کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

چاق شدن ران وباسن با غذا

با کمک تغذیه و طب سنتی  و همچنین مصرف قرص چاقی ران وباسن می توانید راه حل های خوبی برای افزایش وزن در قسمت تحتانی بدن پیدا کنید که می تواند باعث افزایش چربی باسن و در نتیجه شکل خاصی به آن ها شود. راه حل های زیر به شما کمک می کند.

کالری بیشتری دریافت کنید.

افرادی که به دلیل لاغری پایین تنه کوچکی دارند، با خوردن بیشتر و مصرف کالری بیشتر، نه تنها می توانند وزن اضافه کنند، بلکه به چربی گرفتن پایین تنه خود نیز کمک می کنند. اگر فردی کالری کافی در یک وعده دریافت نمی کند، باید وعده های غذایی بیشتری در طول روز بخورد تا کالری دریافتی خود را متعادل کند.

غذای مقوی و سالم بخورید.

اگرچه خوردن غذای بیشتر به افزایش وزن کمک می کند، اما آنچه می خوریم نیز در افزایش وزن نقش دارد. در واقع برای رژیم ضد چاقی باید از غذاهای سالمی استفاده کرد که حاوی تمام مواد مغذی و ویتامین ها باشد. مانند غلات، میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی، پروتئین ها، مغزها و دانه ها و اجتناب از غذاهای حاوی چربی های اشباع شده و ناسالم مانند فست فود و انواع نوشابه ها. زیرا اگرچه باعث چاقی می شود، اما نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه تنها باعث افزایش چربی بدن می شود و به افزایش حجم عضلات کمکی نمی کند.

نوشیدنی های سالم بنوشید

در طول روز نه تنها باید آب زیادی بنوشید، بلکه باید از نوشیدنی های سالم به عنوان میان وعده استفاده کنید. نوشیدن قهوه، نوشابه و غیره سلامت شما را به خطر می اندازد و چاقی ناشی از وجود قند اضافی و ناسالم است. آبمیوه های طبیعی، اسموتی ها و شیک های حاوی شیر و میوه های یخ زده به عنوان غذاهای چرب برای کاهش چربی بدن بهترین هستند.

بین وعده های غذایی آب را خالی کنید

نوشیدن آب بین وعده های غذایی می تواند باعث پر شدن معده و کاهش اشتها شود، بنابراین افراد نمی توانند کالری کافی از وعده های غذایی خود دریافت کنند. بنابراین برای چاق کردن پاها با درمان های سنتی باید از نوشیدن آب بین وعده های غذایی خودداری کنید تا کبدتان چاق نشود. در عوض، وزن خود را بر این اساس افزایش دهید.

پروتئین بیشتری بخورید

با افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی، می توانید به افزایش میزان ماهیچه در بدن خود کمک کنید. با توجه به افزایش محتوای کالری غذا، چربی بدن اساسا کاهش می یابد. البته پروتئین به تنهایی نمی تواند به سرعت وزن را افزایش دهد. بنابراین علاوه بر پروتئین، باید مقدار کافی کربوهیدرات مصرف کنید. منابع سرشار از پروتئین؛ این شامل تخم مرغ، گوشت بدون چربی، سینه مرغ و مقداری غلات است.

کربوهیدرات بیشتری بخورید

برای خوردن کربوهیدرات باید از منابع مناسب استفاده کرد. غلات یا غلات بهترین منبع کربوهیدرات هستند و به سرعت چاق می شوند. زیرا برخلاف غلات تصفیه شده مانند گندم، کالری کافی دارند و کربوهیدرات ها و چربی های سالم محسوب می شوند. غلات کامل شامل جو، ذرت و برنج است.

بهترین تمرینات برای افزایش وزن

اگر به دنبال یک برنامه ورزشی برای افزایش وزن هستید و در مورد افزایش وزن در قسمت پایین تنه خود جدی هستید، می توانید از تمرینات زیر برای افزایش حجم عضلات پایین تنه خود استفاده کنید.

حرکت ریه

برای انجام لانژ، باید صاف بایستید. پاهای خود را به اندازه باسن باز کنید. دستان خود را روی استخوان پشت خود قرار دهید و سپس در حالی که بالاتنه خود را ثابت نگه داشته اید و مستقیم به جلو نگاه می کنید، پای چپ یا راست خود را یک قدم بلند به عقب ببرید و هر دو زانو را خم کنید. اما زانوی پای عقب نباید به زمین بخورد. سپس روی پاشنه خود بایستید و پای عقب خود را جلوی پا قرار دهید. سپس با پای دیگر تکرار کنید. همچنین زمانی که پاهایتان به عقب برگشته و روی زانو نشسته اید. می توانید چند اینچ بالا بروید و دوباره به پایین برگردید تا فشار بیشتری به قسمت پایین بدن و پاهای خود وارد کنید. این حرکات را سه بار در ست های 12 یا 14 تایی انجام دهید.

حرکت اسکات

یکی از بهترین تمرینات برای چاق کردن پایین تنه اسکات است. برای انجام اسکات در حالت ایستاده، پاها به اندازه عرض شانه باز باشد. باسن خود را به عقب حرکت دهید و زانوهای خود را در حالی که روی صندلی رو به سمت شما نشسته اید خم کنید. سپس با فشار دادن پاشنه ها به حالت اولیه برگردید. توجه داشته باشید که می توانید در حالت نشسته چند اینچ بالا و پایین بروید تا فشار بیشتری به عضلات خود وارد کنید. این تمرین را در برنامه تمرینی با وزنه خود قرار دهید و هر بار 3 ست 15 تایی را انجام دهید.

حرکت پل هیپ

برای انجام انواع تمرینات بریج ران، ابتدا باید روی زمین دراز بکشید و در حالی که شانه ها و کف پاهایتان روی زمین هستند. زانوهایتان را خم کنید و باسنتان را بالا بیاورید تا باسنتان بین بالاتنه و پایین تنه پل بزند. یکی از انواع تمرینات بریج با کمک یک پا انجام می شود. سپس یکی از پاهای خود را بلند کرده و زانوی خود را به سمت قفسه سینه خود بکشید، سپس به حالت قبل برگردید و این حرکت را 10 بار در سه ست انجام دهید.

شنا در سوئد

در شنای سوئدی، شما باید بدن خود را در وضعیت شنا قرار دهید. با این تفاوت که تکیه گاه روی دست و زانو است. یعنی زانوهای خود را با زاویه 90 درجه خم کرده و در حالی که کف پاهایتان رو به سقف باشد روی زمین قرار دهید. در این حالت وزن خود را روی تنه و بازوهای خود قرار دهید و یک حرکت شنا را در سه ست ده تایی انجام دهید.

فشار بالا

پوش آپ یک تمرین عالی برای تقویت هر دو قسمت بالاتنه و میله است. این یک تمرین افزایش وزن سخت اما موثر است. فشارهای فشاری عضلات شکم، ساق پا، شانه ها، سه سر و زیر بغل شما را هدف قرار می دهند. نکته جالب – بیجندر سینگ از هند رکورد بیشترین ضربه را دارد – که در یک ساعت به 3877 ضربه افزایش یافت.

کرانچ

اگرچه کرانچ به طور کلی به کاهش چربی شکم کمک می کند، کرانچ می تواند به تقویت قدرت و افزایش وزن نیز کمک کند. این تمرین به شما کمک می کند تا عضلات شکمی عالی بسازید. کرانچ تمام عضلات شکم را هدف قرار می دهد، اما در درجه اول عضلات شکم و مورب را تحت تأثیر قرار می دهد.

جاذبه

از نظر فرازطب، حرکات کششی یکی از موثرترین تمرینات برای افزایش وزن است. حرکات کششی به شانه های بریده شده و بازوهای پاره شده کمک می کند. حرکات کششی روی عضلات دوسر بازو و لات ها تمرکز دارد. حرکات کششی یک تمرین با مقاومت بالا است که عضله بیشتری می سازد. عضله بیشتر به معنای وزن بیشتر بدن است.این تمرین به یک باند کششی نیاز دارد.

دد لیفت

ددلیفت نه تنها یک تمرین عالی برای افزایش وزن است، بلکه برای افزایش توده عضلانی کلی شما نیز عالی است. این تمرین همچنین باعث تقویت و تقویت عضلات پا می شود. ددلیفت به تقویت قسمت بالایی کمر، کمر، همسترینگ و باسن کمک می کند و برای انجام این تمرین به وزنه سنگین نیاز دارید.

برپی

بورپی علاوه بر سخت و چالش برانگیز بودن، برای یک تمرین کامل بدن عالی است. بورپی کل بدن را هدف قرار می دهد. هنگامی که این تمرین را انجام می دهید، قفسه سینه، بازوها، عضلات باسن، شکم، چهار سر و همسترینگ خود را هدف قرار می دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا