اقتصادی

نظام اسلامی مقابل قدرت های بزرگ دنیا ایستاده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار مردمی و سخنرانی در مسجد حضرت صاحب الزمان) (عج) نوشهر با اشاره به تاکید آیات و روایات مبنی بر بصیرت در دین، اظهار کرد: اگر کسی به عملی اقدام می‌کند بر اساس بصیرت نباشد، از مسیر اصلی دور می‌شود.

وی با عنوان این که بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد، گفت: هرچه انسان اهل تلاش باشد ولی اهل بصیرت نباشد از مسیر دور می‌شوند زیرا بصیرت مسیر نافذی است و قبل از هر عمل باید مسیر حق را بشناسیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در روایت آمده اگر عمل انسان کم باشد اما با یقین و بصیرت باشد بهتر است تا عمل زیاد ولی با جهل و شک باشد و این مساله در زندگی اجتماعی بسیار اثر گذار است.

آیت الله آملی لاریجانی با اظهار این که در ایام فتنه برخی‌ها با تبلیغات مسموم و کمک خارجی یک فضای فتنه انگیز درست کردند، گفت: متأسفانه از کسانی که از آنان توقع می‌رفت، جهت گیری نکردند.

آیت الله لاریجانی با بیان این که ورود شیطان به بشر از طریق وسائس است تا حقیقت را بپوشاند، گفت: رهبر معظم انقلاب در نگاهش دارای بصیرت است و با هدایت ایشان ملت از فتنه سال ۸۸ عبور کرد.

بصیرت معیار اصلی است

وی بصیرت را معیار اصلی برای پیشگیری از اشتباه ذکر کرد و گفت: باید بصیرت در دین را بشناسیم و بدانیم که شک منشأ بسیاری از گرفتاری‌ها است و در موقع تشبه فتنه، انسان باید بصیرت داشته باشد.

آیت الله لاریجانی اعتقادات، احکام و اخلاق را از عناصر دین ذکر کرد و گفت: توحید رکن رکین سیاست ما است و باید به آن توجه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار این که ایران اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و محور مقاومت است، گفت: روسیه با ادعای اقتدارش وقتی تحریم شد مشکلات زیادی پیدا کرد اما جمهوری اسلامی تنها با اتکا به خدا و محور توحیدی توانست راهش رو پیدا کند.

وی با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: مردم غزه و فلسطین بیش از ۸۰ روز برابر این رژیم دوام آوردند و مقاومت کردند و به گفته سید حسن نصراله، ایران محور مقاومت است.

آیت الله آملی لاریجانی با عنوان این که انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی و فلسفه سیاسی را به دنیا معرفی کرد و اساس آن خودباوری و بازگشت به خویشتن است، افزود: این نظام ۴۰ سال مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا ایستاده است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا