مجله عمومی

احتمال سرایت آتش از بخش عراقی تالاب هورالعظیم به بخش ایرانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عادل مولا با اشاره به اینکه تاکنون در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آتش‌سوزی رخ نداده است، اظهار کرد: لکه‌های آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب مشاهده شده اما به دلیل وزش باد این آتش‌سوزی به بخش ایرانی سرایت نکرده است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در ماه‌های پیش‌رو با توجه به اینکه وزش بادهای شرقی آغاز می‌شود، احتمال وقوع آتش‌سوزی در تالاب مذکور بالا می‌رود.

مولا در ادامه بخش عمده نبود آتش‌سوزی را منوط به شرایط جوی دانست و اضافه کرد: اغلب بادها به سمت غرب هستند و بادهای شرقی شعله‌های آتش را منتقل می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تالاب هورالعظیم امسال سال آبی خوبی را پشت سر نگذاشت و فقط ۸ تا ۹ مترمکعب آب از ورودی‌های مختلف همچون نیسان، سابله و هوفل وارد هور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان تبخیر در تالاب هورالعظیم بسیار بالا و در حدود ۵۰ درصد است، رهاسازی آب به این تالاب را مقطعی عنوان کرد و ادامه داد: رهاسازی آب به این تالاب باید به صورت مستمر باشد تا از میزان تأثیر تبخیر بالا کاسته شود.

مولا با اشاره به اینکه تالاب هورالعظیم شرایط خوبی ندارد و در حال پیگیری از طریق سازمان آب و برق و استانداری هستیم تا رهاسازی آب مستمر شود، گفت: در حال حاضر حوضچه یک و ۲ حدود ۵۵ درصد آبگیری و حوضچه ۴ و ۵ کمتر از ۳۰ درصد آبگیری داشته‌اند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا