کسب و کار محلیمجله عمومی

تعویض شیلنگ آب یخچال ساید

یخچال‌های ال جی دارای دو نوع آبسردکن هستند. در مدل‌های ساده مخزن آبسردکن به صورت دستی پر می‌شود که هر گونه خرابی در آن مربوط به پدال آبسردکن است. اما در مدل‌های پیشرفته و سایدها، آب از طریق شیر ورودی و به صورت اتوماتیک وارد مخزن می‌شود. برای اینکار یک شیر آب در پشت یخچال وجود دارد که با متصل شدن به آب شهری، مخزن را پر می‌کند. طرف دیگر شیر نیز با شیلنگ به مخزن متصل شده است. گاهی اوقات به دلیل مسدودی یا پاره شدن این شلنگ‌ها، آبسردکن یخچال ساید ال جی به درستی کار نمی‌کند. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این نوشته به نحوه تعمیر شیلنگ آب یخچال ساید ال جی بپردازیم. پس در ادامه همراه هوم کارا باشید.

چه زمانی برای تعمیر شیلنگ آب یخچال ساید ال جی اقدام کنیم؟

در صورتی که شیلنگ آب یخچال ساید ال جی سوراخ یا پاره شده باشد، مشکلاتی برای یخچال به وجود می‌آید. پس اگر با ایراداتی که در ادامه گفته می‌شود مواجه شدید، باید نسبت به تعویض یا تعمیر شلنگ آب یخچال ساید ال جی اقدام کنید. این مشکلات عبارتند از:

  • خارج نشدن آب از سردکن
  • چکه کردن آب
  • خارج شدن آهسته آب

در هنگام بررسی این مساله باید بدانید که در سایدهای ال جی دو شیلنگ وجود دارد. یکی از آن‌ها به شیر ورودی آب متصل شده و دیگری از شیر برقی به آبسردکن متصل می‌شود.

نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید ال جی

تعمیر یا تعویض این بخش از یخچال کار ساده‌ای است. اما اگر مراحل آن به درستی انجام نشود، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. در ادامه مراحل انجام اینکار را به صورت قدم به قدم توضیح خواهیم داد.

  1. ابتدا یخچال ساید ال جی را از برق جدا کنید.
  2. ورودی آب به یخچال را قطع کنید. برای اینکار معمولا در داخل یا بیرون ساید یک پیچ تعبیه شده است.
  3. در این مرحله باید پیچ‌های متصل به شیلنگ آب را باز کنید. این پیچ‌ها معمولا در پشت ساید قرار گرفته‌اند. همچنین در صورت نیاز و برای دسترسی راحت به این قسمت می‌توانید بخش پایینی ساید را جدا کنید.
  4. سپس با توجه به مدل ساید ال جی باید شیلنگ جدید را در محل ورود شیلنگ معیوب تعبیه کنید. در اکثر مدل‌ها این محل در پایین ساید و سمت راست قرار دارد. در صورتی که این قطعه در داخل درب تعبیه شده باشد، برای تعمیر شیلنگ آب یخچال ساید ال جی لازم است مراحل زیر را انجام دهید.
  • درب ساید را جدا کنید.
  • با استفاده از کاتر، بخش پایینی درب و قسمت پلاستیکی آن را به اندازه ۳۰ سانتی‌متر برش دهید.
  • سپس فوم آن را تراش داده و شیلنگ را از جای خود خارج کنید.
  • شیلنگ جدید را به شیلنگ معیوب متصل کرده و از سوراخ درب عبور دهید.
  • در انتها نیز فوم تزریق کرده و قطعه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید.
  1. بعد از اینکه شیلنگ جدید را به دقت با شیلنگ قدیمی جایگزین کردید، اتصالات جدا شده را مجددا سفت کرده و بخش پایینی ساید را ببندید.

اگر همه مراحل بالا را به صورت دقیق انجام داده باشید، مشکل برطرف شده و می‌توانید مانند قبل از آبسردکن یا یخساز استفاده کنید.

نکات مهم در رابطه با تعمیر شلنگ آب یخچال ساید ال جی

  • در هنگام تعویض شیلنگ حتما از شیلنگ‌های مخصوص استفاده کنید. زیرا سایر شیلنگ‌ها از ضایعات پلاستیک ساخته شده‌اند که باعث بو گرفتن آب می‌شوند.
  • تعویض شیلنگ آب تعبیه شده در درب کاملا تخصصی بوده و باید از تکنسین‌های باتجربه کمک بگیرید.
  • در صورتی که آشنایی کافی با موارد فنی را ندارید، از دستکاری ساید خودداری کنید. چرا که اینکار می‌تواند صدمات زیادی را به دستگاه وارد کند.

در آموزش تعمیر شیلنگ آب یخچال ساید ال جی سعی کردیم همه نکات مربوطه را ذکر کنیم. چنانچه برای تعویض این شیلنگ نیاز به کمک داشتید، با کارشناسان هوم کارا . کارشناسان این مجموعه بعد از انجام بررسی‌های لازم، تکنسین مربوطه را به محل اعزام می‌کنند. نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید گاهی اوقات به دلیل مسدود شدن یا بریده شدن شیلنگ ساید بای ساید بسیار اهمیت دارد. تعویض شیلنگ کار بسیار ساده ای است، اما مهم است که کلیه مراحل آن به دقت انجام شود چون در غیر این صورت، باز هم با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد که نمی گذارد به راحتی از آبسردکن و یخساز یخچال تان استفاده کنید. برای اینکه بدانید باید چگونه این کار را انجام دهید، با این مطلب همراه باشید.

نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید؛ مرحله به مرحله

  • اول باید یخچال را از برق جدا کنید.
  • ورودی آب را از شیر به یخچال قطع کنید. عموما برای قطع کردن این بخش، یک پیچ داخل یا بیرون ساید بای ساید تعبیه شده است.
  • سپس باید پیچ های متصل به شیلنگ آب را با کمک پیچ گوشتی جدا کنید. این پیچ ها پشت یخچال جا سازی شده اند. در صورت نیاز باید بخش پایینی مجزا از یخچال را با پیچ گوشتی باز کنید تا دسترسی کامل برای نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید داشته باشید.
  • سپس بسته به مدل ساید بای ساید خود باید شلنگ را داخل محل ورود شلنگ قبلی تعبیه کنید. این محل به طور کلی، پایین یخچال و در سمت راست قرار دارد. اگر نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید می توانید با تماس با کارشناسان دنیا سرویس درخواست نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید، تعمیر یخچال فریزر، ، ، را بدهید.
  • در این مرحله از نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید، توجه داشته باشید که جابجایی شیلنگ آب و قرار دادن شلنگ جدید باید به دقت و مانند شلنگ قبلی انجام شود.  سپس می توانید اتصالات جدا شده را مجدد با پیچ گوشتی سفت کرده، پشت پایینی یخچال را ببندید، مجددا ورودی آب را باز کنید و از آبسرد کن استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیز مانند قبل با روال عادی انجام می شود.

برای سایر مشکلات و جهت عیب یابی یخچال یا تعمیر یخچال سام می توانید با ما تماس حاصل کنید.

اول ارائه خدمات جامع در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی ( ، ، ، و … )، دوم حضور کادری مجرب از سرویس کاران با دانش و تعمیرکاران با تجربه و تکنسین های متخصص، سوم ارائه خدمات فوری در محل که سبب کاهش هزینه های حمل نقل دستگاه و عدم اتلاف وقت شما خواهد شد، چهارم دریافت هزینه های تعمیرات منطبق بر تعرفه های مشخص و مطابق اعلام اتحادیه، و در پایان ارائه گارانتی برای خدمات دریافتی که می تواند بالاترین سطح از ارائه خدمات به شما را تضمین نماید. موارد یاد شده در بالا تنها چند تا از مهم ترین دلالیلی است که می تواند سبب تماس شما با دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ) در میان انبوهی از مراکز ارائه دهنده خدمات ایرادیابی و سرویس لوازم خانگی شود.

فرآیند تعمیر لوازم خانگی در  :

ثبت درخواست تعمیر به صورت آنلاین در سایت و یا تماس با پشتیبانی توسط شما

ارجاع درخواست شما به نزدیک ترین نمایندگی و مرکز تعمیرات توسط دنیا سرویس

تماس تعمیرکار با شما جهت هماهنگی برای ساعت مراجعه به منزل یا محل کار شما

مراجعه سرویسکار به محل و عیب یابی تخصصی مشکل به وجود آمده برای دستگاه

ارائه یک گزارش کامل از دلالیل خرابی دستگاه ، راه های رفع و هزینه های مرتبط آن

تعمیر دستگاه در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت مورد نظر توسط تعمیرکار

اتمام فرآیند تعمیرات دستگاه و تحویل آن به صورت سالم مثل روز اول خرید به شما

          1. خدمات ما در این جا به پایان نمی رسد و ما کیفیت خدمات خود را تضمین می نماییم
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا