اقتصادی

نشست گروه‌های فلسطینی در مصر خواسته ملت فلسطین را محقق نکرد

رئیس دفتر روابط بین الملل حماس بر لزوم وحدت صفوف و تغییر ماهیت تشکیلات خودگردان به هر وسیله ممکن تاکید کرد.

نشست گروه‌های فلسطینی در مصر خواسته ملت فلسطین را محقق نکردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش وبسایت خبری سما، موسی ابومرزوق، رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت؛ نشست گروه‌های فلسطینی در مصر خواسته‌های ملت فلسطین را محقق نکرد.
ابومرزوق دیروز پنجشنبه در گفتگو با کانال تلویزیونی الاقصی گفت آنچه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نشست دبیران کل در مصر انتظار داشت، فقط برگزاری نشست بود.
ابومرزوق گفت حماس در نشست دبیران کل در مصر دیدگاه‌های خود را اعلام کرد.
رئیس دفتر روابط بین الملل حماس تصریح کرد: این جنبش در پاسخ به دعوت برادران مصری در نشست دبیران کل شرکت کرد. وی با تاکید بر وجود شکاف در مشروعیت بین المللی ایجاد شده توسط واشنگتن، تصریح کرد؛ اسرائیل، آمریکا و کشور‌های فعال در مسئله فلسطین مانع از آشتی می‌شوند. تل آویو با موجودیت کشور فلسطینی مخالف است و می‌خواهد با ایجاد دو ملیون واحد شهرک سازی در کرانه باختری کار خود را پیش ببرد. مسجدالاقصی اکنون تقسیم زمانی شده است و اسرائیل به دنبال تجزیه مکانی است. تل آویو جنگ بر سر مسجدالاقصی را به درگیری مذهبی تبدیل کرده است.

وی از امت اسلامی خواست به مسئولیت خود در این خصوص عمل کنند.
ابومرزوق درخصوص پرونده کرانه باختری گفت: امروز کرانه باختری عرصه درگیری با تل آویو است و اگر حقوق خود را می‌خواهیم باید با هر وسیله‌ای با اسرائیل مقابله کنیم. 
ابومرزوق بر لزوم وحدت صفوف و تغییر ماهیت تشکیلات خودگردان به هر وسیله ممکن تاکید کرد.
وی با بیان اینکه اسرائیل می‌خواهد فلسطینی‌ها را از کرانه باختری بیرون براند، تاکید کرد که حضور فلسطینی‌ها در آنجا نباید مورد چانه‌زنی قرار گیرد و بر ضرورت فعال‌سازی مقاومت که در راس آن مقاومت مسلحانه است. وی با اشاره به اینکه مبارزه جنبش حماس با اسرائیل با تشکیلات خودگردان مواجه نخواهد شد، برضرورت انتخاب رهبری و نمایندگان مردم فلسطین توسط ملت فلسطین تاکید کرد. وی درخصوص تحولات عرصه بین المللی تاکید کرد که تغییرات در جهان به گونه‌ای در منطقه منعکس شده است که اسرائیل را راضی کند و این نشان می‌دهد که طرف‌های بین المللی عامل درگیری در اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان هستند.
رئیس دفتر روابط بین الملل حماس فاش کرد که درگیری در اردوگاه عین الحلوه توسط طرف‌های خارجی اداره می‌شود که می‌خواهند کنترل امنیتی خود را بر آن گسترش دهند.
ابومرزوق با بیان اینکه حماس در مقابل دولت آمریکا ایستاده و با صدمه زدن به حقوق فلسطینی‌ها مخالف است، گفت: حماس یک بازیگر واقعی سیاسی در راه دستیابی به آرمان فلسطین است و با همه کشور‌ها رابطه دارد.
ابومرزوق تاکید کرد؛ همه اقشار ملت فلسطین درخصوص مقاومت، رهایی و بازگشت به شهر‌ها و روستاهایشان اجماع دارند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا