همه چیز در مورد پارک دلفین کیش؟

جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است که برای سال‌ها، از محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحات آن مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و سفری به‌یادماندنی برای مسافران رقم می‌زند. تجربه بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی آکواریوم کیش یا کشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسل، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری در این جزیره را نباید از دست داد. در کنار دیدنی‌ها و تفریحات آبی و غیرآبی این جزیره، یکی دیگر از پارک دلفین‌ها است که از محبوب‌ترین جاذبه‌های آن به شمار می‌آید.

معرفی پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌ کیش اولین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ترین در کیش است که در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با گنجایش ۱۸ هزار متر مکعب نگهداری می‌شود. به‌دلیل شرایط مساعد و استاندارد نگهداری این حیوانات، شاهد زاد و ولد قابل‌ توجه آن‌ها در این مجموعه هستیم که در نوع خود کم نظیر است. پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران است و مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد

مجموعه پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز می‌شود که به‌وسیله اتوبوس‌ قطاری که برای مجموعه در نظر گرفته‌اند، ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم بازدید خواهید ‌کرد. تماشای نمایش این جانداران زیبا و منحصربه‌فرد از نزدیک، مطمئنا تجربه‌ای به یادمانی خواهد بود. این نمایش‌های حرفه‌ای توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و موسیقی‌های شاد همراه نمایش‌ها هیجان آن را چند برابر می‌کند.

در باغ پرندگان این مجموعه بالغ بر ۱۰۷ گونه از پرندگان نگهداری می‌شوند و قطعا بازدید از آن‌ها بخشی لذت‌بخش از سفر به جزیره کیش خواهد بود. فضای سبز و پوشش گیاهی این مجموعه به سبب خاک مرجانی جزیره کیش، در نوع خود کم نظیر است و بیش از ۱۰۰ گونه گیاه از جمله درخت نخل، درخت لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، تکوما، گل ختمی، کند کارپوس، کهور، شیشه شور، سیاه نوفیلد، جونیا پروس، انواع کاکتوس و بسیاری از گیاهان دیگر را در آن خواهید یافت.

پارک دلفین کیش کجاست؟

پارک دلفین‌های کیش در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش ()

بخش های مختلف و امکانات پارک دلفین کیش

مجموعه بزرگ پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل بخش‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند باغ پرندگان و کلاسیک شو نیز می‌شود. در باغ پرندگان این مجموعه، بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده نگهداری می‌شود. از جمله این پرندگان می‌توان به طوطی ماکائو، توکان، لک‌لک، قو، تنجه، درنا، قرقاول، پلیکان، توراکو و شترمرغ اشاره کرد که از سراسر دنیا مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. حتی در این باغ حیوانات منحصربه‌فردی مانند کروکودیل، مار بوآ و لاک‌پشت نیز به چشم می‌خورد.

از بخش‌های هیجان‌انگیز پارک دلفین‌ها کلاسیک‌شو شاد و مفرح است که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور و هیجانی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

از امکانات این مجموعه عکاسانی هستند که در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف از بازدیدکنندگان عکس‌برداری و در صورت درخواست، این عکس‌ها را روی کاغذ، لیوان و… چاپ می‌کنند و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. از دیگر امکانات فروشگاه‌های سوغات است که در قسمت‌های مختلف به چشم می‌خورند. مدیریت این مجموعه در تلاش است تا آن را با افزودن بخش‌های مختلف تکمیل‌تر کند. از بخش‌های مد نظر می‌توان به جنگل باران‌های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه‌ها و انواع رستوران‌ اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک دلفین های کیش

بهترین و محبوب‌ترین زمان بازدید از پارک دلفین‌ها که در واقع بهترین زمان سفر به جزیره کیش نیز است، فصل‌های پاییز و زمستان محسوب می‌شود که آب و هوای جزیره متعادل‌تر است و خبری از آفتاب سوزان کیش نیست. در این فصول، مسافران زیادی این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. این نکته را باید در نظر داشته باشید که باید از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه حضور داشته باشید. از ساعت چهار تا ۴:۴۵ عصر به بازدید از باغ پرندگان و از ساعت پنج تا ۶:۳۰ عصر به بازدید از استخر دلفین‌ها و شیرهای دریایی اختصاص دارد. برنامه آخر بازدید از نمایش کلاسیک شو است که تا هشت شب ادامه دارد.

جمع‌بندی

در این مطب با برنامه‌ها و تفریحات پارک دلفین کیش همچون پاغ پرندگان، دلفین شو و کلاسیک شو آشنا شدید. پیشنهاد می‌شود حتما یک بار پارک دلفین را در برنامه‌های خود قرار دهید و لحظاتی خوش را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

خروج از نسخه موبایل