کسب و کار محلیمجله عمومی

انواع مه پاش

محیط بیرونی مثلاً حیاط، محوطه روبروی رستوران یا کافی شاپ که در تابستان به دلیل گرما قابل استفاده نیست. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از تحمل گرما در حین لذت بردن از فضای باز مطمئن شوید؟ دستگاه مه پاش سیستمی است که می تواند در این راه به شما کمک کند. برای خنک کردن گلخانه و محیط بیرون از سیستم مه پاش استفاده می شود که با کاهش 40 درجه دما بدون افزایش رطوبت هوای محیط را خنک می کند.

سیستم مه چیست؟

اثر خنک کنندگی سیستم مرطوب کننده یا مه پاش به رطوبت محیط و تغییر هوای جو بستگی دارد که وقتی دمای محیط بالای 80 درجه و رطوبت کمتر از 50 درصد باشد و در اطراف تأثیر خوبی دارد. دما ثابت است و هوای آزاد بلافاصله بدون تأثیر منفی رطوبت هوا خنک می شود.

نکته: هر چه میزان ذرات پودر آب در هوا بیشتر باشد، عملکرد نبولایزر بهتر است.

مصرف آب مه

کاهش مصرف آب در سیستم های آبیاری 98 درصد بوده و به عوامل زیر بستگی دارد: اندازه نازل بستگی به میزان فشار و تعداد نازل های استفاده شده در این رطوبت ساز مه دارد، هر چه سیستم بزرگتر باشد نازل های بیشتری وجود دارد و هر چه تعداد نازل های استفاده شده در رطوبت ساز بیشتر باشد میزان آب مه بیشتری مصرف می شود. فشار نیز در این سیستم افزایش می یابد. خرید سیستم مه پاش صنعتی بهترین گزینه برای خنک سازی و جلوگیری از گرد و غبار محیطی است.

زیرا در تابستان با کمبود آب مواجه هستیم. در این بین مردم راه هایی برای صرفه جویی زیادی در مصرف آب در این فصل پیدا کرده اند و یکی از راه حل ها استفاده از مه در رستوران ها و کافه ها، گلخانه ها، دامداری ها است و بسیاری از افراد به فکر خنک کننده هستند. محیط به این صورت تنظیم شده است.

گرمازه شرق تولید کننده انواع سیستم های خنک کننده در نزدیکی شماست، شما می توانید گلخانه بسازید، محیط کارخانه را برای کارگران راحت کنید و یا با فضای باز روبروی رستوران خود کسب و کار خود را تبلیغ کنید. . لطفاً قبل از مشورت با کارشناسان این مقاله را تا انتها بخوانید.

سیستم مه چگونه کار می کند

شاید برایتان سوال پیش بیاید که مه چگونه کار می کند؟ عملکرد مه شکن به گونه ای است که موتور الکتریکی به پمپ فشار قوی متصل می شود. این پمپ وظیفه فشرده سازی آب را بر عهده دارد. پس از فشرده سازی آب، از طریق شیلنگ به سمت نازل حرکت می کند. سپس پس از ورود به نازل با فشار 70 بار از نازل خارج می شود. البته به صورت ذرات بسیار ریز بیرون می آید. اندازه این ذرات حدود 5 تا 10 میکرون است. در این سیستم آب از طریق نازل خارج می شود.

مه با انتشار قطرات ریز آب، محیط را خنک می کند و باعث خنک شدن آب می شود. این دستگاه در فضای باز و زیر نور آفتاب استفاده می شود که عملکرد بسیار خوبی دارد.

روش کار مه پاش به این صورت است که آب تحت فشار از نازل عبور می کند، به شفت می رسد و به قطرات 20 میکرون یا 30 میکرون تبدیل می شود که هوای اطراف را رقیق می کند. اگر کوچکتر و کوچکتر باشد دمای محیط کاهش می یابد و سریعتر سرد می شود.

با نصب مه سرد (مه باز) دمای گرمایش کاهش یافته و رطوبت محیط افزایش می یابد. با نصب این سیستم در ورودی فضای باز رستوران ها و کافه ها می توان از این سیستم در فضاهای کوچک نیز استفاده کرد.

انواع سیستم های خنک کننده آبی در مه

سیستم های مه پاش که برای خنک کردن محیط استفاده می شوند بسته به میزان فشاری که آب را از نازل عبور می دهد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این نوع امکان استفاده از سیستم مرطوب کننده را در محیط های مختلف فراهم می کند. این تنظیمات عبارتند از:

سیستم سفره برای خانه

مه پاش خانگی که به عنوان سیستم کم فشار نیز شناخته می شود برای خانه ها مناسب است زیرا می تواند بهترین عملکرد خود را با کمک آب کم فشار در خانه شما ارائه دهد. فشار مورد نیاز این دستگاه از 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع متغیر است. نصب آن آسان و مقرون به صرفه است. اما به سرعت سرد نمی شود و رطوبت آن در محیط باقی می ماند.

اگر قصد ساخت مه پاش خانگی را دارید، نیازی به خرید پمپ آب یا مه پاش ندارید. برای ساخت مه پاش خانگی فقط باید از 8 نازل و 10 متر شلنگ استفاده کنید. بنابراین به یک شیر مشترک که فشار آن 2 بار است وصل خواهد شد. به همین دلیل به عنوان مه پاش خانگی ارزان شناخته می شود. در این سیستم جو با حذف قطرات بزرگتر کاملاً مرطوب می شود. به دلیل رطوبت زیاد در این تجهیزات برای آبیاری استفاده می شود. به همین دلیل برای آبیاری گلخانه ها و گلخانه های کوچک استفاده می شود.

دود متوسط ​​یا نیمه فعال

اگر می خواهید منطقه را سریع خنک کنید، بهتر است از این نوع استفاده کنید. فشار آب مورد نیاز برای این واحد باید بین 160 تا 250 PSI باشد. این دستگاه که با فشار متوسط ​​کار می کند رطوبت دائمی در محیط ایجاد نمی کند. این دستگاه به راحتی نصب می شود و از منبع تغذیه برای کار استفاده می کند، اما عملکرد آن ممکن است هزینه برق مصرفی را افزایش دهد.

مه پاش فشار قوی یا صنعتی

دستگاه مه پرفشار دارای یک پمپ قدرتمند است و در مقابل ذرات مه ریز را تولید می کند که به سرعت در محیط اطراف پراکنده شده و سرعت خنک کنندگی بالایی برای محیط اطراف دارد. این دستگاه می تواند محیط را تا دمای 35 درجه فارنهایت خنک کند و هیچ رطوبتی از خود به جای نمی گذارد. فشار آب برای این دستگاه باید بین 750 تا 1500 PSI باشد.

مشخصات فنی نبولایزر

قبل از خرید سیستم مه پاش یا رطوبت ساز برای محل خود، باید با مشخصات فنی و عملکرد این دستگاه ها آشنا شوید. این دستگاه با کمک پمپ فشار، آب را در لوله ها به گردش در می آورد و آن را با فشار بسیار زیاد از لوله ها عبور می دهد. فشار زیاد آب را به قطرات بسیار ریز تبدیل کرده و آنها را اتمیزه می کند.

قطرات بسیار کوچک آب به محیط اطراف پخش می شود و اطراف سیستم را پر می کند. در نتیجه استفاده از این سیستم در هر ثانیه هزاران قطره آب در هوا می چکد. این اتمیزه کردن، بسته به محیطی که در آن پمپاژ می شود، می تواند شما را به عملکرد مطلوبی که مد نظر دارید برساند. به عنوان مثال، اگر از این سیستم در فضای باز و گرم استفاده کنید، تبخیر قطرات آب به خنک شدن محیط کمک می کند. اما همین ویژگی در فضای بسته مانند پاسیو خانه شما باعث ایجاد رطوبت می شود.

نصب غبار

برای نصب میستر به خطوط رطوبت ساز، نازل ها، پمپ ها، شیلنگ های فشار قوی و منابع تامین آب نیاز دارید. البته نصب آن آسان است. اما بهتر است اجازه دهید متخصصان آن را نصب کنند. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، حتما طبق دفترچه راهنما این کار را انجام دهید.

نکات مهم برای حفظ یک سیستم بدون عیب

ضد مه نگه داشتن خودرو به درستی عمر آن را افزایش می دهد. زیرا این دو با هم ارتباط مستقیم دارند. بنابراین هر از چند گاهی قطعات استفاده شده در این ابزار را بررسی کنید. به عنوان مثال، شیلنگ ها و کانکتورهای این دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که متصل نیستند یا نشتی دارند.

همچنین مطمئن شوید که فیلتر مه و نازل های داخل آن گرفتگی ندارند. در صورت گرفتگی نازل مه پاش باید ابتدا بررسی شود و در صورت لزوم تعویض شود. اگر به موقع این کار را انجام ندهید، آب به پمپ نرسد. سوراخ بینی نیز باید برداشته شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا