کجا غذا بخوریم؟ ۲۰ مورد از بهترین رستوران‌های تبریز

معرفی کامل بهترین رستوران های تبریز

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. این شهر از رستوران‌های ناب و درجه یکی هم برخوردار است و غذاهای متنوعی دارد که از این منظر می‌تواند مطابق با هر سلیقه‌ای باشد. انواع غذاها اعم از سنتی، ایرانی و بین‌المللی در این رستوران‌ها طبخ شده و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه با معرفی بهترین رستوران های تبریز همراه ما باشید.

۱-

رستوران وحید

یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران های تبریز را می‌توان رستوران وحید عنوان کرد که بیش از ۱۰ سال قدمت دارد. غذاهای این رستوران بسیار باکیفیت است و از تنوع بالایی برخوردارند. رستوران وحید برای مشتریان خود انواع غذاهای ایرانی، فست فود و ترک طبخ می‌کند، بنابراین با هر سلیقه‌ای متناسب است.

فضای این رستوران بزرگ بوده و میزهای مستطیلی آن در کنار صندلی‌های بلند جلوه خاصی به آن بخشیده است. نورپردازی این رستوران بسیار فوق‌العاده است و طراحی آن واقعا شیک و زیبا محسوب می‌شود. رستوران وحید تبریز علاوه بر غذای اصلی از پیش‌غذا و دسر بسیار خوبی هم برخوردار بوده که حتما باید آن را امتحان کنید. فست فود، کباب برگ، کباب دونر، کوفته تبریزی و سالاد مخصوص این رستوران جزء محبوب‌ترین غذاهای آن به شمار می‌رود و جالب است بدانید که غذاهای ترکی آن را هم آشپزهای ترکی فعال در این رستوران طبخ می‌کنند.

رستوران وحید در طی چندین سال فعالیت خود توانسته به عنوان یکی از مدرن‌ترین و بهترین رستوران های تبریز شناخته شود. در سفر خود به تبریز با رفتن به این رستوران، لذت صرف یک غذای خوشمزه و لذیذ در فضایی مملو از آرامش را به خود و خانواده خود هدیه دهید.

منو رستوران وحید: چلو برگ،  سینی کباب مخصوص ۲ نفره، سینی کباب مخصوص ۳ نفره، کباب شیشلیک گوسفندی محلی، فیله کباب گوسفندی، فیله کباب گوساله، دوش کباب گوساله، کباب میکس، ماهیچه گوسفندی، چلو ماهی، ماهی قزل آلا سرخ شده، ماهی اوزون برون کبابی، ماهی سفید سرخ شده دریایی، سبزی پلو، باقالی پلو، کباب دونر، کوفته تبریزی، سالاد مخصوص و سایر موارد.

آدرس رستوران وحید: میدان شهید فهمیده، مجتمع لاله پارک، طبقه زیر زمین.

۲- رستوران برکه

یکی از بهترین رستوران های تبریز از نظر مردم که در سردرود قرار گرفته است، رستوران برکه نام دارد. به جرات می‌توان گفت که برکه، بهترین رستوران سردرود به شمار رفته و غذاهای بسیار لذیذی و دلچسبی دارد. فضای این رستوران سنتی، بسیار دنج و آرامش‌بخش بوده و وجود درختان استوایی در کنار گل و گیاه، بیش از پیش بر زیبایی‌های آن افزوده است. در مرکز این رستوران یک برکه زیبا وجود دارد که اطراف آن با درختچه‌های سرسبز تزیین شده و علت نام‌گذاری این رستوران هم از همین برکه نشات می‌گیرد.

غذاهای این رستوران بسیار خوش‌طعم هستند و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در آن طبخ می‌شود. انواع چای و قهوه هم در رستوران برکه سرو شده و گنجایش پذیرایی از ۲۸۰ نفر را به طور همزمان دارد. تنوع غذایی رستوران برکه بسیار زیاد است، اما کباب، دیزی و آبگوشت آن شهرت خاصی دارد، پس اگر تمایل دارید طعم یک آبگوشت فوق‌العاده در یک مکان بی‌نظیر را تجربه کنید، قطعا برکه برای شما بهترین انتخاب است.

بد نیست بدانید که رستوران برکه در حدود ۲۰ دقیقه با مرکز شهر تبریز فاصله دارد و قیمت غذاهای آن مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به تبریز یک وعده غذای خود را به رستوران برکه اختصاص دهید تا خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما و خانواده‌تان رقم بخورد.

منو رستوران برکه: چلو شیشلیک، چلو ماهیچه، فیله کباب با چلو، چلو کباب بره، چلو برگ مخصوص، چلو سلطانی، چلو کباب بختیاری، چلو برگ معمولی، چلو جوجه با استخوان، چلو ماهی، چلو کوبیده مخصوص، چلو جوجه کباب مخصوص، آبگوشت ماهیچه، چلو مرغ، کوفته تبریزی، پیتزا چیکن، پیتزا قارچ و گوشت، همبرگر و سایر موارد.

آدرس رستوران برکه: آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، بین زیرگذر اول و دوم

۳- رستوران گازماخ

یکی از رستوران‌های باصفای تبریز که به دلیل داشتن غذاهای باکیفیت از شهرت خاصی برخوردار است را می‌توان رستوران گازماخ معرفی کرد. گازماخ در زبان ترکی به معنای ته دیگ بوده و حضور آن در همه غذاهای این رستوران به خوبی این مسئله را تایید می‌کند.

تمامی غذاهای رستوران گازماخ تبریز به شکلی زیبا و هنرمندانه در ظروف چینی تزیین شده و طعم بسیار لذیذی دارند. فضای این رستوران بسیار آرام و دنج بوده و از محیط تمیزی برخوردار است. همه غذاهای گازماخ خوشمزه هستند، اما کباب تابه‌ای آن مشهورتر از سایر غذاهای آن است، پس حتما آن را امتحان کنید. در حقیقت، کباب تابه‌ای گازماخ در زمره سه کباب تابه‌ای برتر تبریز قرار دارد که این مسئله واقعا مزایای ویژه‌ای برای این رستوران به شمار می‌رود. بهتر است بدانید که قیمت غذاهای رستوران گازماخ نسبتا بالا هستند.

منو رستوران گازماخ: چلو کوبیده، چلو جوجه، کباب تابه‌ای، باقالی پلو ماهیچه با گازماخ، چلو ماهیچه با گازماخ، کباب تابه‌ای با گازماخ، ته چین مرغ، خورشت قرمه سبزی، فسنجان مرغ، خورشت قیمه بادمجان، خورشت هویج، کشک بادمجان، کوفته تبریزی، چلو سلطانی، چلو شیشلیک، چلو برگ، چلو بختیاری، چلو ماهی قزل آلا و سایر موارد

آدرس رستوران گازماخ: کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ۱۰ متری مقدم

۴- رستوران سنتی و باغ آنا

یکی از بهترین رستوران های سنتی تبریز که دارای فضایی منحصربه‌فرد و درجه یک است را می‌توان رستوران سنتی و باغ آنا دانست. مساحت این باغ در حدود ۳۰۰۰ مترمربع بوده و در منطقه سردرود واقع شده است. مهمانان بلافاصله پس از ورود به این رستوران از زیبایی و طبیعت سرسبز آن شگفت‌زده شده و در یک آرامش فکری خاصی فرو خواهند رفت.

تنوع غذاهای سنتی و ایرانی در رستوران سنتی و باغ آنا بسیار زیاد بوده و واقعا خوشمزه هستند. مهمانان می‌توانند به سلیقه خود میز یا سکوهای تعبیه شده در رستوران را برای نشستن انتخاب کنند و از صرف یک وعده غذای فوق‌العاده در یک مکان دنج و لبریز از آرامش لذت ببرند. طراحی معماری این رستوران بسیار زیبا بوده و گل‌ها و گیاهان بسیاری در فضای آن به کار رفته‌اند.

همه غذاهای رستوران سنتی و باغ آنا خوش‌طعم هستند، اما کباب، آبگوشت، ماهیچه و کوفته تبریزی آن که بهترین غذای تبریز به شمار می‌رود و از محبوبیت خاصی برخوردارند. این رستوران از ساعت ۱۱ ظهر الی ۱۱ شب آماده ارائه خدمات به مشتریان خود بوده و قیمت غذاهای آن با توجه به کیفیتی که دارند، مناسب است. توصیه می‌کنیم پیش از رفتن به این رستوران سنتی برای خود میز رزرو کنید. لازم به ذکر است که سرو چای هم در این رستوران که یکی از بهترین رستوران های تبریز به شمار می‌رود، انجام خواهد شد.

منو رستوران سنتی و باغ آنا: چلو ماهیچه، چلو شیشلیک، چلو برگ، چلو سلطانی، چلو گردن، چلو فیله، چلو کوبیده، چلو جوجه، چلو بختیاری، چلو ماهی، چلو مرغ، آبگوشت، کوفته تبریزی و سایر موارد

آدرس رستوران سنتی و باغ آنا: آذرشهر، کمربندی سردرود

۵- رستوران قرآنی

قدیمی‌ترین رستوران تبریز که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد را می‌توان رستوران قرآنی معرفی کرد. فضای این رستوران بسیار سنتی و نوستالژیک بوده و غذاهای آن بسیار باکیفیت هستند. کباب‌های رستوران قرآنی بسیار خوش‌طعم و لذیذ بوده و کباب برگ آن را نمی‌توان در هیچ جای تبریز یافت. طعم بی‌نظیر در کنار کیفیت بالای مواد اولیه موجب شده که رستوران قرآنی در زمره یکی از بهترین رستوران های تبریز قرار بگیرد.

این رستوران در فاصله کمی با بزرگترین بازار سرپوشیده جهان یعنی بازار بزرگ تبریز قرار دارد، از این رو بسیاری از مسافران پس از گشت و گذار در این بازار برای صرف غذا وارد رستوران قرآنی می‌شوند. نام این رستوران از نام مالک آن، مشهدی میرآقا قرآنی گرفته شده و از گذشته تاکنون تغییر نیافته است.

وجود عکس‌ها و دخل قدیمی به همراه قیمت عباسی غذاها در منو، ایده جالبی بوده و موجب شده که این رستوران منحصر به فرد باشد. بد نیست بدانید که قیمت غذاهای رستوران قرآنی نسبتا بالا است، اما ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد. اگر تمایل دارید یک روز فراموش‌نشدنی را در تبریز تجربه کنید، حتما صرف یک وعده غذا در رستوران قرآنی را در برنامه خود قرار دهید.

منو رستوران قرآنی: کباب سلطانی، کباب برگ، کباب کوبیده و سایر موارد.

آدرس رستوران قرآنی: خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم

۶-

رستوران حاج علی

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های تبریز که دارای قدمتی ۱۰۰ ساله بوده و کباب‌های بی‌نظیری برای مهمانان خود آماده می‌کند، رستوران حاج علی است. این رستوران در بازار قدیمی شهر تبریز واقع شده و غذاهای بسیاری باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

فضای رستوران حاج علی در عین سادگی بسیار دنج بوده و کباب‌های آن زبانزد عام و خاص است. افراد می‌توانند پس از گشت و گذار و خرید از بازار قدیمی تبریز، صرف یک وعده ناهار درجه یک را در این رستوران تجربه کنند. رستوران حاج علی به دلیل طبخ کباب‌های لذیذ بسیار شلوغ بوده و تنها تا ساعت ۲.۳۰ بعد ظهر به مشتریان خود خدمات می‌دهد، بنابراین حتما پیش از این ساعت در رستوران حضور داشته باشید، البته بهتر است بدانید که از ساعت ۱۲ ظهر به بعد دیگر میزی برای نشستن وجود ندارد و صف‌های طویلی برای صرف غذا ایجاد خواهد شد.

از مزایای این رستوران می‌توان به سرو رایگان نوشیدنی و سوپ در کنار قیمت مناسب غذاها اشاره کرد. بد نیست بدانید که رستوران حاج علی فقط در وعده ناهار پذیرای مهمانان خود است. یک بار رفتن به رستوران حاج علی و صرف کباب‌های درجه یک آن کافی‌ است تا اولین مقصد شما پس از هر بار سفر به تبریز این رستوران باشد.

منو رستوران حاج علی: چلو کباب قلوه‌ای، چلو کباب برگ با کوبیده، چلو کباب برگ معمولی، چلو کباب کوبیده و چلو جوجه کباب

آدرس رستوران حاج علی: بازار سرپوشیده تبریز، بازار کلاه‌دوزان (بوهچی بازار)

۷- رستوران حاج مجید

اگر عاشق چلو مرغ هستید، می‌توانید بهترین چلو مرغ عمر خود را در رستوران حاج مجید به عنوان یکی از بهترین رستوران های تبریز میل کنید. این رستوران قدیمی از سال ۱۳۵۲ شروع به کار کرده و صاحب آن فردی به نام حاج مجید تویوخچی یا مرغ فروش است. فضای این رستوران بسیار ساده و نوستالژیک بوده و چلو مرغ تنها غذایی است که طبخ می‌کند، اما به دلیل طعم ناب و فراموش‌نشدنی آن توانسته با همین یک غذا به شهرت باورنکردنی برسد.

پرسنل در ابتدا برای شما یک سوپ سرو کرده و پس از آن شما می‌توانید ران یا سینه مرغ را جهت میل یک چلو مرغ خوشمزه و بی‌نظیر برای خود انتخاب کنید. کیفیت چلو مرغ حاج مجید بسیار بالا بوده و نوشیدنی‌های آن شامل دوغ و نوشابه می‌شود. اگر به خوردن چلو مرغ علاقه‌مند هستید، حتما سری به این رستوران بزنید.

منو رستوران حاج مجید: چلومرغ و سوپ.

آدرس رستوران حاج مجید: خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن (ع)، طبقه دوم پاساژ تربیت.

در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذا از چلوکباب تا زرشک‌پلو با مرغ را بخورید اما ما پیشنهاد می‌کنیم سراغ غذاهای سنتی تبریز هم بروید، مزه آن‌ها را فراموش نخواهید کرد. از کوفته تبریزی تا قارنی یاریخ، در این مطلب بهترین غذاهای سنتی تبریز را ببینید و غذای مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

۸- رستوران جلالی

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های تبریز که غذاهای بی‌نظیری به مشتریان خود ارائه می‌دهد، رستوران جلالی بوده که به دلیل استقبال زیاد مردم سه شعبه در بخش‌های مختلف تبریز تاسیس کرده است. سال ۱۳۶۰ اولین شعبه این رستوران در شهر سردرود افتتاح شد و افراد بسیاری از شهرهای اطراف برای صرف غذا به این رستوران می‌آمدند. انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و دریایی در رستوران جلالی سرو شده و از کیفیت بالایی برخوردارند.

آشپزهای این رستوران بسیار حرفه‌ای هستند و برخورد پرسنل آن مودبانه است. حتما در سفر خود به تبریز غذاهای این رستوران، علی‌الخصوص کباب‌ها و کوفته تبریزی آن را امتحان کنید، زیرا از نظر مردم بهترین کوفته تبریزی در تبریز را رستوران جلالی طبخ می‌کند. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا گران است، اما ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد.

منو رستوران جلالی: چلو بره کبابی، چلو شیشلیک با استخوان، چلو کباب فیله، چلو کباب برگ ممتاز، چلو کباب برگ معمولی، چلو کباب برگ و کوبیده، چلو کباب بختیاری، چلو جوجه کباب بدون استخوان مخصوص، چلو ماهیچه گوسفندی، زرشک پلو با مرغ، ته چین مرغ قالبی، چلو ماهی کبابی، کوفته تبریزی و سایر موارد

آدرس رستوران جلالی شعبه ۱: دروازه تهران، میدان بسیج، پشت ایستگاه BRT

آدرس رستوران جلالی شعبه ۲: ارتش جنوبی، ما بین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز

آدرس رستوران جلالی شعبه ۳: میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه

خروج از نسخه موبایل