اقتصادی

برگزاری دومین دوره جام پرچم برای شناسایی استعدادهای ورزش روستایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شهرام عظیمی ظهر سه‌شنبه در نشست کارگروه دومین دوره جام پرچم کردستان در سنندج، با اشاره به برگزاری اولین دوره جام پرچم ویژه روستاییان به صورت روستا به روستا در سال گذشته اظهار کرد: ۳۲ هزار تیم با بیش از ۳۲۰ هزار نفر در رشته مینی‌فوتبال در این مسابقات شرکت کردند و با استقبال روستاییان همراه شد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره جام پرچم در راستای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی برگزار شد و سعی بر این است تا در دور دوم این جام امکان مشارکت بانوان در رشته‌های مینی فوتبال، دوومیدانی و کاراته فراهم شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: هر رشته بر اساس آمایش سرزمینی احصا می‌شود که نفرات برتر مسابقات نیز به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

عظیمی هدف از برگزاری دومین دوره جام پرچم را شناسایی استعدادهای برتر ورزش روستایی و مشارکت بانوان و مردان در این مسابقات ذکر کرد و گفت: سعی بر این است تا منابع مالی نیز به سمت بهره‌برداری‌های فدراسیون‌های ورزشی سوق یابد که این مهم زمینه پرورش استعدادهای قهرمانی و بازیکن پروری و نیز برگزاری اردوهای رقابتی تر و فشرده‌تر تیم‌های ملی را ممکن می‌کند.

وی همچنین به انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان ورزش بسیج عشایر کشور پرداخت و افزود: در راستای انعقاد این تفاهمنامه جام پرجم و جام خانه‌های ورزش روستایی برگزار می‌شود

وی بیان کرد: باید اعتبارات خانه‌های ورزش روستایی اختصاص یافته، به صورت صحیح مورد بهره برداری قرار بگیرد تا شاهد تداوم ورزش روستایی در سطح روستاهای کشور باشیم.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان به اعتبار امسال کردستان برای برگزاری جام پرچم پرداخت و اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ میلیون ریال برای برگزاری جام پرچم به استان کردستان اختصاص یافته و به نسبت تعداد تیم و کیفیت برگزاری مراسم، این اعتبار قابل تغییر است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا