هر کیلو سیم مفتول چند متر است

سیم مفتول سیاه به خاطر اینکه کاربرد اصلی آن برای آرماتور بندی است به نام سیم آرماتور بندی معروف شده است .این مفتول طی عملیات آنیل شدن خواص شمیایی اش تغییر نکرده اما خواص مکانیکی آن تغییر پیدا کرده و نسبت به مفتول های سخت صنعتی بسیار نرم و انعطاف پذیرتر می باشد .سیم مفتول سیاه درسایز های 1.2 تا 5 میلی متر تولید و در بازار عرضه می شود .

سایز سیم مفتول یعنی قطر و ضخامت آن که از 1.2 میلی متر یا 5 میلی متر می باشد و هر سایز آن کاربرد خاص خود را دارد .برای آرماتوربندی از سیم مفتول سیاه سایز 1.5 استفاده می شود .قیمت سیم بر قیمت آرماتور بندی ۱۴۰۲ تاثیر جزئی دارد. سیم مفتول ها به دو صورت تسمه ای و فابریک تولید و به شکل کلاف بسته بندی می شوند .هر کلاف در هر سایز وزن و طول متفاوتی دارد که در ادامه بررسی می کنیم .

هر کیلو سیم آرماتور بندی چند متر است ؟

سیم آرماتور بندی منظور سیم مفتول سیاه سایز 1.5 می باشد که برای بستن آرماتورها استفاده می شود .سیم مفتول سیاه سایز 2.5 نیز برای قالب بندی استفاده شده و به سیم قالب بندی معروف است .

هر کلاف سیم آرماتور بندی سایز 1.5 وزنی حدود 20 تا 25 کیلو گرم دارد و هر متر مفتول سیاه آرماتوربندی حدود 14 گرم وزن دارد .با حساب هر کیلو سیم آرماتور بندی حدود 71 متر می باشد و هر کلاف سیم آرماتور بندی که وزن آن را 23 کیلو گرم در نظر بگیریم حدود 1.645 متر می باشد .این محاسبات برای سیم مفتول سیاه سایز 1.5 می باشد .

هر کیلو سیم قالب بندی چند متر است ؟

سیم قالب بندی سیم مفتول سیاه سایز 2.5 می باشد و هر کلاف آن حدود 25 تا 35 کیلو گرم می باشد .وزن هر 1 متر سیم مفتول 2.5 قالب بندی حدود 39 گرم می باشد. و در نتیجه هر کیلو سیم قالب بندی سایز 2.5 حدود 25 متر می باشد . هر کلاف سیم قالب بندی 2.5 که وزن آن را  30 کیلو در نظر بگیریم حدود 760 متر می باشد .وزن هر متر سیم مفتول سیاه 2 میلی متر حدود 25 گرم می باشد و هر کیلوی آن حدود 40 متر است .

وزن هر کلاف سیم گالوانیزه گرم

وزن هر کلاف مفتول گرم گالوانیزه از 20 کیلوگرم تا 400 کیلوگرم متفاوت است. هرچه ضخامت سیم بیشتر باشد وزن بسته‌بندی کلافی آن بیشتر است. به عنوان مثال وزن هر کلاف سیم 1.2 رابیتس‌کاری در حدود 25 کیلوگرم است. وزن هر کلاف سیم مفتول اسکوپ که با سایز 1.5 میلیمتر است نیز 25 یا 50 کیلوگرم است.

سایر مشخصات فنی مفتول سفید گالوانیزه

مفتول گالوانیزه در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید و به‌صورت شاخه‌ای، رولی یا کلافی بسته‌بندی شده و در بازار خرید و فروش می‌گردد. برای بسیاری از مشتریان که تجربه کمی در خرید دارند، سوالاتی همچون وزن هر کلاف مفتول چند کیلو است یا طول متراژ هر کلاف سیم گالوانیزه چند متر است و مواردی از این دست، پیش می‌آید.

ما در ادامه تلاش داریم که با بررسی برخی از مشخصات فنی این محصول به این سوالات پاسخ دهیم:

مقدار پوشش گالوانیزه روی بر روی سطح مفتول: 40-270 گرم در متر مربع

تحمل بار کششی سیم گالوانیزه: 65 کیلوگرم بر متر مربع

مزایای استفاده از سیم گالوانیزه یا مفتول سفید آهنی

برخی از فواید و مزایای استفاده از سیم مفتول گالوانیزه در مقایسه با سیم آرماتوربندی یا مفتول سیاه را برخواهیم شمرد.

نرمی سیم گالوانیزه؛ نرمی هر نوع سیم مفتول به میزان کربن موجود در فولادی که در تولید سیم به کار رفته است بستگی دارد و آن را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌کند.

سطح صاف و درخشان مفتول گالوانیزه سفید؛ سطح صاف باعث می‌شود این محصول دارای ظاهری بهتر باشد و آن را برای مصارف مجسمه‌سازی و تزئینی مناسب می‌کند.

پوشش گالوانیزه؛ این پوشش یکنواخت با فلز روی باعث افزایش عمر محصول می‌شود.

توری حصاری یا فنس به وسیله‌ی بافته‌شدن مفتول فلزی در قطرهای مختلف و همچنین چشمه‌های مختلف تولید می‌شود. از توری حصاری(فنس) معمولاً برای حصار‌کشی و فنس‌کشی مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. در سفارش توری حصاری پارامترهایی مانند عرض حصار، قطر مفتول و اندازه چشمه باید مشخص باشد.

از کجا سیم مفتول گالوانیزه گرم یا سرد با قیمت ارزان بخرم؟

پس از بررسی جدول وزن سیم مفتول گالوانیزه گرم نوبت به معرفی مراکز خرید و فروش آن با قیمت مناسب و ارزان است. قیمت سیم راویزبندی، اسکوپ و یا مفتول سفید در صورتیکه مستقیم از تولیدکننده باشد از نظر هزینه و قیمت مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. صنایع فولاد توفیقی یکی از تولیدکنندگان معتبر این نوع سیم سفید در تهران می‌باشد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا