اجاره ماشین در قبرس شمالی

یکی از مزایای مهم کشور قبرس شمالی پایین بودن قیمت خودرو در آن نسبت به سایر کشورها از جمله ایران است. معمولا بیشتر افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، در قدم اول یک خودرو می‌خرند. اما ممکن است شما بخواهید در هر سال فقط برای چند روز در این کشور اقامت داشته باشید. در نتیجه خریدن خودرو گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای نخواهد بود. به همین خاطر بسیاری از افراد به جای خرید، به دنبال اجاره ماشین در قبرس شمالی هستند. بیشتر این خودروها توسط مسافران و دانشجویانی که قصد گشت و گذار در مناطق مختلف قبرس شمالی را دارند، اجاره می‌شوند. در ادامه توضیحات کاملی در این مورد به شما عزیزان ارائه میدهیم، اما توجه داشته باشید که پرشیا هومز در حال حاضر به صورت تخصصی فقط در زمینه و میتواند خدمات و مشاوره های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

علت اصلی محبوبیت اجاره ماشین در قبرس شمالی

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اگر قصد داریم فقط برای چند روز در قبرس شمالی اقامت داشته باشیم، چرا به جای اجاره خودرو از تاکسی استفاده نکنیم؟ دلیل اصلی محبوبیت اجاره ماشین در قبرس شمالی این است که هزینه کرایه تاکسی‌ها در این کشور بسیار بالا است.در نتیجه اگر می‌خواهید طی یک یا چند روز به اماکن مختلفی سر بزنید، بهتر است به سراغ گزینه اجاره خودرو بروید که مقرون به صرفه و راحت‌تر است. با اجاره ماشین در قبرس شمالی شما فقط ملزم به پرداخت هزینه بنزین و مبلغ اندکی برای اجاره خود ماشین هستید.

روش اجاره ماشین در قبرس

اجاره ماشین در قبرس شمالی فرایند بسیار ساده‌ای دارد. شما می‌توانید از طریق شرکت‌های معتبر اجاره خودرو که در اکثر شهرهای این کشور شعبه دارند، ماشین مورد نظر خود را اجاره کنید. تنوع خودروهای این شرکت‌ها بسیار بالا است و هزینه اجاره نیز با توجه سال تولید و مدل خودروی مورد نظر تعیین می‌شود. قطعا هر چه قیمت خودروی مورد نظر بیشتر باشد، هزینه اجاره آن نیز افزایش خواهد یافت.

پس از انتخاب خودروی مورد نظر، شما باید با شرکت یا شخص اجاره‌دهنده قراردادی بنویسید که موارد مختلفی در آن ذکر شده است. مشخصات خودرو، تاریخ تحویل، تصادفی بودن یا سالم بودن خودرو و حجم بنزین موجود در باک از مهم‌ترین مواردی هستند که در قرارداد ذکر می‌شوند و شما باید به آن‌ها توجه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو

اگر به عنوان مسافر قصد اجاره ماشین در قبرس شمالی را دارید، باید حتما پاسپورت و گواهینامه بین‌المللی ترجمه‌شده خود را به عنوان مدرک ارائه کنید. شهروندان و دانشجویان این کشور نیز می‌توانند با گواهینامه بین‌المللی یا با گواهینامه قبرس شمالی ماشین مورد نظر خود را اجاره کنند.

هزینه اجاره ماشین در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه اجاره ماشین در قبرس شمالی به صورت روزانه محاسبه شده و توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود. از آنجا که این شرکت‌ها با یکدیگر رقابت دارند، شما می‌توانید با کمی جست‌وجو شرکتی را پیدا کنید که قیمت‌های بهتری را پیشنهاد می‌دهد. هزینه رنت ماشین در این کشور به‌طور متوسط بین 16 تا 160 دلار در ازای هر روز است. مطمئنا هزینه اجاره متناسب با مدل ماشین انتخابی شما محاسبه می‌شود.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است که حداقل زمان ممکن برای اجاره ماشین در قبرس شمالی سه روز در نظر گرفته می‌شود و اگر بخواهید مدت کمتری ماشین را اجاره کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. در نقطه مقابل، اگر بخواهید ماشین را برای مدت طولانی‌تری اجاره کنید، معمولا شرکت‌ها تخفیفاتی را برای شما در نظر می‌گیرند. همچنین هزینه اجاره خودرو به فصل نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال در فصول های‌سیزن (به‌خصوص در آخر هفته‌های تابستان) قیمت اجاره خودرو افزایش چشمگیری دارد.

انتخاب خودروی مناسب در قبرس شما‌لی

نحوه طبقه‌بندی خودرو‌ها در قبرس شمالی ممکن است برای شما گیج‌کننده باشد. در این کشور خودروها را براساس حجم موتور، اقتصادی بودن، لوکس بودن، شاسی و ظرفیت سرنشینان طبقه‌بندی می‌کنند. شما برای اجاره ماشین در قبرس شمالی باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که پاسخگوی همه نیازهای شما باشد.

مهم‌ترین نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

نکات مهمی که برای اجاره خودرو باید به آن توجه کنید

پس از این که خودروی مناسب را انتخاب کردید، تمام قسمت‌های آن‌ را به خوبی بررسی کنید و اگر متوجه هرگونه مشکل و آثاری از تصادف روی بدنه آن شدید، حتما صاحب خودرو را در جریان بگذارید. همچنین از او بخواهید که این موارد را نیز به قرارداد شما اضافه کند. بعد از تحویل گرفتن خودرو در هنگام رانندگی حتما احتیاط کنید تا دچار تصادف نشوید. زیرا در صورت تصادف کردن، تمام هزینه مربوط به تعمیر خودرو بر عهده شما خواهد بود.

یکی از نکات جالبی که در خصوص اجاره ماشین در قبرس شمالی وجود دارد، این است که دو نفر می‌توانند به‌طور همزمان یک خودرو را اجاره کنند. فقط هر دو نفر آن‌ها باید پاسپورت و گواهینامه‌های خود را به بنگاه مربوطه تحویل دهند. در مواردی که با یک خانواده دیگر به سفر می‌روید، می‌توانید از این روش استفاده کنید تا هزینه‌های خود را بیش از پیش کاهش دهید.

اجاره ماشین در قبرس شمالی

همانطور که در قسمت عنوان کردیم بسیار کمتر از ایران و بسیاری از کشورهای دیگر هست و معمولا بسیاری از افرادی که به قبرس شمالی مهاجرت می کنند در همان ابتدا یک خودرو برای خود خریداری میکنند، نداشتن خودرو در قبرس شمالی ممکن است با سختی هایی همراه باشد .اما بسیاری از مهاجرین و دانشجویان فقط برای چند روز در قبرس شمالی حضور دارند و خرید ماشین برای آن ها صرفه اقتصادی ندارد و برای همین ترجیح می دهند تا با کرایه ماشین در قبرس شمالی به گشت وگذار پرداخته و یا نیازهای چند روزه خود را برطرف کنند، اکثر کرایه ماشین هم توسط مسافرین و دانشجویان صورت میگیرد و معمولا برای دیدن و همچنین بازدید از شهرهای قبرس شمالی رنت و اجاره خودرو بسیار است.

نحوه اجاره خودرو در قبرس شمالی

کرایه خودرو در قبرس شمالی بسیار آسان است و معمولا بیشتر دارای شرکت های معتبر برای اجاره خودرو هستند و ضمنا تنوع ماشین نیز در آن ها بسیار است، قیمت اجاره هم با توجه مدل خودرو سال تولید متفاوت هست و قطعا هر چه قیمت خودرو انتخابی شما گرانتر باشد ، هزینه رنت و کرایه آن نیز گرانتر خواهد بود ، ضمنا برای مسیر یابی به شما پیشنهاد میدهیم که از سرویس گوگل مپ استفاده کنید، با توجه به اینکه اینترنت در همه جای قبرس تقریبا موجود هست ، برای مسیریابی قطعا با کمک این سرویس به مشکلی برنخواهید خورد.

جزئیاتی که در زمان کرایه خودرو در قبرس شمالی دقت نمی شود !

در هنگام رنت خودرو بعضی از نکات ریز وجود دارد که حتما باید در نظر داشته باشید ، دسته بندی ماشین ها در قبرس کمی گیج کننده است ، خودروهای با حجم موتور کم و البته اقتصادی ، ماشین های لوکس و لاکچری ، کوتاهی و بلندی شاسی ، ون ها با ظرفیت های بالاتر از 6 نفر ، رنگ خودرو.

پس ماشینی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و برای داشتن بهترین انتخاب باز موارد زیر را روی کاغذ برای خودتان یادداشت کنید.

???? هنگامی که خودرو را اجاره کردم ، قصد سفر درون شهری را دارم یا میخام به دشت و کنار دریا و یا کوهپایه ها مسافرت کنم ( انتخاب شاسی بلند یا شاسی کوتاه )

???? حداکثر ظرفیت ماشین چند نفره است ( اگر دو خانواده و بیشتر هستید ، احتمالا ون مناسب تر باشد و اقتصادی تر است)

???? آیا بار و چمدان دارید ؟ ماشین را از این زاویه نیز بررسی کنید.

???? سیستم گرمایشی و سرمایشی ماشین با توجه به فصلی که قصد رنت خودرو در قبرس شمالی را دارید.

???? نوع دنده ماشین ( البته برای خیلی ها این موضوع اهمیت کمتری دارد )

???? مانیتور و وسایل سرگرمی ، مخصوصا برای افرادی که فرزند دارند

چند نکته جالب در خصوص اجاره ماشین در قبرس شمالی

✅ اگر دو نفر بخواهند یک ماشین را اجاره کنند ، امکان پذیر است ، فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که هر دو نفر باید گواهینامه را ارائه دهند و در هنگام حضور در بنگاه باید صاحب گواهینامه با اصل پاسپورت حضور داشته باشد ، ولی شما همان کرایه یک نفر را پرداخت می کنید ، این برای مواردی خوب است که دو یا سه خانواده با یکدیگر به قبرس شمالی سفر می کنید و دوست دارید هر دو خانواده از آن استفاده کنند .

✅ حتما در زمان تحویل گرفتن ماشین همه چیز را چک کنید ، از نظر ظاهری ماشین را کامل بررسی کنید و اگر به مورد خوردگی و تور رفتگی و یا آثار تصادف روی بدنه خودرو برخورد کردید، حتما به صاحب بنگاه اطلاع دهید.

✅ در هنگام استفاده از خودرو اجاره ای ، احتیاط لازم را بکیند، اگر خدای نکرده تصادفی رخ دهد ، هزینه های تعمیرات با شما می باشد .

✅ هزینه اجاره خودرو در فصل های مختلف متفاوت است ، اما فصل شلوغی و هایسیزن این قیمت ها به اوج خود می رسد ، شما می توانید با اجاراه کردن خودرو برای روزهای بیشتر تخفیف هم بگیرید ، البته این مورد قابل چانه زنی می باشد.

✅ بنزین ماشین اجاره ای با مشتری است، در زمان تحویل گرفتن ماشین گیج بنزین کنترل می شود که بعد از پایان اجاره نیز به همان مقدار باید باشد، حتما در خصوص مشکلات و تعمیرات احتمالی در زمان گرفتن خودرو با صاحب نمایشگاه خودرو صحبت کنید و قرارداد را چک کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

هزینه و قیمت کرایه ماشین در قبرس شمالی

در اینجا قیمت اجاره ماشین در قبرس شمالی برای اساس روزانه محاسبه شده است و این قیمت ها به متوسط توسط اکثر شرکت های اجاره دهنده خودرو در قبرس شمالی اعمال می شود.

FORD CONNECT FORD ECOSPORT FORD FOCUS
41 دلار 32 دلار 22 دلار
FORD FIESTA FORD MONDEO MAZDA 2
17 دلار 49 دلار 18 دلار
PEUGEOT 3008 OPEL CORSA 2018 OPEL ASTRA 2018
41 دلار 25 دلار 32 دلار
2013 Hyundai Elantra MERCEDES E200 MERCEDES C220
45 دلار 160 دلار 80 دلار

توضیحاتی در مورد جلوگیری از کلاهبرداری

قطعا، پرداختن به این موضوع بسیار حائز اهمیت است. قابل اعتراف است که همانطور که در هر قسمتی از جهان، مسائل مربوط به کلاهبرداری در قبرس شمالی و قانون نیز وجود دارد. این موضوع تأثیر گذاری بسیاری بر روی محیط سرمایه گذاری و خرید و فروش ملک در این منطقه دارد.اگر شما به دنبال وکیل یا وکلای رسمی در قبرس شمالی هستید، من می‌توانم به شما تایید کنم که یافتن وکیلی با تجربه و معتبر تماماً اساسی است. یک وکیل رسمی قادر خواهد بود تا به شما در فرایند خرید یا فروش ملک، راهنمایی کند و موارد حقوقی و مالی را به شما توضیح دهد.

همچنین، باید به اهمیت انتخاب یک مشاور املاک واجد شرایط نیز توجه داشته باشید. یک مشاور املاک محلی با تجربه می‌تواند به شما در انتخاب صحیحی برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی کمک کند و اطمینان حاصل کند که ملکی که می‌خرید، از لحاظ حقوقی و امور اداری صحیح است.به علاوه، پیش از هر تصمیمی مرتبط با سرمایه گذاری در منطقه، تحقیقات دقیقی در مورد شرایط قانونی و مالی مرتبط با خرید ملک در قبرس شمالی انجام دهید و از مشاوره حقوقی و مالی معتبر استفاده کنید.من توصیه می‌کنم که به دنبال وکلای رسمی قبرس شمالی یا کارشناسان حقوقی مستقل محلی باشید که بازار ملکی و شرایط قانونی در قبرس شمالی را به خوبی بشناسند.

در صورتی که شما نیاز به یافتن وکیل یا مشاور املاک معتبر دارید، می‌توانید به اتحادیه وکلا یا سازمان‌هایی که برای مراقبت از حقوق مشتریان در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه کرده و نظرسنجی کنید. همچنین بررسی نظرات و تجربیات دیگران که در این زمینه فعالیت داشته‌اند نیز می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری برای انتخاب وکیل یا مشاور املاک خودتان بگیرید.اطمینان حاصل کردن از اعتبار و تجربه فرد یا شرکتی که با آنها همکاری می‌کنید امری بسیار حائز اهمیت است

خروج از نسخه موبایل