اقتصادی

مرحله دوم سامانه نوبت دهی در گمرک آستارا؛ 14 مرداد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت مرحله دوم سامانه نوبت دهی هوشمند در پایانه مرزی آستارا از ۱۴ مرداد راه اندازی خواهد شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت مرحله دوم سامانه نوبت دهی هوشمند در پایانه مرزی آستارا از ۱۴ مرداد راه اندازی خواهد شد؛ مرحله نخست این سامانه اسفند سال گذشته راه اندازی شد و بگفته مسئولان، با این اقدام بخشی از مشکلات تردد کامیون‌داران در پایانه مرزی آستارا برطرف شده است***

دیشب برنامه صف اول میزبان آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود
– سوال مجری: راجع به وضعیتی که کامیون‌ها در پایانه مرزی آستارا داشتند و بحث نوبت دهی مطرح شد و در دو مرحله قرار بود اتفاق بیفتد مرحله اولش اتفاق افتاد مرحله دومش ظاهرا همچنان درگیر چالش است مرحله دوم این سامان‌دهی این کامیون‌ها که قرار بود نوبت‌دهی از مبدأ که باید اتفاق می‌افتاد ظاهرا اجرایی نشده؟

– امانی: فکر می‌کنم که ما قول اردیبهشت‌ماه را داده بودیم یا آقای وزیر این قول را داده بودند دقیقا یادم نیست. خوب ما از همان ابتدا این موضوع را دنبال کردیم باتوجه به این که ما باید همزمان درگاه‌های ما و سیستم‌های گمرک وصل شود و بتوانیم این را لینکش را برقرار کنیم دنبال کردیم که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد از ریاست محترم گمرک که وقت گذاشتند برای این موضوع. من این قول را به شما می‌دهم که اگر خدا بخواهد ما چهارده مرداد به اصطلاح مرحله دوم این سامانه را شروع می‌کنیم. این برنامه سفر است راننده از هر جایی که می‌خواهد راه بیفتد برای آستارا بتواند برنامه زمان نوبتش مشخص شود زمان حضورش در مرز مشخص شود. هدف این برنامه این هست راننده، زمانی که مراجعه می‌کند به پایانه آستارا، تمام اقداماتش و کار‌های اداری انجام شده باشد.

سوال مجری: این قول شما فقط در مورد آستاراست؟ بقیه پایانه‌های مرزی چطور؟
امانی: بقیه رو هم داریم دنبال می‌کنیم. ما به صورت آزمایشی مرحله اول را در آستارا انجام دادیم خوب الحمدالله جوابگو بود داریم این را توسعه می‌دهیم برای پایانه‌های دیگر. مرحله دوم هم دارد روی آستارا اتفاق می‌افتد، اما این تعمیم پیدا می‌کند به کلیه پایانه‌های مرزی.

سوال مجری: خوب شما الان برای آستارا چهارده مرداد این قول رو دادید؟ یک عدد و تاریخ هم برای پایانه‌های مرزی دیگربفرمایید؟
امانی: ببینید خوب سخت است بالاخره یک سیستم جامع را بالا آوردن یه مقدار سخت است، اما تمام تلاش ما این است که تا پایان سال بتوانیم ان‌شاءالله این کار را انجام بدهیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا