اقتصادی

ارزش پروژه های تکمیل شده آبرسانی جاسک بیش ازهزار میلیارد ریال است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالحمید حمزه پور دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان جاسک در شرقی ترین نقطه استان هرمزگان به دلیل در مرکز بودن طرح توسعه سواحل مکران مورد توجه است و برای تسریع در تحقق برنامه های پیش بینی شده، نیازمند رسیدگی بیش از پیش به بخش آبرسانی است، افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در راستای تحقق سیاست های دولت سیزدهم، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این شهرستان پیش بینی کرده است که به دلیل ظرفیت سد جگین در این شهرستان، اقدامات تاثیرگذاری از این محل پیش بینی شده است.

وی افزود: در همین راستا روستاهای غرب جاسک از محل سد جگین تامین آب می شوند که دارای آب پایدار و با کیفیتی است.

به گفته مدیرعامل آبفا، در اجرای طرح آبرسانی آبفا برای شهرستان جاسک، تمامی شهرها و روستاهای این شهرستان بر اساس اولویت، در قالب اجرای پروژه های جدید، توسعه آبرسانی و ایجاد ظرفیت های جدید پیش بینی لازم شده است که آینده امیدوار کننده ای پیش روی شرقی ترین شهرستان هرمزگان قرار داده است.

وی به اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در شهرستان جاسک اشاره کرد و افزود: با تکمیل فاز اول خط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ بهمدی تا سه راهی سهران جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر در ۴ روستا از اجرای این پروژه بهره مند شدند.

به گفته حمزه پور، برای تکمیل این پروژه، اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. نیاز آبی مناطق یاد شده از سد جگین تامین می شود.

وی در ادامه به عملیات اجرایی خط انتقال مجتمع های لیره ای، چراغ آباد، نامکن اشاره کرد و گفت: در همین راستا یک مخزن ۲۵ و ۲ مخزن ۱۵ متر مکعبی نیز نصب و شبکه توزیع دو روستای تار و نامکن نیز با مجموع اعتبار ۷۴ میلیارد ریال اجرا شد. با هدف تامین و پایداری آب روستای لیره ای، ۲.۴ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و انشعابات آن نیز نصب شد.

مدیرعامل آبفا اعتبار اجرای این پروژه را ۷ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی همچنین از اجرای شبکه توزیع روستای دمکا و همچنین نصب انشعابات این روستا و زیگدف خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

حمزه پور افزود: در این مدت عملیات تجهیز و احداث ساختمان سرچاهی روستای واجه قیر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به عملیات تکمیلی حفر چاه شماره چهار و کف شکنی چاه شماره ۲ مجتمع سورک خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین به تکمیل یک باب مخزن هزار متر مکعبی سورک اشاره کرد و گفت: با هدف ذخیره و تامین آب مورد نیاز روستاهای زیگدف، شمشی بالا، شمشی پائین، چنالی بالا، چنالی پائین، شم سیاهان، عبد، محمدآباد و گشمی یک باب مخزن با گنجایش یکهزار متر مکعبی با تلاش های انجام شده در قالب اعتبارات جهاد آبرسانی به پایان رسید.

حمزه پور با بیان اینکه این مخزن برای تامین نیاز آبی جمعیتی بالغ بر ۴هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۰ روستا مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: برای احداث این مخزن ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل آبفا در تشریح جزئیات حجم عملیات پروزه های جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی، گفت: علاوه بر احداث مخزن یکهزار متر مکعبی، حدود ۲۰ کیلومتر خط انتقال و سه هزار و ۴۵۰ کیلومتر شبکه توزیع در شرق جاسک از محل این اعتبارات اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی، ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال در غرب جاسک و ۱۴ کیلومتر خط انتقال به همراه ۶ کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

حمزه پور در ادامه به دیگر پروژه های پیش بینی شده شهرستان جاسک اشاره کرد و افزود: در راستای سیاست های دولت برای توسعه مکران در محدوده شهرستان جاسک در حال حاضر پروژه های آبرسانی جاسک به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان فعال است که با تکمیل آن، شاهد تحقق برنامه های دولت بر اساس برنامه های پیش بینی شده خواهیم بود.

مدیرعامل آبفا گفت: پروژه های آبرسانی جاسک در قالب اعتبارات مجتمع روستایی، طرح توسعه مکران، جهاد آبرسانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا