چرا الگوریتم ‌های گوگل تا این اندازه حائز اهمیت هستند؟

الگوریتم گوگل چیست؟

بسیاری از الگوریتم ‌هایی که از طرف گوگل معرفی ‌شده ‌اند تاثیر مستقیمی بر روی وضعیت ترافیک وب سایت ‌ها خواهند داشت اما درحقیقت به ‌قطعیت نمی‌توان گفت که تمام این الگوریتم‌ ها به‌صورت مستقیم با سئو وب‌ سایت ها در ارتباط هستند . گوگل از قدرتمندترین موتورهای جستجو محسوب می‌شود که تمامی اهداف آن در سال‌ های اخیر به ارائه بهترین خدمات برای مشتریان ختم شده ‌است و به همین دلیل در سال 2011 اولین الگوریتم خود را در راستای بهبود عملکرد جستجو و بهتر شدن تعامل کاربران با دنیای اینترنت و وب معرفی و اجرا کرده ‌است.

 در حقیقت متخصصان گوگل به این نتیجه رسیده ‌اند که برای بهینه‌ تر شدن فضای جستجو و افزایش کیفیت محتوا در وب سایت ‌ها نیازمند قوانینی هستند تا چارچوب معینی را برای رده‌ بندی و درجه ‌بندی عملکرد این وب سایت‌ ها تعیین می‌کنند . همچنین همواره وب‌ سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه‌ های برتر در این موتور های جستجوی گوگل و بهینه‌ سازی وب‌ سایت خود از روش‌ های مختلف استفاده می‌کنند.

چرا الگوریتم ‌های گوگل  تا این اندازه حائز اهمیت هستند؟

 همان‌ طور که در ابتدا نیز گفته شد گوگل یکی از معروف ‌ترین و محبوب ‌ترین موتور های جستجو شناخته شده ‌می باشد، لازم به ذکر است در نظر گرفتن این موضوع و همچنین افزایش سایت ‌هایی که در بستر اینترنت هستند، سبب شده است تا صاحبان و کسب ‌و کار های اینترنتی درصدد کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل ‌باشند.

به ارزیابان کیفیت جستجوی گوگل، دستور داده شده است که به موارد زیر توجه کنند. این موارد که با مخفف E-A-T شناخته می شوند، عبارت اند از:

تخصص (Expertise): شما باید در زمینه فعالیت خود متخصص باشید. تخصص به این معنی است که باید مهارت را در محتواهای خود نشان دهید. مسئله ی تخصص، برای برخی از وب سایت ها کمتر صدق می کند. برای مثال وبسایت های طنز، به تخصص بالایی نیاز ندارند. اما برای وب سایت های پزشکی، مالی یا حقوقی مسئله ی تخصص بسیار مهم است. شما باید محتوایی تخصصی، صحیح و مفید به کاربران خود ارائه دهید.

معتبر بودن (Authoritativeness): شما باید نشان دهید که خالق محتوای خود هستید. به عبارت دیگر، اگر نشان دهید که برای اطلاعاتی که ارائه می کنید خودتان یک مرجع هستید (و آن ها را کپی نمی کنید) کار شما بسیار حرفه ای تر خواهد بود و برای گوگل و کاربران نیز خوشایندتر خواهد بود.

قابلیت اعتماد (Trustworthiness): باید به کاربران نشان دهید که قابل اعتماد هستید. قابل اعتماد بودن به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری خود را می خواهند، بسیار مهم است. هرچیزی که در سایت خود از آن استفاده می کنید، باید باعث شود تا کاربران در هنگام بازدید احساس امنیت کنند. به عنوان نقطه شروع، باید فوراً یک گواهی SSL را در سایت خود پیاده سازی کنید زیرا حداقل 70٪ از نتایج صفحه اول، از SSL استفاده می کنند (این یکی از سیگنال های امتیاز دهی گوگل است).

جهت آموزش تحقیق کلمات کلیدی با ما تماس بگیرید

به طور خلاصه، E-A-T مشخصه ای است که نشان می دهد یک صفحه با کیفیت است و برای کاربران مفید است یا خیر.

آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی است؟

E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند بر رتبه محتوای شما تأثیر بگذارد. گوگل بیان می‌کند که E-A-T، یکی از 3 مورد اصلی برای کیفیت صفحه است. بنابراین اگر قبلاً به محتوای E-A-T توجه نکرده اید، باید این کار را شروع کنید.

E-A-T دستورالعملی است که گوگل از آن استفاده می کند تا تعیین کند که “چه محتوایی با کیفیت است” و باید در رتبه‌بندی بالاتر قرار گیرد. بنابراین اگرچه این E-A-T یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما می‌تواند به طور غیرمستقیم بر رتبه‌بندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

چرا E-A-T برای سئو مهم است؟

دستورالعمل‌های E-A-T به بازبین‌های انسانی واقعی که صدها وب‌سایت را ارزیابی می‌کنند، می‌گوید که گوگل دقیقاً چه نوع محتوایی را با کیفیت بالا می‌داند.

ارزیاب های کیفیت هنگام قضاوت در مورد اینکه یک سایت یا صفحه تا چه حد نیاز آنها را فراهم می کند، E-A-T را در نظر می گیرند. آنها به دنبال این هستند که ببینند آیا تجربه آنلاین خوبی از سایت شما کسب می کنند و آیا محتوا با استانداردهای آنها مطابقت دارد یا خیر.

خروج از نسخه موبایل