ترافیک نیمه دوم سال در پایتخت از امروز رسما شکل گرفت/ سهم ۳۰درصدی مراکز آموزشی در افزایش ترافیک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که ترافیک نیمه دوم سال رسما از صبح امروز شکل گرفت و در این میان حدود ۳۰ درصد از آمد و شد خودروها مربوط به ترددهای آموزشی بوده است.

به گزارش مجله رز، سرهنگ احسان مومنی به تشریح وضعیت ترافیکی تهران در سومین روز از مهرماه پرداخت و گفت:‌ با توجه به اینکه روز شنبه اول مهرماه بین تعطیلی رسمی جمعه و یکشنبه قرار داشت، بار ترافیکی جدی در این روز در تهران شکل نگرفت. اما از امروز سوم مهرماه شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر تهران و شکل‌گیری ترافیک صبحگاهی بودیم که حدود ۳۰ درصد آن مربوط به ترددهای آموزشی یا به عبارت بهتر سفرهای منتهی به مدارس و مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور از چند ماه قبل تمهیدات لازم برای مدیریت ترافیک در نیمه دوم سال را اتخاذ کرده بود، گفت:‌ می‌توان گفت که ترافیک نیمه دوم سال رسما از امروز شروع شد و در همین راستا نیز از صبح امروز ماموران پلیس راهور در آماده‌باش کامل برای روانسازی و مدیریت ترافیک قرار دارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از مردم خواست که تا حد ممکن زمان سفرهای درون شهری خود را مدیریت کرده و از انجام سفرهای غیرضروری در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند. همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس را در اولویت قرارداده و از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند.

مومنی درباره جهت ترافیک پایتخت نیز اظهارکرد:‌در مجموع یک الگوی ثابت برای ترافیک صبحگاهی در پایتخت وجود دارد و اینکه از حوالی ساعت شش صبح شاهد شکل‌گیری بار ترافیک از شرق و غرب تهران به سمت مرکز هستیم. همچنین بار ترافیکی نیز به سمت شمال وجود دارد. این وضعیت در ساعات عصر برعکس شده و جهت بار ترافیکی به سمت شرق، غرب و جنوب است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه ساعات تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی متفاوت از ساعات تعطیلی عمده ادارات و … است، از این رو عمده ترددهای آموزشی و مرتبط با مدارس تا ظهر و زمان تعطیلی مدارس به پایان می‌رسد. با این وجود لازم است که مردم از ترددهای غیرضروری در زمان پیک ترافیک عصرگاهی نیز خودداری کنند.

انتهای پیام
 

خروج از نسخه موبایل