کسب و کار محلیمجله عمومی

محل استفاده از سنگ های چینی در ساختمان

سنگ چینی – کریستال چیست؟

سنگ کریستال (Crystal) یا اسم  عمومی آن سنگ چینی، توده سنگ‌های آهکی یا دولومیتی هستند که در اثر عوامل درونی، نظیر درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده‌اند.

فرایند تشکیل سنگ چینی همانند سنگ‌های دگرگونی است از این رو جز سنگ‌های دگرگونی آهکی به شمار می‌رود. کانی‌هایی نظیر هماتیت، کوارتز، کلسیت و ولاستونیت مواد تشکیل دهنده این نوع سنگ هستند. اگر مقدار کانی کوارتز سنگ زیاد باشد در آن صورت سختی آن نیز بالاتر می‌رود. شاید برایتان سوال باشد که چرا به آن سنگ چینی می‌گویند و یا حتی فکر کنید که از چین وارد می‌شود. اما این سنگ محصول معادن کشور ایران بوده و علت نامگذاری آن صدای مشابه این سنگ هنگام ضربه به ظروف چینی است.

مشخصات سنگ چینی

از سنگ های چینی به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بسیار عالی که دارند، می توان در نمای خارجی ساختمان ها استفاده کرد. سطح روی سنگ های چینی در گذر زمان تغییر چندانی نمی کنند. امروزه از سنگ های چینی در کانتر و کف ساختمان ها نیز استفاده می کنند. سنگ های چینی به دلیل مشخصات فنی که دارند، در مقایسه با سایر سنگ های ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم برخوردار هستند. از این نوع سنگ ها همچنین می توان به عنوان تزئینات در فضای داخلی ساختمان ها نیز استفاده کرد. از آن جا که سطح روی سنگ های چینی رطوبت کمی را جذب می کنند، می توان از آن ها در قسمت هایی از ساختمان که در تماس مستقیم با آب هستند نیز استفاده کرد. از آن جایی که سنگ های چینی در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، از آن ها می توان به عنوان کانتر در آشپزخانه ها نیز استفاده کرد. بر روی سطح سنگ های چینی تعداد رگه های کمی وجود دارد از این جهت سطح آن ها را رزین کاری نمی کنند، این امر باعث شده است تا قیمت آن ها تا مقدار قابل توجهی کاهش یابد. شما عزیزان می توانید بسته به نوع طراحی دکوراسیون فضای ساختمان ها، بر روی سطح سنگ های چینی انواع طرح ها را حکاکی کنید.

مزایای سنگ چینی

به طور کلی از انواع سنگ های تراورتن مانند سنگ تراوتن و سنگ شکلاتی در فضاهای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. سنگ های چینی در مقایسه با سنگ های طبیعی مزایای بسیار زیادی دارند. قیمت تمام شده سنگ های چینی، بسیار کمتر از سنگ های طبیعی است. شما عزیزان می توانید بر اساس میزان بودجه خود از سنگ های طبیعی و یا چینی در قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده کنید. در صورت استفاده از سنگ ها در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها، در زمان فروش ارزش ساختمان بیشتر می شود. یکی از مزیت های فوق العاده سنگ های چینی این است که آن ها نیازی به آب بندی ندارند، این ویژگی سنگ باعث شده است تا امروزه از آن ها به صورت گسترده در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از مزایای دیگر سنگ های چینی اشاره می کنیم.

  • ماندگاری طولانی مدت دارند
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند
  • مقاومت عالی در برابر سایش و پارگی
  • می توانند تا 30 درصد سخت تر از گرانیت باشند
  • قیمت آن ها نسبت به سنگ طبیعی پایین تر است
  • نیاز به آب بندی خاص یا محلول های تمیزکننده خاصی ندارند
  • نسبت به سنگ های طبیعی تخلخل کمتری دارند و مقاومت آن ها در برابر لکه بیشتر است
  • ایده آل برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان از جمله آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، کانتر، دیوارها و سایر موارد دیگر است
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا