اقتصادی

وحدت و پیروی از سیره اهل بیت راز ماندگاری امت اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: وحدت اسلامی یکی از مهمترین پایه‌های حفظ و ماندگاری امت اسلامی و یک ضرورت عقلی و شرعی است که تاریخ، لزوم و اهمیت آن را ثابت کرده است.

وحدت و پیروی از سیره اهل بیت راز ماندگاری امت اسلامی استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین نواب در همایش پیامبر رحمت و خاندان عترت؛ طلایه‌داران فضیلت و وحدت افزود: وحدت اسلامی تا زمانی امکان وقوع و تحقق دارد که امت اسلامی در محور‌های مشترکی میان خود به اجماع رسیده و بر اساس منافعی مشترک، سرنوشتی واحد، و کارکرد‌ها و خلق و خوی واحدی جمع شوند و با دشمن مشترک رویارویی کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه شرایط امروز که همه مستکبران و نیرو‌های صهیونیستی دست به دست هم داده اند تا از بازگشت اسلام به جایگاه پیشرو و پیشتاز خود در میان ملت ها، جلوگیری کنند، افزود: موضع گیری‌ها و رفتار‌های اهل بیت (علیهم السلام) در رعایت مصلحت امت اسلامی باید چراغ راهی برای مسلمانان در وحدت بخشی به موضع گیری‌های عملی خود در برابر مشکلات پیچیده و چالش‌های پیش رو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به این که سیره و روش زندگی اهل بیت (علیهم السلام)، محور تحقق وحدت و نفی تفرقه است، گفت: حضرت علی (ع) بعد از رسول خدا (ص) همواره صبر و فرو بردن خشم را ترجیح داده است، چرا که  میخواست  اسلام به سرعت در خارج از مرز‌های حجاز گسترش یافته و تاج و تخت حکام ظالم  فرو ریزد و از هم بپاشد؛ بنابراین آن حضرت با دانشمندان یهودی و مسیحی گفتگو کرده و آنان را نصیحت و راهنمایی می‌کردند و خطاهایشان را گوشزد می‌فرمودند.

وی با بیان این که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز برای حفظ وحدت در بین مسلمانان تصمیمات مهمی اتخاذ کردند، ادامه داد: این دو امام بزرگوار برای این که وحدت را بین مسلمانان حفظ و تقویت کنند صلح و رفتار مسالمت آمیز را در مقابل معاویه انتخاب کردند.

نماینده، ولی فقیه در حج و زیارت به تدابیر امام صادق (ع) و توصیه‌های امام علی بن موسی الرضا (ع) برای حفظ وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: بی شک هر آنکه سیره ائمه اهل بیت (علیهم السلام) را بررسی کند، درمی یابد که آنان بهترین الگو و أسوه برای همه مسلمانان هستند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا