کسب و کار محلیمجله عمومی

اهمیت لباس کار برای شغل های صنعتی چیست؟

فروشگاه بزرگ تدبیر پاسارگاد نوآور، با سال‌ها فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعتی و ایمنی، امروز حضور پر رنگ و فعالی را در صنعت تراشکاری دارد. تدبیر پاسارگاد نوآور، با حضور در قلب صنعتی پایتخت تهران، سال ها است که در حوزه‌های مثل لوازم ایمنی و تجهیزات تراشکاری فعالیت دارد. امروز ما در شرکت بزرگ تدبیر پاسارگاد نوآور افتخار این را داریم تا اعلام کنیم که یکی از برترین فروشگاه‌های عمده در زمینه تجهیزات و لوازم تراشکاری هستیم.

موارد استفاده از لباس کار و ایمنی

لباس کار ایمنی در شرایط های خاص از نیروهای کار در مقابل انواع آلودگی ها، بیماری ها، خطر برق گرفتگی، و انواع خطرات دیگر محافظت می کند. در مواجهه با موارد زیر نیاز است تا از آنها استفاده شود.

  • مواجعه با گرما
  • مواجعه با سرما
  • پاشش مواد مذاب
  • برخورد اجسام و فشار
  • اجسام نوک تيز و برنده
  • مواد شيميايي خطرناک
  • مواد راديو اكتيو

انواع لباس کار و ایمنی

با توجه به کاربردهایی که دارند در صنایع گوناگون استفاده می شود.

لباس کار یکسره

این نوع از لباس کار با نام لباس کار سرهمی یا بیلرسوت هم شناخته می شود. این نوع از لباس کار به صورت کامل بدن افراد را می پوشاند. به همین دلیل هم به این پوشش، کاورال هم گفته می شود. استفاده از این لباس کار ایمنی مناسب افرادی است که تحرک زیادی دارند. لباس های کار یکسره به سه دسته خلبانی، دو بنده و سرهمی نسوز تقسیم بندی می شود. عرضه انواع تجهیزات تراشکاری در فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور با ارسال رایگان این محصولات به سراسر کشور و با فاکتور رسمی و شرکتی است.

لباس کار دو تکه

لباس کار دو تکه شامل یک کت و یک شلوار، یا یک کاپشن و شلوار است. این نوع از لباس ها در جنس های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند.

لباس کار دو بندی

این نوع از لباس کار به شکل دو بنده هستند که با استفاده از دو بند به شلوار وصل می شوند. بنابراین حفاظت کمی برای نیروها ایجاد می کنند. عمدتا از این لباس های کار برای مشاغلی مانند نجاری، و غیره استفاده می شود.

روپوش کار

روپوش کار از پرمصرف ترین لباس های ایمنی است. این لباس عمدتا برای افرادی کاربرد دارد که در بیمارستان ها و درمانگاه ها کار می کنند. این روپوش عمدتا نظافت فردی را برای نیروها تامین می کند.

جلیقه ایمنی

جلیقه های ایمنی هم در انواع شبرنگ و خبرنگاری تولید و عرضه می شوند که انواع شبرنگ آن برای مامورین انتظامی، شهرداری و کارکنانی است که در شب کار می کنند. استفاده از جلیقه خبرنگاری موجب هماهنگی میان کارکنان و نظم بیشتر آنها می شود.

مناقصات لباس کار و ایمنی

مناقصات مختلفی برای تهیه انواع لباس کار و ایمنی برگزار می شود که شرکت هایی که نیاز به این نوع از لباس دارند فراخوانرا در روزنامه های کثیرالانتشار، اعلام کرده و شرکت های تامین کننده در صورت دارا بودن شرایط وارد رقابت می شوند. مناقصه گران اسناد و مدارک خود را ارسال کرده و در صورت پیشنهاد بهترین قیمت، برنده مناقصه خواهند شد. مناقصات این حوزه عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه خرید لباس یکسره، مناقصه خرید لباس پرسنل پلیس، مناقصه خرید کاپشن، مناقصه گرمکن ورزشی و غیره صورت می گیرد.

ویژگی های لباس کار صنعتی مناسب چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌های لباس کار صنعتی که سازمان‌ها و کارکنان باید بدانند، عبارت‌اند از:

  • لباس کار باید متناسب با سایز اندام هر فرد باشد. (خیلی بزرگ یا خیلی تنگ نباشد)
  • تعویض لباس کار در زمان مناسب بسیار مهم است. بههیچ عنوان در محیط کار از لباس‌های باز و پاره استفاده نشود.
  • از وسایلی مانند ساعت، زنجیر، کلید و غیره استفاده نشود.
  • افرادی که در مناطق پرخطر کار می‌کنند که احتمال آتش سوزی در آن وجود دارد، نباید از عینک‌هایی از جنس سلونوئید استفاده کنند.
  • افرادی که در معرض گرد و غبار هستند، باید از لباس‌های لبه‌دار استفاده کنند.
  • افرادی که با مواد مضر و شیمیایی سر و کار دارند، باید از لباسی استفاده کنند که آب و گازها در آن نفوذ نکنند.

نکات انتخاب لباس کار مناسب و استاندارد

لباس کار باید فیت تنتان باشد. انتخاب سایز بزرگتر و یا کوچکتر سطح ایمنی آن را پایین می آورد. لباس کار سایز بزرگتر چون نمی تواند به درستی تمام قسمت های بدن را کاور کند نمی تواند به خوبی از آن مراقبت کند. لباس کار سایز کوچک به سختی تن می شود و احساس خفگی و کلافگی به شما دست می دهد، محدودیت های حرکتی ایجاد می کند و در استفاده طولانی مدت شما به نپوشیدن لباس کار تمایل پیدا می کنید.

هنگام خرید لباس کار به جنس آن دقت کنید. جنس لباس اگر از الیاف طبیعی باشد به دلیل ایجاد جریان هوا برای لباس کار مناسب است. لباس کاری که در برابر گرما و حرارت کار می کند باید از پارچه های نسوز باشد. لباس فردی که در محیط های آغشته به مواد شیمیایی فعالیت می کند باید از جنس PVC باشد. لباس کار با این جنس می تواند عایق مواد شیمیایی باشد.

فردی که با برق و جریان الکتریسیته سروکار دارد باید لباسی به تن کند که عایق برق باشد. در نتیجه تکه های فلزی نباید در لباس کار استفاده شده باشد. مثلا به جای زیپ باید از چسب دو طرفه استفاده شود. علاوه بر لباس باید از عینک ایمنی، کلاه ایمنی کار نیز استفاده شود تا احتمال بروز خطرهای ناگهانی تا حد زیادی کاهش یابد.

لباس کار معمولی و ساده یک لباس دو تیکه کاپشن و شلوار یا یک لباس یک سره است. اما در برخی از مشاغل لباس کار باید از دست، پا و صورت در برابر خطرها محافظت کند.

برای مشاغلی مانند جوشکاری ماسک صورت یکی از قسمت های لباس کار است که برای کاور کردن صورت باید استفاده شود. در مشاغلی مانند رنگ کارها باید از ماسک استفاده شود تا مانع از ورود بو و گازهای شیمیایی به ریه شود. در نتیجه اقلامی مثل دستکش، ماسک و نقاب صورت، کلاه و کفش هم جزء وسایل ایمنی و لباس کار محسوب می شوند

شما مشتریان گرامی نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش لوازم تراشکاری، از طریق شماره تماس‌های سایت tpn-co.com با کارشناسان فروش بخش تراشکاری تدبیر پاسارگاد نوآور تماس بگیرید.

جمع‌بندی

ویژگی های لباس کار صنعتی در سازمان با توجه به شرایط کاری و محیطی سازمان و خطراتی که در حین کار کارمندان و کارگران را تهدید میکند تعیین و اعمال میشود. این لباس‌ها بر اساس کاربرد خاص خود، استانداردهای جهانی مشخصی دارند که در هنگام خرید لباس کار باید به آن دقت کرد. معمولا جنس لباس کار صنعتی از پارچه ضخیم و با تراکم بالا بوده و در دوخت آن از نخ‌های محکم استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا