کسب و کار محلیمجله عمومی

 آیا امکان شرکت در آزمون بین المللی نتورک پلاس در ایران وجود دارد؟

آیا تا به حال به شرکت در دوره نتورک پلاس به عنوان یکی از دوره های مقدماتی آموزش شبکه فکر کرده اید؟ مسیرهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک مهندس شبکه وجود دارد،  بطوریکه در زمان انجام تحقیقات برای انتخاب مسیر شغلی خود برای ورود به حوزه شبکه، احتمالاً از بین مدارک موجود در حوزه آیتی، نام مدرک نتورک پلاس (CompTIA Network+) بیش از همه برای شما آشنا باشد. اگر تا به حال این مدرک را کسب نکرده اید و یا قصد دارید تا به تازگی در دوره های آموزش شبکه شرکت کنید، احتمالاً سؤالاتی برایتان در زمینه کسب مدرک نتورک پلاس پیش آمده است.

CompTIA چیست؟

CompTIA کوتاه شده عبارت Computing Technology Industry Association به معنای انجمن یا اتحادیه صنایع فناوری های رایانه ای است. این مرکز که یک موسسه غیر انتفاعی می باشد در زمینه ارائه مدارک مقدماتی شبکه که مورد قبول اکثر تولید کنندگان تجهیزات آیتی می باشد فعالیت می کند. مدارک موسسه CompTIA مانند مدارک A+ ، Network+ و  Security+ ، بیشتر زمینه های آیتی را پوشش داده و اثبات کننده توانایی شما در داشتن اطلاعات پایه ای برای مشاغل IT به حساب می آید.

نتورک پلاس چیست؟

مدرک نتورک پلاس (Network+) و در واقع تمامی مدارک CompTIA همگی مدارکی vendor-neutral  هستند. اما مفهوم این عبارت چیست؟ vendor-neutral  به عمومی بودن این مدرک در حوزه شبکه و وابسته نبودن آن به یک تولید کننده خاص اشاره دارد. برای درک بهتر این مطلب کافیست تا به عنوان مثال مدارک و دوره های سیسکو را در نظر بگیرید، این مدارک با هدف استفاده از تکنولوژی ها و محصولات سیسکو پایه ریزی شده اند.

این موضوع عینا در رابطه با مایکروسافت و دوره های آن نیز صادق است و محوریت کلیه این دوره ها و مدارک نیز، محصولات مایکروسافت است. این ویژگی موجب شده است تا به اذعان بسیاری از شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه همچون سیسکو و مایکروسافت، دوره نتورک پلاس شروع بسیار مناسبی برای آموزش دوره های شبکه به شمار رود.

سرفصل های نتورک پلاس متشکل از موضوعات و مفاهیمی مقدماتی است که موجب می شود تا شما دانش و مهارت های لازم به منظور طراحی، پیکربندی، مدیریت و عیب یابی انواع مختلف شبکه های کابلی و وایرلس را کسب نمائید.

مقدمانی بودن مدرک شناخته شده Network+ یا Net+ حاوی این پیغام است که شما با شرکت در این دوره تنها با اصول ابتدایی مربوط به شبکه آشنا خواهید شد. این اطلاعات در ادامه مسیر کاری شما در حوزه شبکه به شما کمک خواهد نمود تا با علایق خود در این زمینه بیشتر آشنا شده و تصویر بهتری از آینده کاری خود در حوزه شبکه داشته باشید.

چرا آموزش نتورک پلاس؟

این یک حقیقت غیر قابل انکار است که شما برای ورود در هر رشته و تخصصی ابتدا می بایست با مقدمات مربوط به آن آشنا شوید. رشته شبکه های کامپیوتری نیز از این قانون مستثنی نیست و فعالیت در آن مستلزم بهره مندی از دانشی مقدماتی مربوط به آن است. اگر به تازگی با دوره نتورک پلاس و مدرک آن آشنا شده اید در ابتدا با این واقعیت روبرو شوید که قرار نیست تا شما در پایان این دوره به درآمد و جایگاه شغلی بسیار بالایی دست پیدا کنید.

در واقع آموزش نتورک پلاس مقدمه ای برای کسب مدارک ارزشمندی خواهد بود که در ادامه مسیر به مجموعه مهارت های IT شما اعتبار می بخشند، بطوریکه می توان به برخی از مزایای  بسیار ملموس اخذ این مدرک مانند افزایش حقوق، کسب توانایی و شایستگی لازم  برای ارتقاء علمی و شغلی اشاره نمود. براساس  برآوردهای انجام شده از منابع معتبر آیتی ، متوسط حقوق و دستمزد متوسط برای متخصصان Net+ در خارج از کشور حدود 107،143 دلار تخمین زده می شود.

شاید برای شما قدری عجیب باشد اما این مدرک به همراه دیگر مدرک مقدماتی این موسسه یعنی مدرک Security+ جزو 15 مدرک پردرآمد سال 2019 میلادی شناخته شده است. فراموش نکنید این میزان درآمد در ایران قطعا متفاوت خواهد بود و از پارامترهای دیگری پیروی می کند.

آیا برای یادگیری نتورک پلاس نیاز به شرکت در دوره وجود دارد؟

قطعا پاسخ به این سوال برای تمامی افرادی که هر یک دارای روحیات و شرایط متفاوتی هستند یکسان نیست. مرسوم ترین راه  فراگیری نتورک پلاس، شرکت در دوره های حضوری نتورک پلاس می باشد.

به صورت خلاصه اگر قبلاً در زمینه شبکه فعالیت نداشته اید و حتی تفاوت بین کابل RD45 و RD11 یا RJ با RD را نمی دانید، اینجاست که نیاز به شرکت در دوره نتورک پلاس برای شما الزامی می باشد. شرکت در این دوره ها در هدایت درست فراگیران برای کسب مهارت ها و دانش های مورد نیاز به بهترین شیوه (شامل ارائه فعالیت های خاص که مجموعه مهارت های فراگیران را افزایش می دهد) موثر می باشد.

مدارک کامپتیا به هیچ شرکت یا مجموعه خاصی تعلق ندارند و در بیشتر از 120 کشور دنیا مورد پذیرش هستند. در حال حاضر بیش از 2 و نیم میلیون نفر در دنیا دارای گواهینامه های این شرکت هستند. محبوب ترین دوره های مجموعه کامپتیا به ترتیب دوره های نتورک پلاس ، دوره سکیوریتی پلاس و دوره استوریج پلاس هستند.

نتورک پلاس ( Network+ Plus ) چیست؟ تعریف نتورک پلاس از نظر CompTIA

CompTIA Network+ به توسعه شغل و موقعیت کاری شما در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می کند تا بتوانید تنظیمات ، مدیریت و رفع اشکال شبکه های کامپیوتری را بهتر و اصولی تر انجام دهید. دریافت گواهینامه نتورک پلاس به این معنی است که شما دانش فنی لازم برای نگهداری و امن سازی اولیه شبکه های کامپیوتری را دارا هستید.

بر خلاف بیشتر گواهینامه های شبکه و فناوری اطلاعات که بصورت ویژه برای یک شرکت یا محصول در بحث شبکه و زیرساخت طراحی شده اند ، دوره نتورک پلاس یک دوره در اصطلاح فارغ از وابستگی به سیستم عامل ، سخت افزار و یا محصول خاص یا Vendor Less است . آموزش Network +‎  دریچه ورود شما به دنیای آموزش لینوکس هم هست.

نتورک پلاس چیست ، معرفی دوره آموزشی نتورک پلاس

کامپتیا نتورک پلاس به شما کمک می کند که هر شبکه ای ، با هر سیستم عاملی و هر نوع زیرساختی را مدیریت ، نگهداری و پشتیبانی کنید. CompTIA Network Plus تنها دوره ای است که تمامی مهارت های مورد نیاز یک متخصص شبکه را پوشش می دهد.سایر گواهینامه های مرتبط با شبکه در دنیا به گستردگی و وسعت نتورک پلاس نیستند و مفاهیم به مراتب کمتری را در مباحث تئوری دنبال می کنند.

روشهای یادگیری نتورک پلاس در دنیا متنوع است ، از کلاسهای حضوری چند ماهه گرفته تا کلاسهای حضوری کمپی ، کلاسهای آنلاین ، دوره های آموزشی ویدیویی و … همگی روشهایی برای یادگیری دوره نتورک پلاس هستند.  در حال حاضر نسخه نتورک پلاس موجود در وب سایت کامپتیا N10-007 است که به زودی به نسخه N10-008 به روز رسانی خواهد شد.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا