستند که طعم تلخ و قدرتمندی دارند. این دانه‌ها نسبت به دانه‌های قهوه عربیکا میزان کافئین بیشتری دارند. این دانه‌های قهوه که کشت ساده‌ای دارند، حدود دو برابر دانه‌های قهوه عربیکا، کافئین دارند.

قهوه عربیکا

هنگام جستجو برای پیدا کردن دانه‌های قهوه با بیشترین میزان کافئین، احتمالاً به نام قهوه عربیکا هم برمی‌خورید. این نوع از دانه‌های قهوه دارای طعم میوه‌ای‌اند و نسبت به قهوه‌های ربوستا کمی شیرین‌تر هستند. میزان کافئین موجود در آن ها نیز نصف قهوه ربوستا است.

چه عواملی بر میزان کافئین قهوه تأثیر دارند؟

میزان کافئین یک فنجان قهوه علاوه بر نوع دانه قهوه به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که در این قسمت به آن ها می‌پردازیم:

روش دم آوری قهوه

اولین عامل که روی میزان کافئین تأثیر می‌گذارد، روش دم کردن قهوه است. روش‌های مختلفی برای دم آوری قهوه وجود دارند که عبارت‌اند از:
⦁ دم آوری فیلتری یا چکه‌ای
⦁ اسپرسو
⦁ کلد برو یا قهوه ترک
⦁ موکاپات
⦁ ایرو پرس
⦁ قهوه فوری
⦁ دم آوری چکه‌ای برقی
با توجه به روش‌های موجود، شما می‌توانید یکی از روش‌ها را برای دم کردن قهوه استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید روشی را انتخاب کنید که باعث افزایش میزان کافئین قهوه می‌شود، باید بگوییم که قهوه اسپرسو بیشترین میزان کافئین را دارد.
در رتبه دوم نیز قهوه ترک قرار می‌گیرد که نسبت به اسپرسو کافئین کمتری دارد. در مرتبه سوم هم قهوه‌هایی قرار می‌گیرند که با استفاده از موکاپات دم آوری شده‌اند. اگر دستگاه قهوه ساز دارید و یا از موکاپات، اسپرسو خانگی یا کلد برو استفاده می‌کنید، هر یک از این تجهیزات قهوه می‌توانند روی میزان کافئین نوشیدنی شما تأثیر داشته باشند.
در فروشگاه اینترنتی قهوه واکا انواع دستگاه‌های قهوه ساز مانند فرنچ پرس، فرانسه ساز، کمکس، کلد برو، اسپرسو خانگی و اسپرسو ساز نیمه صنعتی موجود است که می‌توانید با تهیه هر یک از آن ها، میزان کافئین قهوه خود را افزایش یا کاهش دهید.

مقدار شات نوشیدنی قهوه

درست است که روش دم آوری اسپرسو باعث افزایش میزان کافئین در نوشیدنی قهوه می‌شود. اما به خاطر اینکه هر شات اسپرسو حاوی ۳۰ میلی لیتر قهوه است. اگر بخواهیم میزان کافئین یک شات قهوه اسپرسو را با یک شات از قهوه موکاپات مقایسه کنیم، به دلیل اینکه موکاپات حاوی ۵۰ الی ۶۰ میلی لیتر قهوه است، مسلماً میزان کافئین موکاپات بیشتر خواهد بود.

برای خرید آسیاب قهوه و اطلاع از لیست قیمت آسیاب برقی قهوه به سایت ما مراجعه کنید تا بهترین انتخاب را از میان چندین مدل مختلف از این نوع دستگاه داشته باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا