عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

در بحث آب بندی سطوح ساختمانی توجه به بارهای زنده وارده به ساختمان مهم می باشد. این بارها باعث ایجاد لرزش هایی در ساختمان می شود که دائما در ساختمان ایجاد لرزش و تکان می نماید.
در این لرزش ها قسمت هایی از ساختمان که از مصالح با ضریب الاستیسیته کم استفاده شده معمولا ایجاد ترک های ریز و در جهت اعمال نیروها ایجاد شده است. در گذر زمان و با نفوذ آب و ایجاد یخ زدگی ترک های ایجاد شده بیشتر تخریب شده و این باعث شروع تخریب در نقاط مختلف ساختمان شده است.


استفاده از مواد آب بندی که جایگزین مصالح سنتی مانند ایزوگام و قیر می شود با توجه به ورود سریع به بازار و کمبود اطلاعات فنی نیاز به بحث های کارشناسی دقیقی دارد که  مستلزم این است که استفاده کننده از این مواد هم در جریان ساختار مواد قرار بگیرد و هم از نظر فنی اطلاعات دقیق تری نسبت به بحث های فنی و سازه ای داشته باشد.
متاسفانه با ورود مواد از کشور های خارجی و عدم اطلاعات کافی وارد کنندگان این محصولات نسبت به شرایط فنی و موقعیت جغرافیایی اکثر استفاده کنندگان دچار یک سردرگمی و همچنین عدم اعتماد به این محصولات شده اند. در استفاده از مواد نانو جهت آب بندی به جای ایزوگام و قیر همواره قیمت تمام شده مواد نیز مورد بحث استفاده کنندگان از این مواد بوده است.
گروه صنعتی کالیمورا سعی دارد با ارایه این مطالب اطلاعات دقیق تری چه از نظر ساختار و چه از نظر فنی در اختیار کاربران عزیز و مهندسان و همچنین در صورت نیاز در اختیار فروشندگان موتد نانو و چسب های ضد آب قرار دهد. باشد که این اقدام گامی در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های هم وطنان گرامی ایجاد شود و با ارایه این اطلاعات بتوانند بهترین شیوه اجرایی را در بحث های مورد نظر استفاده نمایند.

استفاده از مواد نانو که به صورت افزودنی در ملات ماسه و سیمان جهت آب بندی در پشت بام و یا حتی در سرویس های بهداشتی استفاده می شود میتواند کاربری خوبی در جهت سرعت اجرایی پروژه ها و همچنیین ایجاد شیوه های جدید و قابل اعتماد و با دوام بالا در بحث آ ب بندی باشد. مواد نانو و چسب ها با قدرت چسبانندگی بالای خود و با نفوذ خوب خود امکان نفوذ آب را به داخل ملات ها عملا به صفر رسانده است. اما به دلیل افزایش ضریب اطمینان کار و حساسیت بالای آب بندی استفاده از کاشی و سنگ و سرامیک به عنوان مکمل ملات های نانو میتواند ضریب اعتماد و اطمینان کار را بالا برده و دوامی معادل عمر سیمان ایجاد نماید.
شما زمانی که از ملات نانو جهت آب بندی استفاده می نمایید و همراه با آن ملات کاشی کاری و سیمان کاری را نیز انجام داده و در بحث بندکشی نیز ازمواد نانو استفاده نمایید عملا چند لایه آب بندی انجام شده که نهایتا هزینه تمام شده بابت تمام مراحل باز هم به قیمت عایق های سنتی مثل ایزوگام و قیر نمی رسد.
انجام این سیستم آب بندی هم از نظر سرعت اجرایی بالا بوده و هم به دلیل کاهش هزینه های اجرایی و نصب به صرفه تر از سیستم های قدیمی می باشد.
نانو پلیمرها چون زمان زیادی در طبیعت باقی مانده و تجزیه آنها زمان بر است دوام بالایی دارند و از این رو اگر از سیستم های سنتی در بحث سنگ کاری و عایق کاری پشت بام استفاده نمایید در گذر زمان باعث پوسیدگی و تجزیه آنها شده و مشکل آب بندی ایجاد می شود.
از دیگر مزیت های پوشش های نانو جهت آب بندی سطوح ساختماتی آب بندی صد در صد آن می باشد، بطوریکه استفاده از سیستم های سنتی اینگونه عمل نخواهند کرد.
به عنوان مثال در آب بندی سرویس های بهداشتی ایزوگام به اندازه 70 سانتیمتر در امتداد بدنه بالا می آید و در صورت نفوذ آب از سطح کاشی بر روی ایزو گام جمع شده و در گذر زمان ملات استفاده شده در بدنه کاشی کاری به دلیل قانون مویینگی و جذب آب شروع به جذب آب وارد شده از سطح کاشی نموده و شاهد ایجاد نم و رطوبت در دیوار های جانبی سرویس ها و همچنین در اتاق های مجاور سرویس ها هستیم.

نانو عایق رطوبتی پشت بام

نانو عایق رطوبتی پشت بام جایگزین ایزوگام

روش سنتی آب بندی پشت بام ها و دیوارهای سرویس های بهداشتی و حمام ها، استفاده از قیرگونی یا مصالح ایزوگام است. اما امروزه در کشورهای پیشرفته از مصالح جایگزینی به منظور آب بندی استفاده می شود. به این روش جدید عایق سفید می گویند (در صورتی که در پشت بام استفاده شود به آن بام سفید هم می گویند). عایق سفید یا بام سفید نوعی پوشش کاملاً آب بند است که بر پایه پلیمرها و مواد اکریلیکی ساخته شده است. این مواد کاملا با محیط زیست سازگار هستند و برای استفاده از آنها می توان آن ها را با آب ترکیب نمود و به محصول مورد نظر دست یافت. عایق سفید یا بام سفید مزایای فراوانی دارد. اما برای درک لزوم استفاده از آن باید ابتدا معایب و مشکلات قیرگونی یا ایزوگام را دانست.

مشخصات نانو عایق پشت بام

موارد مصرف نانو عایق پشت بام

استفاده از ایزوگام به منظور آب‌بندی پشت بام به عنوان پوششی مقاوم برای ایجاد عایق رطوبتی همراه با معایب گوناگونی است که با پیشرفت تکنولوژی شیوه‌های مختلفی جایگزین آن شده‌اند. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با استفاده از عایق رطوبتی نانو یکی از بهترین روش‌های آب‌بندی پشت بام است که باعث کاهش هزینه‌های عایق‌کاری می‌شود.

بهترین روش عایق کاری پشت بام، عایق رطوبتی نانو با کیفیتی عالی و استاندارد برای محافظت از انواع سطوح ساختمانی با مقاومت بالا است که از نفوذ آب به سطوح ممانعت خواهد کرد. عایق‌های رطوبتی نانو نقش موثری در کاهش خسارات دارند و در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب نمی‌بینند.

روش عایق‌کاری پشت بام با ایزوگام

ایزوگام پشت بام باید با استفاده از وسایل مخصوص برای عایق‌ کاری انجام شود. وسایلی مانند کپسول‌های گاز مایع، چراغ شعله پخش‌کن، کمچه، ماله بندکشی، دستکش نسوز و کفش مناسب ایزوگام برای اجرای عملیات عایق‌کاری ضروری است. بنابراین عملیات نصب ایزوگام به سختی انجام می‌شود و مشکلات فراوانی حین اجرای آن ایجاد خواهد شد.

روش عایق‌کاری پشت بام با فناوری نانو

اجرای عملیات عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام توسط عایق رطوبتی نانو به آسانی و بدون استفاده از وسایل خاصی امکان‌پذیر است. بنابراین مخلوط عایق رطوبتی نانو با مقداری آب به منظور عایق کاری قبل از اجرای آن روی پشت بام انجام خواهد شد و سپس اقدام به اجرای عایق‌بندی سطوح با استفاده از قلموی مخصوص می‌شود.

کاربردهای عایق نانو

ترکیبات موجود در مواد نانو موجب ایجاد ساختاری محکم و استاندارد برای آب‌بندی سطوح می‌شود. عایق رطوبتی نانو قابل استفاده برای تمامی انواع سطوح ساختمانی سیمانی، گچی، آجری، چوبی و آهنی است که بدون تغییر ظاهر سطوح خواهد بود. همچنین عایق نانو قابل ترکیب با انواع ملات‌های سیمانی و گچی است. برای آب‌بندی تمام سازه‌های در حال ساخت، ترمیم و بازسازی سطوح مختلف نیز از عایق نانو استفاده می‌شود.

مزایای عایق رطوبتی نانو در مقایسه با پوشش ایزوگام چیست؟

مقاومت بالای عایق نانو در برابر نفوذ آب فراوان، هزینه پایین، طول عمر بالا، اجرای آسان و عدم اشتعال آن از جمله مهم‌ترین مزیت‌های عایق نانو است.

دلایل عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام چیست؟

دلایلی مانند طول عمر پایین، تجزیه مواد ایزوگام، پوسیدگی ایزوگام و عدم پایداری آن در برابر حرارت بالا موجب عدم استفاده از عایق ایزوگام شده است.

https://berke.ir/عایق-کاری-پشت-بام-بدون-ایزوگام/منبع:

 

خروج از نسخه موبایل