کسب و کار محلیمجله عمومی

مبلغ وثیقه برای رفتن به ترکیه

به منظور خروج از کشور مشکلی برای افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، وجود ندارند و احتیاجی به دریافت مجوز برای آن ها نیست. برای اشخاصی که به سن مشمولیت رسیده اند اما تا حداکثر ۱ سال پس از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل کرده اند می بایست خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی نمایند.هیچگونه ممنوعیتی برای دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی وجود ندارد. مشمولان برای سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و غیره باید از وثیقه جهت خروج از کشور استفاده نمایند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور گفت: مبلغ وثیقه برای مشمولان افزایش یافته است و مشمولانی که قصد خروج از کشور را دارند، باید وثیقه بگذارند.

در سال جاری مبلغ وثیقه برای دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند و می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، افزایش یافته است.

مبلغ وثیقه بر اساس نوع مدرک تحصیلی متفاوت است. این مبلغ از 3 میلیون تا 40 میلیون متفاوت است.

جهت اطلاع از بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

میزان وثیقه خروج از کشور دانشجویان

وثیقه مورد نیاز سفر‌های علمی ۸۰ میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی، سفر‌های مطالعاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان سفر علمی تلقی می‌گردد.

جهت شرکت در کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها، همایش علمی و سفر های مطالعاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی:

♦️ حداکثر 30 روز برای مقالات و کنفرانس ها
♦️ حداکثر 45 روز برای کارگاه ها و دوره های آموزشی
♦️ 80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی

میزان وثیقه لازم برای انواع سفر

مشمولان خدمت برای خروج از کشور با توجه به نوع سفر خود باید مبلغی را به عنوان وثیقه پرداخت کنند.  میزان این وثیقه برای هر کدام از آن ها متفاوت است. به طوری که شما لازم است قبل از سفر  با این مبلغ برای سال 1402 و نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور اطلاع داشته باشید.

میزان وثیقه خروج از کشور به منظور سفر‌های علمی

سفر‌های علمی به جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، کنفرانس‌ها و یا همایش علمی بین المللی جهت ارائه مقالات انجام می گیرد.

میزان وثیقه مورد نیاز سفر‌های علمی ۸۰ میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

میزان وثیقه خروج از کشور برای سفر‌های زیارتی

سفر‌های زیارتی برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق و یا انجام مناسک حج عمره و تمتع به کشور عربستان است.

مقدار وثیقه سفر زیارتی مشمولان خدمت، مبلغ ۳۰ میلیون ریال وجه نقد و سفر‌های سیاحتی و غیرزیارتی ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

میزان وثیقه خروج از کشور به منظور سفر‌های مطالعاتی

این دسته از سفر‌ها برای دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، که در حال تحصیل می باشند، جهت پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها سفر می نمایند‌.

مقدار وثیقه لازم سفر‌های مطالعاتی و دوره‌های مشترک با درخواست دانشگاه مربوط و تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صورت گرفته است. مقدار وثیقه سفر‌های مطالعاتی همانند مبلغ ۸۰ میلیون ریال و دوره‌های مشترک مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال است.

میزان وثیقه خروج از کشور جهت سفر‌های سیاحتی

خروج از کشور جهت سفرهای سیاحتی که برای گردش، افزایش اطلاعات و معلومات فردی و یا دیدار از بستگان ساکن در خارج از کشور باشد.

میزان وثیقه لازم جهت سپردن وثیقه سفر سیاحتی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی است. در بسیاری از مواقع دیده شده است که متقاضی سند، خود ملک یا اموال غیر منقولی جهت ارائه به مرجع قضایی ندارد ، در این شرایط متقاضی سند میتواند نسبت به اجاره سند برای دادگاه  یا تامین سند اجاره ای مورد نیاز خود در ازای پرداخت اجاره بها بصورت سالیانه یا 6 ماهه اقدام نماید .

جهت اطلاع از شرایط و مراحل بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

میزان وثیقه کشور برای سفرهای ورزشی

خروج از کشور برای سفر ورزشی، سفر‌هایی که ورزشکاران مشمول با تایید وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در اردو‌های تدارکاتی، آمادگی و یا مسابقات رسمی به خارج از کشور و  غیره انجام می‌شود.

گرفتن پاسپورت بدون پایان خدمت؛ چگونه بدون پایان خدمت گذرنامه بگیریم؟ - قاصدک 24

مقدار وثیقه لازم جهت درخواست خروج از کشور ورزشکاران از سوی وزارت ورزش و جوانان و تضمین مراجعت مشمول به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال است.

خروج از کشور افراد متعهد خدمت به سازمان‌های دولتی همچون شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی، وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه می‌باشند.

افراد متعهد خدمت که زمان تعهدشان به پایان رسیده اما موفق به دریافت کارت پایان خدمت نشده اند، مجوز خروج متناوب حداکثر ۹۰ روزه بدون وثیقه با ارائه گواهی پایان تعهد از یگان بکار گیرنده، برای آن ها صادر می‌گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد  بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

میزان وثیقه خروج از کشور جهت پیگیری و درمان بیماری

مشمولانی که غیبت ندارند و معاف موقت می باشند برای درمان بیماری نیاز به مجوز خروج از کشور دارند.

شرایط خروج از کشور جهت درمان بیماری:

❇️ دریافت تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا.

❇️ مدت خروج از کشور این دسته از مشمولان، بستگی به میزان طول درمان داشته و قابلیت تمدید دارد.

میزان وثیقه خروج از کشور برای نخبگان

، نخبگان می توانند از دادن وثیقه معاف شده و فقط با تعهد کتبی اقوام درجه یک مجوز خروج از کشور دریافت نمایند.

خروج از کشور فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی

اشخاص و مقامات ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور در صورت تایید ماموریت از سوی وزارت امور خارجه و سپردن تضمین لازم از طرف وزارتخانه و سازمان مربوطه می‌توانند درخواست مجوز خروج از کشور فرزندان مشمول غیرغایب خود را نمایند.

شرایط خروج از کشور فرزندان مقامات ثابت دولت در خارج از کشور عبارتند از:

❇️ اگر مشمول از داخل کشور برخوردار باشد و پدر مأمور ثابت دولت در خارج از کشور سکونت داشته باشد، در این شرایط مجوز خروج از کشور برای مشمول به صورت موردی و با موافقت دانشگاه مورد نظر به طور یکساله صادر می‌گردد.

لازم به ذکر است برای این دسته از مشمولان، مجوز خروج سه ساله تحت عنوان فرزند مأمور تعلق نمی گیرد در نتیجه می بایست مجوز موردی درخواست شود.

❇️ مجوز خروج از کشوری که توسط مشمولان فرزند مأمور ثابت دولت در خارج از کشور دریافت می گردد، می‌بایست حداکثر در طول مدت سه ماه از کشور خارج شده و در مواقع ضروری به شکل موردی درخواست تمدید نمایند، چرا که در غیر این صورت موحب لغو شدن مجوز صادره می‌گردد.

❇️ در صورتی مشمول غیبت نداشته و دارای معافیت تحصیلی باشد، تنها برای دیدار با خانواده می‌تواند امکان خروج داشته باشد.

❇️ با توجه به مدت زمان ماموریت والدین، بیشترین زمان اینگونه سفر‌ها برای فرزندان مامورین ثابت دولت در نظر گرفته می شود و در صورت تمدید ماموریت، پیش از اتمام دوره با ارائه نامه تمدید ماموریت از محل خدمت والدین اقدام می‌گردد.

❇️ در صورتی امکان دارد تا پایان ماموریت والدین در آنجا سکونت داشته باشند که مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل و انصراف از تحصیل به پایان نرسیده باشد.

جهت مشاهده اطلاعیه بر روی لینک کلیک نمایید.

افزایش وثیقه خروج از کشور

بنابر آخرین اخبار اعلام شده، مبلغ وثیقه دانشجویی از تاریخ یک دی ماه از مبلغ ۲۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان به ۴۰ میلیون تومان بدون سود و ۴۶ میلیون تومان با سود تغییر پیدا کرده است.

وثیقه سیاحتی نیز از مبلغ ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و در آخر وثیقه زیارتی از مبلغ ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان تغییر پیدا کرده است.

مدارک لازم برای وثیقه خروج از کشور

مدارک موردنیاز برای خارج شدن مشمولان از کشور عبارتند از:
♦️ اصل کارت ملی به همراه کپی
♦️ اصل شناسنامه به همراه کپی
♦️ گواهی فراغت و یا اشتغال به تحصیل
♦️ برگه فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان
♦️ برگه اعزام به خدمت
♦️ باز کردن حساب در بانک قوامین

وثیقه خروج از کشور مشمولان

نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور نیز یکی از موضوعاتی است که مشمولین خدمت باید در مورد آن اطلاع داشته باشند. این دسته از افراد پیش از خروج کشور، می‌بایست در یکی از بانک‌های معتبر کشور به باز کردن حساب بپردازند. بعد از معلوم شدن نوع سفر که می تواند زیارتی، سیاحتی، علمی و غیره باشند، مبلغی را تحت عنوان وثیقه پرداخت نمایند.

مبلغ مشخص شده تا بعد از بازگشت مشمولان از سفر، به صورت بلوکه در بانک نگهداری شده و پس از بازگشت به داخل ایران، طی مدت زمان ۴۸ ساعته به حساب آن‌ها باز گردانده می‌شود.

مقدار مبلغ وثیقه با توجه به هدف از سفر و نیز کشور انتخابی متفاوت است و جهت اطلاع دقیق آن می بایست از مراجع قانونی استعلام بگیرند.

جهت اطلاع از نحوه  بر روی لینک کلیک نمایید.

مراحل دریافت وثیقه خروج از کشور

در ابتدای کار، مشمول می بایست درخواست گواهی اشتغال به تحصیل خود را به همراه وثیقه‌ای مورد نظر به سازمان نظام وظیفه تحویل دهد.

این مورد را باید در نظر گرفت که مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه صادر نشده و باید مجوز خروج را از یگان خدمتی دریافت کرد.

گذرنامه، پس از ارائه مدارک مجوز مشمول به پلیس ارسال شده و گذرنامه موقت صادر می گردد. در نتیجه گذرنامه مدت زمان معلومی دارد که به فرد امکان خروج از کشور برای مدت زمان مشخص را می‌دهد.

بعد از گذراندن مراحل مذکور، می بایست نسبت به دریافت ویزا و رزرو بلیط هواپیما اقدام نمایند. به یاد داشته باشید که مشمول بعد از بازگشت از سفر به همراه مدارک شناسایی به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و وثیقه را دریافت نمایید.

 

 

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا