کسب و کار محلیمجله عمومی

نحوه اندازه گیری پنجره upvc

این مطلب شامل مواردی است که ممکن است در هنگام اندازه‌گیری در و پنجره پروژه‏ها از نگاه مشتزیان قبل از انعقاد قرارداد و اندازه‌گیر کارگاه‏های تولید در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی بعد از انعقاد قرارداد پنهان مانده و باعث عدم تطابق در یا پنجره تولید شده با محل قرارگیری نصب پنجره میشود و در نهایت به نارضایتی کارفرمایان و خسارت مالی تولیدکننده یا مشتری منجر شود. بدین منظور توجه شما را به نکات ذیل برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سهل انگاری در اندازه گیری و سفارش گرفتن جلب می نماییم.

نحوه اندازه گیری ابعاد پنجره UPVC چگونه است؟ - ویرگول

  1.   اندازه‌گیر نخستین نفری است که نکات فوق را در پروژه دیده و مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین، باید خود را پیشاهنگ سازمان دانسته و تمامی مواردی را که خارج از عرف به نظر می‌رسد در قسمت ملاحظات ذکر نماید تا هنگام ساخت و نصب در و پنجره لحاظ شده و موجب تسهیل کار شوند.
  2.  اندازه‌گیر موظف است همیشه دستورالعملی را بین خود و مسئول نصاب شرکت تنظیم نماید که بر اساس این دستورالعمل؛ هنگام اندازه‌گیری از پروژه‌ها باید همیشه از سمت راست حرکت کرد و کدگذاری پنجره یا در را بر همین اساس انجام داد. در صورت چرخش و کدگذاری از سمت راست، نصاب با آگاهی از این که اندازه‌گیر از سمت راست حرکت کرده متوجه خواهد شد به کدام در یا پنجره کد شماره ۱ تعلق گرفته است.
  3.  اندازه گیر باید در پروژه هاي بازسازي و تعویض پنجره به این نکته توجه کند که اصولا انواع پنجره ها برای بازسازی در ساختمان ها در سه گروه بیشتر جاي نمی گیرند. این در و پنجره ها از جنس پروفیل آهن یا آلومینیوم قدیمی با شاخ درون دیوار بوده و یا از جنس آلومینیوم هاي جدید هستند که بر روي ساب فریم نصب می شوند. هنگام طراحی جهت تعویض این پنجره ها، در صورتی که امکان خارج کردن قاب آلومینیومی وجود داشته باشد، باید این پنجره ها را کاملا خارج کرد و از پشت قاب اندازه گیري نمود. چنانچه قاب درون دیوار مخفی شده باشد، باید پس از توجیه کامل کارفرما و صاحب خانه،اقدام به طراحی و اندازه گیري نمود و تمامی موارد را به امضا و تایید آن ها رساند.

اندازه گیر موظف است پس از طراحی در یا پنجره و اندازه گیري دقیق محل نصب آن، تمامی نقشه ها را با حالت هاي بازشو موردنظر شامل راست بازشو  یا  چپ بازشو کنترل و سپس به تایید کارفرما برساند تا از هر گونه اشتباه جلوگیري شود. در مورد بالکن ها نیز، باید درها را از نظر بیرون بازشو یا درون بازشو بودن از طرف کارفرما تعیین گردد و برای تهیه نقشه و ساحت پنجره به امر اندازه گیر رسانیده شود.

  1.  اندازه گیر موظف است در هنگام اندازه گیري پروژه ها محل نصب در و پنجره را به دقت مورد بررسی قرار دهد که این امر به ویژه در آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، توجه به محل قرارگیري پرده و سقف هاي کاذب بسیار ضروري است. در همین راستا، اندازه گیر اقدام به طراحی کتیبه بالای پنجره براي محل نصب پرده و کتیبه پایین یا پنجره کشویی براي آشپزخانه می نماید.
  2.  اندازه گیرها باید هنگام ترسیم در و پنجره، باید تناسب ابعادي عرض و ارتفاع را به یک نسبت کوچک تر در نظر بگیرند تا افرادي که در مورد نقشه نظر کارشناسی می دهند، با نگاه کردن به نقشه در مورد ابعاد واقعی آن دچار اشتباه نشوند.
  3.  طراحی تمامی قسمت هاي بازشو باید استاندارد و به ترتیبي باشد که فشار بالا و مستمر شیشه دوجداره به لنگه بازشو، منجر به از رگلاژ افتادن آن نشود. لازم به ذکر است وزن هر مترمربع شیشه ۴ + ۶، ۲۸ کیلوگرم و هر مترمربع شیشه ۶ + ۶، ۳۰ کیلوگرم است.
  4.  در صورت سفارش در یا پنجره یک تکه، ابتدا اندازه گیر باید مطمئن شود که در یا پنجره بعد از ساخت قابلیت حمل و نقل به محل نصب را از راه پله ها یا محل هاي دیگر داشته باشد. در غیر این صورت، لازم است کارفرما را نسبت به تغییر نقشه در یا پنجره سفارش داده شده متقاعد نمایید.
  5.  چنانچه هنگام طراحی در و پنجره UPVC، به درخواست کارفرما پنجره یا در، در ابعادی خارج از استاندارد سفارش داده شود، اندازه‌گیر باید کارفرما را به صرف‌نظر از این درخواست متقاعد کند و در غیر اینصورت ، با گرفتن تعهد کتبی از کارفرما در قرارداد فی مابین تمامی عواقب و احتمالات پیش‌بینی نشده را از عهده خود ساقط و به کارفرما محول می نماید.
  6.  اندازه‌گیر موظف است تصاویر و ابعاد در و پنجره را براساس انتخاب مشتری و همچنین با توجه به تصاویر موجود طراحی نماید. چنانچه سفارش خارج از ابعاد ذکرشده باشد این امکان وجود دارد که یراق در یا پنجره مورد سفارش وجود نداشته باشد و عملا اجرای در یا پنجره مورد نظر ناممکن شود.

اندازه‌گیر به علت حجم زیاد اطلاعات و تصاویری که باید در ذهن و حافظه خود نگه دارد، باید همواره تمامی موارد را در خصوص در و پنجره، ابعاد آن، کتیبه‌ها، جان‌پناه‌های پایین پنجره‌ها، درهای فرانسوی و محل قرارگیری دستگیره یادداشت نماید. تا پس از گذشت زمان، موارد را از یاد نبرده و دچار اشتباه در اندازه‌گیری و سفارش گیری نشود. طبیعاتاً وجود کتیبه در قیمت پنجره دوجداره هوم لند اثر داره.

برای اندازه ابعاد درب و پنجره upvc نیاز به افرادی با تجربه و دقت بالا می‌باشد تا بتوانند محصولی فراتر از نیاز مشتریان را عرضه کنند. پرسنل اندازه گیری و طراحی، را از حیث ابعادی، حالت‌های بازشو، هماهنگی پروفیل و طرح پنجره دوجداره با نمای ساختمان و دیگر پنجره‌ها، هماهنگی رنگ یا سه‌جداره با رنگ دیگر شیشه و میزان عبور نور از آن و میزان آلودگی صوتی بررسی می‌کنند

تا این امکان را به مشتری دهند که محصولی با مشخصه‌های درخواستی خود داشته باشند. در این مقاله از پنجره شهر به بررسی نحوه اندازه گیری ابعاد پنجره دوجداره می پردازیم.

شما چه سفارش دهنده این مدل از درب و پنجره‌ها باشید و چه نصاب این پنجره‌ها، باید در اندازه گیری ابعاد پنجره‌های upvc یک سری از نکات را رعایت کنید. نکات بسیار مهمی برای اندازه گیری ابعاد پنجره upvc وجود دارد که در ادامه این مقاله از پنجره شهر به آن می‌پردازیم.

مهم ترین موارد در هنگام اندازه گیری ابعاد پنجره دوجداره

مهم ترین مواردی که باید در هنگام اندازه گیری پنجره‌های upvc لحاظ کرد. اینکه پنجره شما قرار است روی چهارچوب قدیمی یا روی بستر خام آجری نصب شود. در خانه‌هایی که هنوز درب و پنجره نشده و در حال ساخت هستند، اندازه گیران پنجره شهر ابتدا به تراز بودن بستر نصب می‌پردازند.

گاهی استفاده از یک پروفیل آلومینیومی به عنوان بستر کار می‌تواند کیفیت نصب را دو برابر کند. پس از ایجاد تراز کامل در بستر موانع محیطی باز و بست پنجره‌ها محاسبه می‌شود، برای همین بهترین زمان برای اندازه‌گیری ابعاد پنجره upvc زمانی است که سقف‌ها و دیوار‌ها کاملا ساخته شده و سقف‌ها و دیوارهای کاذب کار گذاشته شده باشد.

انعطاف‌پذیری در طراحی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نوع از پنجره‌ها است. اصلی‌ترین دلیل که دست طراحان را برای طراحی پنجره‌های upvc باز می‌گذارند. نوع و لولاهای این گونه پنجره‌هاست. در اندازه گیری درب و پنجره upvc طراح حرفه‌ای شما جهت باز و بست لولاها و لنگه‌های بازشونده را محاسبه می‌کند.

نکاتی که اندازه گیرنده باید رعایت کند

  • اندازه گیر نخستین نفری است که نکات فوق را در پروژه دیده و مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین باید خود را پیشاهنگ سازمان دانسته و تمامی مواردی را که خارج از عرف به نظر می‌رسد در قسمت ملاحظات ذکر نماید تا هنگام ساخت و نصب درب و پنجره لحاظ شده و موجب تسهیل کار شوند.
  • اندازه گیر موظف است همیشه دستورالعملی را بین خود و مسئول نصاب شرکت تنظیم نماید که بر اساس این دستورالعمل، هنگام اندازه گیری از پروژه‌ها باید همیشه از سمت راست حرکت کرد و کدگذاری پنجره یا در را بر همین اساس انجام داد. در صورت چرخش و کدگذاری از سمت راست، نصاب با آگاهی از این که اندازه گیر از سمت راست حرکت کرده متوجه خواهد شد. به کدام درب یا پنجره کد شماره ۱ تعلق گرفته است.
  • اندازه گیر موظف است پس از طراحی درب یا پنجره و اندازه گیری دقیق محل نصب آن، تمامی نقشه‌ها را با حالت‌های بازشو موردنظر شامل راست بازشو یا چپ بازشو کنترل و سپس به تایید کارفرما برساند. تا از هرگونه اشتباه تعیین گردد و برای تهیه نقشه و ساخت پنجره به امر اندازه گیر رسانیده شود.
  • اندازه گیر باید هنگام ترسیم درب و پنجره، تناسب ابعاد در عرض و ارتفاع را به یک نسبت کوچکتر در نظر بگیرند تا افرادی که در مورد نقشه نظر کارشناسی می‌دهند، با نگاه کردن به نقشه در مورد ابعاد واقعی آن دچار اشتباه نشوند.
  • چنانچه هنگام طراحی درب و پنجره upvc، به درخواست کارفرما پنجره یا در، در ابعادی خارج از استاندارد سفارش داده شود. اندازه گیر باید کارفرما را به صرف نظر از این درخواست متقاعد کند و در غیر این صورت با گرفتن تعهد کتبی از کارفرما در قرارداد فی مابین تمامی عواقب و احتمالات پیش بینی نشده را از عهده خود ساقط و به کارفرما محول می‌نماید.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره upvc

برای اندازه گیری ابعاد درب و پنجره upvc به افرادی با تجربه و دقت بالا نیاز است تا بتوانند محصولی فراتر از نیاز مشتریان را عرضه کنند. پرسنل اندازه گیری و طرحی، درب و پنجره دوجداره را از حیث ابعادی، حالت‌های بازشو، هماهنگی پروفیل و طرح پنجره دوجداره با نمای ساختمان و دیگر پنجره‌ها، هماهنگی رنگ شیشه دوجداره یا سه جداره با رنگ دیگر شیشه‌ها و میزان عبور نور از آن و میزان آلودگی صوتی بررسی می‌کنند. تا این امکان را به مشتری دهند که محصولی با مشخصه‌های درخواستی خود داشته باشند.

اندازه گیری در حالت بازسازی ساختمان

نکاتی که تا به حال درباره‌ی اندازه گیری ابعاد پنجره دو جداره upvc گفته شد مربوط به زمانی بود که این پنجره‌ها را به صورت پیش فرض ساختمان و در هنگام ساخت تهیه ببینند. اما هنگامی که ساختمانی را بازسازی می‌کنید شرایط اندکی متفاوت است. در این حالت ترازهایی که از آن یاد کرده‌ایم در بیشتر مواقع برقرار نیست. البته بسته به آن که درب و پنجره قبلی از پروفیل‌های فولادی یا آلومینیومی ساخته شده باشند.

بستر به وجود آمده، کار ما را تا حد زیادی حل می‌کند. ساختمان‌های بالای ۱۲ سال ساخت در طبقات زیرین دچار افت شده‌اند و این افت منجر به فشار به چهارچوب‌های پنجره‌های قدیمی می‌شود. در این حالت پنجره از قاب و شاخ داخل دیوار باید خارج شود. اندازه گیری‌ها بعد از این روش صورت می‌گیرد.

اندازه گیری عرض

اندازه گیری بین محورها در سه نقطه : بالا، وسط و پایین پنجره برای اندازه گیری عرض پنجره موجود، متر اندازه گیری را در سمت چپ پنجره تا سمت راست خود قرار دهید. اندازه گیری را در بالا، وسط و پایین انجام دهید و از فاصله کوتاه‌تر به عنوان اندازه گیری واقعی خود استفاده کنید.

اندازه گیری ارتفاع

اندازه گیری‌های خود را از سقف پنجره به انتها در نظر بگیرید. سه اندازه گیری را انجام دهید: یکی در سمت چپ، یکی در مرکز و دیگری در سمت راست پنجره. برای سفارش پنجره از کوچکترین اندازه این سه ارتفاع استفاده کنید.

 

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا