اقتصادی

ارائه خدمات درمان ناباروری به زوج‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به موضوع جوانی جمعیت، اظهار داشت: جوانی جمعیت به معنی اینکه افزایش جمعیت و زادوولد داشته باشیم، وظیفه همگان است.

وی با بیان اینکه همه ادارات و نهادها دراین‌رابطه نقش دارند، منتها وزارت بهداشت نقش ویژه‌ای دراین‌رابطه بر عهده دارد، عنوان کرد: تشویق به ازدواج یکی از عوامل مهم در امر جوانی جمعیت است و همه ما وظیفه داریم که شرایطی فراهم کنیم که جوانان ازدواج کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: در این راستا باید مسکن، اشتغال و… جوانان تأمین شود، البته همه اینها عامل تعیین‌کننده نیست، چون خیلی‌ها شغل دارند؛ اما ازدواج‌نکرده‌اند.

دلفان با تأکید بر تشویق به فرزندآوری زوجین، افزود: فرزند اگر دوتا باشد، جمعیت ثابت می‌ماند، الان تعداد فرزندان کمتر از دو تا است و جمعیت ایران در حال کم‌شدن است.

وی افزود: اگر بخواهیم که جمعیت زیاد شود باید تعداد فرزندان در خانواده‌ها بیشتر از دو فرزند باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه باید زوج‌های در سن باروری تشویق به فرزندآوری شوند، گفت: در این راستا مشوق‌هایی از سوی برخی ادارات تعیین شده، بعضی از آنها اجرا و بعضی هم اجرا نشده‌اند.

دلفان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای هم هستند که باردار نمی‌شوند، تصریح کرد: در این راستا دولت امکاناتی پیش‌بینی کرده است، به طور مثال در خرم‌آباد ایجاد مرکز درمان ناباروری «عسلیان» در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز ناباروری در سطح سه ایجاد می‌شود که سطح بالایی است، ادامه داد: در درمانگاه «زرین‌کوب» شهرستان بروجرد نیز در سطح دو در حال راه‌اندازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح «نفس» دراین‌رابطه، گفت: اجرای این طرح در راستای جلوگیری از سقط‌جنین است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا