مجله عمومی

صدور ۲۷ موافقت اصولی در حوزه گردشگری اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: این موافقت اصولی بی‌نام صادر شده تا متناسب با حضور سرمایه‌گذاران و اهلیت‌سنجی مالی آنها به سرعت شاهد آغاز طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و یا میراث فرهنگی باشیم.

وی به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ به عنوان یک فرصت تاریخی بی‌نظیر در مسیر تحولی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این رویداد در ماه‌های گذشته به رونق صنعت گردشگری و تحول اقتصادی در این حوزه کمک کرده و ما به دنبال افتتاح رویداد در ماه‌های اخیر شاهد اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران کشورهای عضو اکو و چین برای حضور در این استان بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تصریح کرد: نشست وزرا نیز در یک سطح بالاتر از سفرا در روزهای آینده در اردبیل برگزار خواهد شد تا در کنار آن، فعالان اقتصادی و گردشگری جلسات هماهنگی و همکاری‌های مشترک را انجام دهند تا زمینه برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری متعدد فراهم آید.

محمدی ادیب افزود: در قالب این رویداد سعی خواهیم کرد تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نیز حضور داشته و توانمندی‌های استان اردبیل را در بخش‌های مختلف معرفی کنیم.

وی به دیرینگی فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار و تنوع جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: در شهرهای مختلف این استان ظرفیت‌های بی‌نظیری را در حوزه گردشگری شاهد هستیم که تاکنون بخش عظیمی از آنها مغفول مانده و انتظار می‌رود این رویداد سرآغازی برای ایجاد تحول اقتصادی و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف باشد.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار وزرا، ما از نمایندگان رسانه‌های خارجی نیز برای پوشش این رویداد دعوت کردیم تا نسبت به انعکاس رخداد اردبیل ۲۰۲۳ اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل بیان کرد: نشست کارشناسان در کنار رایزنی‌های وزرای کشورهای عضو اکو برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود رسانه‌های داخلی و خارجی نسبت به پوشش این رویداد و ارائه توانمندی‌های استان برای سرمایه‌گذاران اقدامات مناسبی را آغاز کرده و در این راستا تلاشی مؤثر و راهگشا انجام دهند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا