مجله عمومی

تخلف ۳۵ میلیاردی بنگاه‎‌های معاملات املاک در مشهد

از ابتدای امسال تا کنون ارزش ریالی پرونده های تخلف تشکیل شده برای بنگاه های املاک مشهد به ۳۵ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال رسیده است.

تخلفات ۳۵ میلیاردی بنگاه‎‌های معاملات املاک در مشهدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت:از ابتدای سال تا امروز ۲ هزار و ۲۷۵ بازرسی از واحدهای صنفی مشاوران معاملات املاک در مشهد انجام گرفته که ۲۱۴ فرم بازرسی برای تخلفات آنها تنظیم شده است.

محسن صیادی افزود: شب گذشته در گشت مشترک اتاق اصناف مشهد، تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت معدن و تجارت استان در محدوده خیابان “طلاب” مشهد سه واحد صنفی مشاور معاملات املاک به علت نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخنامه, عدم درج حق الزحمه در قولنامه و مبایعه نامه، عدم صدور قرارداد رسمی (هولوگرام) با کد رهگیری، دریافت حق الزحمه مازاد و عدم استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها آنلاین و موم شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: با احتساب واحدهای آنلاین و موم مزبور شمار واحدهای مشاوران معاملات املاکی که در مشهد طی سال جاری تاکنون پلمب شده اند به ۸۱۳ مورد رسید.

صیادی افزود: به صورت هفتگی پنج گشت مشترک با محوریت واحدهای صنفی مشاور معاملات املاک در شهر مشهد انجام می شود و مقابله با تخلفات آبه جد ادامه دارد.

۱۱ هزار واحد صنفی مشاور معاملات املاک در مشهد وجود دارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا